Wat koop je na 5 jaar stevig sparen..?

Nou… In mijn geval de nieuwe Seadweller 4000!

Heb er een hoop voor moeten laten. Zeker het laatste jaar toen er bijvoorbeeld een nieuwe Monster Prospex uit kwam. Deze werd al vlotjes aangeboden op het forum tegen een superscherpe prijs… Maar had me echt voorgenomen om alle kleine beetjes op te sparen.
Zo ook toen er een prachtaanbieding langs kwam van een Oris Big Crown Pointer Day bij een bevriende juwelier hier om de hoek. Supermooi klokje! Maar…, nee ik moest blijven sparen!
Tja, toen kwam er weer een aanbieding voorbij van onze vrienden van de dagelijkse… Nou ja, jullie weten wel waar ik het over heb. €100 voor een nette Deep Blue, dat kon ik toch niet laten liggen? Het was moeilijk, maar heb 'm toch laten liggen.
Die 2 briefjes van €50 heb ik als toon van goede wil naar mezelf toe ook in de spaarpot gestopt. Heb er geen spijt van gehad.

Natuurlijk had ga je in zo’n spaarproces overwegen wat je wel en niet zou willen kopen. Het was moeilijk, want dit is een presentje voor m’n 35e verjaardag (binnenkort). Wat zou er dan mooier zijn dan bijvoorbeeld een Sub uit m’n geboortejaar? Tja, vintage… Mooi, maar dat laat ik aan anderen over. Ik kijk er alleen maar graag naar. Tenslotte zijn die huidige modelletjes toch wel heel erg ultiem afgewerkt en degelijk.

Ik heb natuurlijk ook naar andere merken gekeken. AP (te duur), Omega (heeft voor mij niet die X factor), Hublot (te voetballerig), Zenith (aaaaah, nèt niet), GS (aaaaaah, óók net niet), JLC (oké oké, hierna!). Allemaal leuk, maar niet als eerste eerste ultieme grail.

Ps. Begrijp me niet verkeerd, al deze merken wil ik ooit nog hebben…, in principe.

Die ultieme grail was toch het horloge waar ik als kleine jongen al van droomde. De Submariner! Maar toen ik bij S&C aan het passen was liet de medewerkster mij ook een Seadweller zien. 2 om precies te zijn. Ik ben vrij forse horloges gewend (goede relatie met Invicta) dus in eerste instantie lag de Deepsea het best om de pols. Maar toen die 4000 verscheen… Ai ai ai! In love!

De verhoudingen, perfect! De details, perfect! Ik heb er, in tegenstelling tot wat jullie misschien denken met de voorgaande 34 zinnen in het achterhoofd, gewoon geen woorden voor!

Uit alles spreekt kwaliteit en perfectie. En ik weet het beter gemaakt, de foto’s:










Bedankt voor het kijken beste horlogevrienden.
En onthoud dit: sparen loont!

Grtz, Erik

Te Gek!(tu)

Serieus duikmateriaal dit!X(

Van de nieuwe lijn sportlexen mijn absolute favoriet.

Geniet van je mooie aanwinst.

Groeten,

Noel.

Gefeliciteerd en past goed bij je pols.
Ben ook voor langere termijn aan het sparen…

Geniet ervan!

Top :)-D
en geweldige dicipline ook (tu)

proficiat (tu)

Grtz. Gerard

Prachtig horloge, en goed dat je hebt volgehouden!
Proficiat, geniet er van!!

Gaaf hoor, als je er vijf jaar lang naartoe hebt gewerkt moet dat een enorme ontlading zijn geweest. Ik wil dit jaar ook graag naar een Rolex toe maar ik moet het toch van de tweedehandsjes hebben (nog steeds duur).

Hoe dan ook, heel veel draagplezier maar volgens mij komt dat wel goed!

Het kost misschien moeite, maar de beloning is het meer dan waard, gefeliciteerd! :}

Wauw, wauw, wauw, Erik!!
Je hebt niet gelogen…dit is wel een ultieme duiker (tu)

Top gedaan! Dat is ff wat anders :slight_smile:
Héél veel plezier van deze pracht aanwinst!

Ik hoop hem snel een keer in het echt te aanschouwen!

Groet,
Ronald

Top, mooi om je commitment te lezen, geniet ervan!

Gaaf hoor!

Knap dat je zo goed kunt sparen om je doel te bereiken (tu)

Knappe prestatie en puik horloge, geniet ervan! (tu)

R e s p e c t !

Hendrik

hele mooie keus, ik speelde met de gedachte er ook een te kopen maar budgetair gezien zou ik mijn subC van nog geen 2 jaar moeten verkopen/inruilen op een occasion dweller…wil hem zeker eens passen want wellicht is ie voor mijn dunne polsen wat te hoog…alhoewel een Magrette diver ook niet echt een iel klokkie is:-)
veel plezier van deze mooie aanwinst.

prachtig horloge en ook dik verdient natuurlijk!
Zelf mn grail (deepsea) ook na veel moeite vorig jaar kunnen bemachtigen maar vind deze ook erg gaaf! Omdat ik nogal groot ben de deepsea genomen deze is toch 40mm diameter? veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Veel plezier met je welverdiende aanwinst gewenst. Knap hoor!

Discipline, knap hoor mijn complimenten erg mooi horloge.

Super! Hier kunnen veel mensen nog wat van leren :slight_smile:

2 x respect.
Ten eerste voor deze bijzondere horloge maar des te meer voor het getoonde karakter !

Het sparen lukt me wel alleen het overgaan tot kopen gaat gewoon niet. Maar gefeliciteerd want mooi is hij wel.

Dat is een knappe prestatie, proficiat met dit mooie pols juweel (tu)
De volgende opgave wordt om 'm 5 jaar niet te flippen, hetgeen voor
sommige onder ons nog moeilijker blijkt te zijn :wink: