Wat koop je nog voor 25K?

Ah echt? Wat tof. Enorm geslaagde release voor IWC

Heb ‘t hele topic doorgelopen maar ondanks dat dit (nog) niet mijn prijsklasse is snap ik het vraagstuk wel. Ben er niet één tegen gekomen waar ik een bepaald gevoel bij heb maar zou persoonlijk bij Omega kijken, leuke conversation pieces.

Succes :nerd_face:

1 like

It is worth it.

Voor een stuk klopt dit wel hè. Als je het in stappen zou opdelen:
Stap 1: seikos en micro’s onder de 1k
Stap 2: liefhebberij zoals de tudors en orissen van deze wereld tussen de 2,5 en 5k
Stap 3: “grote namen” zoals Rolex, omega, JLC, Zenith, Cartier tussen de 7,5k en 12,k

Stap 4 tem 10 of zo?: een hoop willen maar niet kunnen

Stap 11: serieuze klatsers van de trinity brands, allen vanaf ruwweg 40

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar heb toch ook die indruk dat tussen de 12,5 en 30k je toch moet gaan zoeken voor iets werkelijk speciaal…

Als gewone sterveling is alles boven de 12,5 gewoon de moeite niet om te aspireren…. :sweat_smile:

3 likes

Hou je de komende maanden 23k in je zak :+1:

Edit: ik zie dat ik Hollywood me voor was :man_facepalming:

1 like

Ik vind dit een beetje een zinloos topic. Geloof dat het beter in t groene had kunnen staan… De vraag is namelijk eigenlijk:
Kan ik een Rolex, Patek, AP of Lange kopen om lekker mee te flexen voor <25k?

4 likes

Het feit dat deze merken het 50 jaar geleden op eigen houtje hebben gered, zegt mij niet zoveel over de value for money die ze nu produceren.
Al zegt het misschien dat hun marges destijds al zo hoog waren, en hun innovatie laag, dat ze het als enige overleefden…

Overigens, als je per se een horloge wilt zonder conglomeraat erachter, zijn er genoeg alternatieven genoemd: Moser, Moritz Grossmann, Armin Strom, Ressence, Czapek

Het voordeel van die merken is dat ze iets creëren. Ze brengen nieuwe dingen, omdat ze wel moeten om te overleven. Daar waar Rolex en Patek vrij conservatief kunnen teren op het succes van weleer en eindeloze re-issues (die er naar mijn idee alleen maar lelijker op worden).

3 likes

Een topic over horloges van 25K. Waar zitten nu echt die kosten van deze horloges. Ik zie in ieder geval een hoop horloges voorbij komen waarvan ik niet snap waarom deze zo duur moeten zijn. Het is puur “beleving” en wat de gek er voor geeft.
Maar er zitten er wel tussen die mechanische masterpieces zijn. En dat daar een hoop uren in gaan zitten snap ik gedeeltelijk. Waarom zijn ze niet 30K of 35K. Wat krijg je bij een horloge van maar 25K niet, dat een horloge van 30K wel heeft :thinking:

1 like

Er is genoeg te krijgen voor dit budget. Van Vacheron, Patek, Lange, Breguet, Moser. Sterker nog - nu nog meer dan een half haar geeden. Als dat allemaal niet goed genoeg is koop gewoon nog een datejust met diamantjes of een OP met een kek kleurtje en stop met de zoektocht.

3 likes

Een leren bandje.

2 likes

Shit ja, dat is het, daar had ik niet aan gedacht :joy::joy:

1 like

Sky-Dweller blue op Oyster past mooi in je budget😉 beschikbaar in PB overigens…

Ik zou een Parmigiana Tonda kopen overigens.
Die lonkt steeds meer hier.

1 like

Zoiets?

Die vond ik heel mooi. Maar niet 25K mooi.

1 like

Nee, deze:

6 likes

Juist ja. Prachtig!

1 like

Ja toch?

Één Nederlandse AD die niet eens reageert op de mail. Binnenkort maar eens langs rijden.

Haha je hebt het goed verwoord :joy:

Prachtig die Tonda’s, wel flink aan de maat. De nieuwe in de kleinere maat vind ik wat dat betreft mooier. De donkere variant op dit moment helaas alleen met diamantjes als indices. En geen micro rotor uiteraard…

1 like

Tsja, het is al vaker gezegd maar de marketing afdeling bij de grote merken kijkt naar waar ze mee weg kunnen komen (en de premiums die tot het recente verleden werden betaald voor gewilde stukken hebben een opdrijvend effect).

Maar wat wil je? Iets waardevast? Een merk (Rolex)? Genieten voor jezelf? Een stuk voor de volgende generatie?

Hierboven zie je een paar ideeen wat je zou kunnen doen als het niet belangrijk is wat voor een merk er op de plaat staat. Als je het echt voor jezelf doet, en niet voor de meute.

Volgens mij kan @stefanketelaars zelfs een nog mooier stuk voor je produceren, als je tenminste niet getrouwd hoeft te zijn met een kroon op de wijzerplaat …

Fijne kersemus!

5 likes

Ok, grote speler. Welke heb je zelf? Ik zie alleen wat Seiko’s en vintage (edit: er stond oude troep, maar dat is niet lief, Kerst enzo) als ik bij jouw kijk?

Het is makkelijk praten over “écht bijzondere horloges” en nog makkelijker advies geven als het andermans geld betreft.

Ik heb 1x een bijzonder horloge gekocht en na de honeymoon fase afscheid ervan genomen. Dat deed flink pijn. Dus ik snap heel goed dat TS een beetje aan de safe side blijft.

4 likes