Erik is ex Rolex medewerker en weet volgens mij wel wat hij aan het doen is.
Ow wacht, 2 onderdelen maar vervangen?
Dan kan dit prima ja.
Verkeerd gelezen, excuus
Tel zo wie zo al 4 pakkingen die vervangen dienen te worden bij een Airking. Bij een versleten rotor-as komt er naast de as ook een nieuw fixatie schuitje in en vaak ook een of twee lagerstenen. Dan nog de veer en zit op veel meer onderdelen dan 2!
Ook al hoeft een ‘kleine ondernemer’ geen btw af te dragen, dan nog zal hij deze wel in rekening moeten brengen aan particuliere klanten. De weekend-horlogemaker heeft dus wel een persoonlijk voordeel: die 1345 euro aan ontvangen btw mag hij in eigen zak steken.
Huh? Van wie moet dat? Je draagt het als kleine ondernemer niet af, maar “moet” het wel in rekening brengen? Komt op mij vreemd over. Ik denk ook dat die kleine ondernemers dat niet doen.
Als je niet hoeft af te dragen, wie kan je dan verplichten het wel in rekening te brengen?
Je moet altijd btw in rekening brengen. Als je dan na voorbelasting nog maar heel weinig btw hoeft af te dragen aan het eind van het jaar, dan zegt de belastingdienst, weetje wat, hou maar.
Ah, helder. Ik snap ‘m.
Wel bijzonder dat je een klant BTW moet laten betalen en dat je dat dan in je eigen zak zou mogen steken.
Klinkt niet als iets wat de belastingdienst je zou gunnen.
Daarnaast ook niet echt eerlijk naar je klant toe.
Bij ons is het andersom. Wij verkopen gebruikte auto onderdelen onder de “marge regeling” dus zonder btw. Maar moeten over de winstmarge wel btw afdragen aan de belastingdienst.
En ben je afhankelijk van die inkomsten? Of is het voor er bij? Dat bepaald de prijs natuurlijk ook
Maar dan tel ik dat niet als een professional. Je omzet is zo laag dat dit niet serieus te nemen is. Voor een degelijk horloge ga ik echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Kan niet. Hij heeft een standaard koerier. Zou Ubels via een andere koerier verzekerd versturen, dan betaal je daar ook voor. Met alle kosten die ik heb, zou er heen rijden goedkoper zijn.