En Yes !! Hij zit weer in elkaar, en alle functies werken weer, en je kunt ook weer zien hoe laat het is

De Seiko is weer helemaal terug van weggeweest, Wilbert. Ik wist niet dat je zo goed was met uurwerkreparaties. Ik vind het razendknap van je. En het polijsten van dit harde glas is ook heel goed gelukt. Tip om het droog in plaats van nat te schuren, vergeet ik niet meer. Bedankt voor die tip.
Vanavond begonnen aan deze Titanic Exellens
Oud chroom verwijderd, daarna een koperstrike en twee lagen koper van elk 4 minuten aangebracht.
Morgen ga ik verder.
Ik heb 2 lagen koper aangebracht en geschuurd.
Doel is om glans terug te brengen op de kast en niet om alle krassen eruit te halen, dus ik heb geschuurd en over de polijstborstel gehaald.
Ik ga nu een nikkellaag leggen en daarna bekijken of er nog een koperlaag overheen moet of dat het klaar is voor chroom.
Ik ga de kast nu ontvetten en gereedmaken voor een nikkellaag.
Een nikkellaag is nu aangebracht.
8-10 minuten op,
Chroomlaag zit erop.
Ruim tien minuten op,
En deze keer het kroontje niet over het hoofd gezien, maar ook vernikkeld en verchroomd.
Nu het horloge weer in elkaar zetten en morgen oppoetsen.
Dit is het eindresultaat, weer glans op de kast, hoewel het nog opgepoetst moet worden.
Gebruikssporen nog aanwezig, dus vintage look behouden.
Fantastisch man!
Dank je Don.
Hij ligt nog niet op de werkbank, want ik ben een beetje huiverig om hem uberhaupt open te maken…
Een Buren Grand Prix uit de jaren '50 of '60 met vrijwel zeker radium op de wijzers. De wijzers zien er gelukkig nog wel intact uit. Helaas moet ik hem openmaken om hem weer volledig functioneel te maken, want de minutenwijzer steekt te ver in de stam en blijft dus hangen.
Het goede nieuws, het horloge loopt en is afgezien alle krassen nog in best leuke staat.
Oja, ik kan helemaal nergens dit model vinden met deze wijzerplaat met Arabische numerals op 6 en 12.
Mooie Buren, succes met de reparaties.
Loopt nu aan de pols (eigen 19 mm bandje) na een etmaal ook plus 2s/24h. Van/voor een bijzonder sympathiek forumlid in Hilversum; binnenkort weer aan zijn pols. Constellation Chronometer, 1972/73.
Achterop in Kanji (Japans schrift) is een tekst gegraveerd die een 10-jarig jubileum van een Japans hospitaal herdenkt.
Lijkt jaren '50. Zal radium zijn. Ik zelf ben daar niet al te panisch over - je hebt het hier ook alleen op de wijzers. Doe een mondkapje op, liefst een goede van 3M, zorg voor wat ventilatie, en bewaar de wijzers apart in een afgesloten doosje. De “radium girls” deden dit elke dag 8 of 9 uur lang he, met veel meer radium. En ze dipten hun penselen in radiumhoudende verf en puntten de tips met hun lippen.
Gaat een heel mooi horloge worden weer! ![]()
Vandaag geserviced. Een Deens zakhorloge met cilindergang uurwerk.
Nog een aantal te gaan. Deze liggen al vele jaren ergens in boxen hier in huis. Tijd om eens te kijken welke nog te redden zijn. Ik ben ook een ELKA en een heel aparte Roskopf kwijt…ergens te goed opgeborgen denk ik. ![]()
Deze doet het in ieder geval ook weer.
Vanmiddag deze Doxa een nieuw laagje gegeven.
Ik heb de krassen iets opgevuld met drie lagen koper, na elke laag koper schuren en daarna een nikkellaag en chroomlaag.
Morgen oppoetsen
Is deze van vòòr de tijd dat ze duikersmodellen maakten?
Ik weet het niet, Dennis weet het wel. Deze komt uit 1952. Is 37 mm zonder kroon met kaliber ETA 1147
Erg mooi merk met een rijke historie!
Ik heb er nu vier en een zakhorloge in de collectie.
Hoeveel van de projecten van jou die we hier zien zijn je eigen aankopen, en hoeveel doe je in opdracht?