Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Dankjewel Hajrik.

Zeker voor een mooie platte kast en een smalle lunet!

1 like

Het is weer een pronkstuk :+1:

1 like

Dankjewel Robert.

Ik heb nu Sabina uitgekozen om te kijken wat er aan de kast kan worden gedaan.

Ik moet nog uitzoeken wat er op de kast heeft gezeten.

5 likes

Dit lijkt mij gemaakt te zijn van zamac.

1 like

Dat dacht ik ook al, er heeft wel iets overheen gezeten, maar wat?
Ik heb het in de ultrasoon gehad; volgens ons is het zamac. Ik moet nu nog even uitzoeken hoe nu verder te gaan.

4 likes

Geen galvanisatie vandaag; deze kast is van zamac, eerste koperlaag op zamac is vaak een cyanidische koper-strike. Daar ga ik thuis absoluut niet mee rommelen. Dus ik heb de kast ultrasoon gereinigd, daarna over de polijstborstels en daarna ontvet, en de kast voorzien van twee vernislagen, zodat de kast toch beschermd is.
Nu ziet de Sabina er zo uit; binnenkort krijgt het een servicebeurt.

Om geen materiaal van de kast te halen, zitten de paar krassen bij de lugs er nog in. Het is niet storend; alleen op de uitvergrote foto’s is dit zichtbaar.

10 likes

Verstandig, die cyanide-elektrolyten wil ik ook niet in huis hebben :skull_and_crossbones:

2 likes

Project finished :smiling_face_with_three_hearts: erg leuk en weer leerzaam!
Pontiac memomatic ETA 2783

13 likes

Heel goed gedaan, Hajrik, je hebt talent, want het is in zo’n korte periode fantastisch wat je laat zien.

2 likes

Dank je wel :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: :pray:

1 like

Voor iedereen die het leuk vind om mij te volgen op instagram. Ik ben een speciaal account begonnen die mijn weg als horloge maker uitlicht. Als je het wilt doen zou ik dat leuk vinden! Alvast bedankt

1 like

Seiko dial uit een 7005. Eens kijken of we deze mooi schoon krijgen. Hebben jullie nog suggesties wat te doen als ie schoon is ?

5 likes

Je zou het eerst in 60 a 65 graden water voor 30 a 45 seconden kunnen leggen en daarna met een stukje schuimrubber het vuil eraf kunnen deppen. Zo blijft de print er meestal op zitten.In dit geval zit er niet veel print meer op, zo te zien.

2 likes

Print leek wel een verglaasde sticker dit zijn de resten

Vervangen door een betere :joy:

1 like

Ja die zoek ik nog voor een leuke prijs, eBay heeft wat maar erg duur, en als ik deze schoon krijg dan wellicht spuiten in een kek kleurtje ofzo

1 like

Go full Mumbai :india:

2 likes

Weken, poetsen, weken, poetsen… maar t wordt al beter…

4 likes