Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Aanwinsten van de laatste Rikketik, de linker is net klaar, de rechter gaat nu uit elkaar:

18 likes

Hoe kijk(en) jij/jullie naar zo’n beschadigde bezel van de rechter Tissot.
Herstellen is niet echt mogelijk lijkt mij.
Is zoiets nou mooi omdat het geleefd heeft of kan je er nog wat aan doen?

1 like

Vandaag even tussendoor het glaasje gepolijst om te kijken hoe de wijzerplaat er uit ziet.
Voor

Na

11 likes

Bij mij blijft de bezel zo, stoor me echt niet.

1 like

Vanmiddag is dit horloge binnengekomen
Atlantic horloge 21 JEWELS diam 37,2 mm

UT 6300, het tikt dus alles blijkt in orde te zijn

Ik heb gezocht of ik zo’n groot glas 34.10 heb liggen; ik heb er een gevonden die zelfs
nog groter was, ongeveer 0.4/0.5 mm te breed, dus vanavond alvast passend gemaakt.
Morgen voor ik aan de kast begin even over de polijstborstel halen om de matte rand weer doorschijnend te krijgen, daarna met de glaslifter eruit en in de glaslifter laten zitten tot de kast klaar is.
Het is namelijk zo laag dat het niet zomaar opgepakt kan worden met de glaslifter als het zo laag is. Nu ging het wel, omdat de rand wat ruwer is door het schuren.

Morgen aan de kast beginnen.

7 likes

Wordt weer een mooie… :ok_hand:

1 like

Nikkellaag zit erop.

3 likes

Ooit al eens naar een Robur glazenpers gekeken?
Perfect voor dit soort dingen :+1:t2:

2 likes

Robur glazenpers, ken ik niet, misschien een goede tip, ik zal eens googlen. Bedankt Tim.

1 like

Palladium zit erop.

Chroom zit erop

5 likes

Super handig:

Je drukt de glazen boller en dan klik je hem zo in de kast.

5 likes

In de kringwinkel in België is een set verkocht voor 12 € in 2021
Robur, Glazenpers

1 like

Koopje, maar dat zijn alleen de inzetstukken, niet de schroefpers zelf.

Klopt, 12 euro voor alle inzetstukken is ook een koopje, zal nu niet meer lukken.

2 likes

De Atlantic staat weer in elkaar en het tikt alweer rond.

16 likes

De lug rechts zit een dutje, links wat korte krassen naast elkaar. Ik zat te denken om dat misschien op te vullen met soldeer. Ik ga dat toch een keer uitproberen als er weer zoiets langskomt, niet bij deze, want op de foto zie je het, maar in het echt zie je het bijna niet.

Wow dat is bizar mooi geworden

1 like

Geduld loont macx… :wink:

1 like

Erg mooi resultaat! En ook nog een flinke maat voor een vintage dus goed draagbaar.

1 like

Dankje Antoine, diam 37.2 mm dus een flinke maat.

1 like