Vahalis Schreef:
Over hoe luxe-merken hun prijs bepalen:
mooi filmpje die o.a. laat zien dat t bij luxe producten gaat t om emotie en hoe zij deze gebakken lucht tastbaar maken.
mooi filmpje die o.a. laat zien dat t bij luxe producten gaat t om emotie en hoe zij deze gebakken lucht tastbaar maken.
Vahalis Schreef:
mooi filmpje die o.a. laat zien dat t bij luxe
producten gaat t om emotie en hoe zij deze
gebakken lucht tastbaar maken.
En daar is ook helemaal niets mis mee. Ik vind het alleen irritant als mensen de prijs gaan proberen te verantwoorden door specificaties en gebruikte materialen want dat is vaak maar een heel klein deel van de prijs. Iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt ongeacht de prijs.
Tot op zekere hoogte; het wordt onethisch wanneer mensen absurde bedragen gaan neerleggen voor luxeartikelen terwijl er mensen aan de andere kant van de wereld aan honger sterven.
De aanschaf van een AP gaat die richting op:)
Tot op zekere hoogte; het wordt onethisch wanneer
mensen absurde bedragen gaan neerleggen voor
luxeartikelen terwijl er mensen aan de andere kant
van de wereld aan honger sterven.De aanschaf van een AP gaat die richting op:)
ik weet niet of t aan dreski gericht is, maar hij heeft t over wat ie irritant vind.
wat anders dan onethisch.
Het gaat om de laatste zin in zijn reactie: “Iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt ongeacht de prijs”. Niet dat ik hem daar overigens op aan wil vallen, het is een aanvulling.
Het gaat om de laatste zin in zijn reactie:
“Iedereen moet kopen wat hij of zij mooi vindt
ongeacht de prijs”. Niet dat ik hem daar overigens
op aan wil vallen, het is een aanvulling.
Ah, op die manier. Tja, ik vind het ook niet echt relaxed als m’n eigen vrouw en kinderen op een houtje moeten bijten en we wekelijks naar de voedselbank gaan, MET m’n Royal Oak om
Dreski kennende denk ik dat ie wat anders bedoelt…
Tot op zekere hoogte; het wordt onethisch wanneer
luxeartikelen terwijl er mensen aan de andere kant
Hmm, merken als Ferrari, Bugatti en Lamborghini moeten dan ook snel verboden worden? Clubs waar flessen 5k+ kosten mogen ook niet meer?
Ik begrijp je gevoel over ethiek, maar denk dat het toch wel erg kort door de bocht is, mogen horlogemakers, verkopers en andere niets meer verdienen?
Rene66 Schreef:
Tot op zekere hoogte; het wordt onethisch
wanneer
luxeartikelen terwijl er mensen aan de andere
kant
Hmm, merken als Ferrari, Bugatti en Lamborghini
moeten dan ook snel verboden worden? Clubs waar
flessen 5k+ kosten mogen ook niet meer?Ik begrijp je gevoel over ethiek, maar denk dat
het toch wel erg kort door de bocht is, mogen
horlogemakers, verkopers en andere niets meer
verdienen?
Ethiek op dat gebied is heel breed en een grijs gebied te noemen denk ik.
Er zijn zat mensen met echt een bult geld die anoniem of out in the open veel goede doelen of dergelijke projecten steunen met flink wat cash, als je jezelf dan 1 of voor mijn part 10 AP’s of luxe automobielen cadeau wil doen, prima.
Jackie Chan bijvoorbeeld heeft de afgelopen 5 jaar 100 miljoen dollar aan goede doelen uitgegeven.
Maar degene die dat niet doen en over de rug van arme sloebers rijk worden of geworden zijn hebben vaak nog nooit van het woord ethiek gehoord.
Groeten.
Noel.
Een nobele denkwijze. Helaas zie je júist in de landen met opkomende economieën, waar het verschil tussen (heel) arm en (heel) rijk groot is en steeds groter wordt, de meeste rondom van glim-steentjes voorziene AP’s, Zeniths en Rolexen. Het zal dus toch wel ergens diep in ons ‘zijn’ verankerd liggen…
Dat vind ik geen reden om het systeem dan maar in stand te houden. Bovendien denk ik dat het om een relatief klein aantal mensen gaat die gemakkelijk ook in een lager segment van de markt werk zal kunnen vinden.
Dat vind ik geen reden om het systeem dan maar in
stand te houden. Bovendien denk ik dat het om een
relatief klein aantal mensen gaat die gemakkelijk
ook in een lager segment van de markt werk zal
kunnen vinden.
Proletariërs aller landen sta op! Werp uw ketenen af en verenigt u!
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Tja, het is maar waar je voor kiest
Daarom draag ik AP
En een fraaie!
Elegant opgelost Jaap - je had ook iets bot provocatiefs kunnen posten. X(
Windhund Schreef:
Rene66 Schreef:
Dat vind ik geen reden om het systeem dan
maar
instand te houden. Bovendien denk ik dat het om
een
relatief klein aantal mensen gaat die
gemakkelijk
ook in een lager segment van de markt werk
zalkunnen vinden.
Proletariërs aller landen sta op! Werp uw
ketenen
af en verenigt u!Dit topic ontspoort een beetje heb ik het gevoel.
Hoe we van de vraag of AP duur is gaan naar een
ethiek discussie is wel bijzonder.Duur is relatief en wie het breed heeft laat het
breed hangen.Daarom draag ik AP
http://i1211.photobucket.com/albums/cc425/Jaap_Lub
bers/f52a8241cea1f597f438b5ee68bb0ec9_zps4b587b17.
jpg
Inderdaad netjes opgelost. Ik denk dat een ethiek-discussie hier ook niet moet plaatsvinden!
Nou, ik zal het niet meer doen hoor…
Voor sommigen is het duur, voor anderen niet. Het blijft hoe dan ook flink wat geld voor een horloge. Het is maar net wat je belangrijk vindt en waar je je geld aan uit wil geven.