Gisteren zag ik onderstaande Patek Philippe afgehamerd worden op 1 miljoen op de Phillips veiling. Heel mooi horloge, maar voor mij niet duidelijk waarom zo kostbaar? Want dit is wel heel serieus geld.
Zo’n minute repeater is natuurlijk wel cool. En van het horloge zullen er ongetwijfeld weinig zijn, dus vraag en aanbod zal de prijs ook wel omhoog drijven. En het zal ook wel een beleggingsobject zijn. Maar wat is het wat liefhebbers van PP in dit geval zo enthousiast maken?
Ga naar het patek philippe museum in Genève. Heb je voor 10 euro je antwoord. Maar in het kort: Heritage, kwaliteit, bekende klanten, innovatie, afwerking, archief, museum, zelfstandig, etc.
Alleen een minute repeater is al een zeldzaamheid. Een automaat bestaat ook pas 60 jaar op grote schaal. Het combineren is echt een kunstwerk op zeer hoog niveau.
Ja waarom Koot de 1 een Fiat (ik) en de ander een Maybach, dingen doen het zelfde rijden, die vragen blijven altijd dus.
Geld buiten beschouwing laten natuurlijk, win ik met oud en nieuw 30 miljoen, dan rij ik nog in die fiat, koop er dan wel een hobby auto bij , maar dan koop ik geen patek
Ik denk dat ik mijn antwoorden heb gevonden. Het valt mij op dat een 5270p, minder complicaties, al een list prijs heeft van 173.000 . Dus dat de complexere 3974g in een gelimiteerde uitgave dit opbrengt kan ik nu wel begrijpen.
Een Rolls-Royce kost ook een half miljoen. Waarom omdat een Rolls-Royce gewoon de beste auto is. Patek Philippe is in horlogeland wat Rolls-Royce is autoland.
De annual calendar complicatie bestaat ook pas sinds 1996 en is ingewikkelder dan een perpetual. Je kan dus op je vingers natellen dat de eerste annual ook veel geld gaat opleveren de komende jaren.
Ik vind mijn Honda Insight 2010 de beste auto van de hele wereld. €6000 euro voor betaald in 2018. Zuinig. Betrouwbaar. Roestvrij.Ruim.
Lelijk dus absoluut niet diefstalgevoelig. Rijdt als een kart. Flippers op stuur. Led verlichting achter. Beste auto ter wereld. Oh en sneller weg dan een golf GTI. ( de eerste 10 meter dan)
Ik ben 23 jaar geleden getrouwd in een Rolls… mijn trouwpak ruikt nog steeds naar dode koeien en oude benzine. Wat nou beste auto.
En we gingen nergens boven de 35 km per uur. Voor mij nooit meer een Rolls.
Beste Ralph. Er is geen beste. Beste bestaat niet.