Elke acht maanden een ander ?? Damn…
Dat is pas flipperen.
Ik heb het over een moderne Rolls-Royce. Er zijn verschillende documentaires die het extreem hoge vakmanschap en precisie van Rolls-Royce weergeven. Minder dan perfect is geen optie voor Rolls-Royce. Echt schitterend.
Patek Philippe hanteert dezelfde precisie en perfectie.
Een boom, een sloot en een lantaarnpaal… , de eerste 15 waren snel gehaald:grin:
Inmiddels iets rustiger
Je koopt zo’n Patek niet omdat het zo’n goed horloge is. Je koopt hem ook niet omdat het een heel zeldzaam horloge is, je koopt hem ook niet omdat het zo’n mooi horloge is…
Je koopt hem omdat je zonder problemen hem kan betalen.
Het is gewoon vrij simpel. Als zoveel geld hebt te besteden dat je het niet merkt dat je het uitgeeft dan heb je ook geen moeite om zo’n horloge te kopen.
Uiteraard moet je wel interesse hebben voor horloges. Een ander zou bijvoorbeeld weer een schilderij van een meester uit de 17e eeuw kopen voor een miljoen euro.
Zo’n horloge wordt vast niet gekocht door iemand die op tijd moet komen
klopt, is ook prachtig, maar een Japanner heeft dat ook. Die worden dan ook oprecht emotioneel als het niet perfect is.
En vragen geen onmogelijke prijzen voor hun perfectie.
Geweldig, wil ik ook wel😀
Ik snap het ook niet. Meestal worden horloges lelijker naarmate ze (fors) duurder worden. Deze is best mooi
Voor sommige mensen in sommige omstandigheden.
Wedden dat mijn lichtgewicht AWD Giant Suzuki beter wegkomt op modderige weilanden, op bultige grindwegen met zachte bermen en in de sneeuw?
Op zo’n weilandje zakt jouw RR tot de assen weg.
Voor sommige mensen in sommige omstandigheden is mijn karretje dus beter dan eender welke twee-en-een-half-ton zware limo.
En dat geldt voor zowat alles: Er is geen beste.
It’s a
Prachtige reclame!!
Laatst nog eens bekeken met mijn zoon @Tiemo2011, aangezien hij graag logo’s van auto’s herkennen wilt en hij die S niet kon plaatsen.
Geloof je dit nu echt?
Jij denkt dat hele volksstammen met Japanners huilend over straat gaan als ze hun werk niet goeddoen? Dat japaners de enigen zijn die eer en trots in hun werk hebben? Wat betekend dat voor iemand als @stefanketelaars dat hij geen eer en trots voel op de horloges die hij produceert (want Nederlanders zijn nuchter toch?) ??
Wat een onzin in dit draadje van mensen die nog nooit een Patek in hun handen gehad hebben, laat staan één kopen.
- Is Patek heilig?
– Nee, sim-pel… - Is Patek beter dan anderen ??
– Ligt aan de normen die je hanteert. Als je het belangrijkst vindt dat een horloge op tijd loopt dan kan je niet beter kopen dat een horloge dat zich synchroniseert met een atoomklok, klaar - Is Patek de beste voor een hele hoop mensen? Ja ! O maar waarom dan, want Seiko is ook goed en japanners plegen rituele harakiri al ze een fout maken tijdens de productie van een horloge!
– Ik ga niet de hele geschiedenis van Patek hier neergooien, ga maar zoeken op het net. Maar als jij voor een groot deel verantwoordelijk bent voor het feit dat mensen een polshorloge dragen, je de perpetual en annual calendar uitgevonden hebt, de absolute topper bent in afwerking en de lijst met duurst geveilde horloges domineert dan is er consensus dat je de beste bent
Maar je Grand Seiko is ook vet hoor, je hoort erbij !
Eerlijk ik kom van een BMW en nu fiat echt prima autootjes en lekker zuinig ook, ik hoef niks anders
Niet altijd, dit is de duurste ooit (één horloge, twee wijzerplaten)
Ik vindt hem wel mooi (heb alleen geen 32 miljoen)
Een minute repeater in een 36mm dress watch, dat verklaart veel. Hoe meer complicaties in een hoe kleiner kast, hoe duurder en ingewikkelder om te ontwerpen. Deze ref is hierdoor dus ook zeer raar en laat staan dat het ondertussen 20-30j oud is met goede preservatie. uiteraard, het is maar waard wat men ervoor betaalt he…
Ik ga de invloed van Patek op de horloge-industrie niet bagetaliseren, maar ik waag te betwijfelen dat zulke statements hard te maken zijn. Er waren honderden horlogefabrikanten die een veelvoud aan horloges maakten van wat Patek produceerde dus ik denk dat de invloed van Patek op wat het gewone volk droeg niet zo groot was.
De fascinatie is gewoon dat ze altijd in de duurste regionen van de horloge-industrie hebben geopereerd, dat geeft meer status dan miljoenen penankers in elkaar schroeven voor de gewone man.
Lang leven Wikipedia;
Patek Philippe has invented over 20 basic calibres and has received over 100 patents.[57]The following are some of the important contributions from Patek Philippe to the watchmaking industry.
- In 1845, patented keyless winding and hand-setting system, which received a bronze medal at the 1844 Industrial Exposition in Paris.[21]
- In 1868, created the first Swiss wristwatch.[21]
- In 1881, patented its precision regulator.[58]
- In 1889, patented perpetual calendarmechanism for pocket watches.[58]
- In 1902, patented double chronograph.[58]
- In 1916, produced the world’s first lady’s wristwatch with complication (No. 174 603, a five-minute repeater).[58]
- In 1923, launched the world’s first split-second chronograph wristwatch (No. [124 8244](tel:124 8244)).[58]
- In 1925, created the world’s first perpetual calendar wristwatch (No. 97 975), with a compact movement for pendant watches created in 1898.[58][59]
- In 1933, created the Henry Graves Supercomplication, the most complicated mechanical watch in the world (24 complications) until 1989.[60]
- In 1949, patented the Gyromax balance.[60]
- In 1956, created the world’s first all-electronic clock which, in 1958, received the "Award for Miniaturization” in New York.[61][62][63][64]
- In 1962, a tourbillon movement achieves the world’s still-unbeaten timekeeping precision record for mechanical watches at Geneva Observatory.[62][64]
- In 1986, patented the secular perpetual calendar with retrograde date indication.[62]
- In 1989, created the Calibre 89, the most complicated mechanical watch in the world (33 complications) until 2015.[65]
- In 1996, patented annual calendarmechanism and introduced the first annual calendar model Ref. 5035.[65][66]
- In 2003/05, launched the annual calendar Ref. 5250, being the world’s first watch with silicon-based (the Silinvar alloy ) escapement wheel.[65][67][68]
- In 2006, introduced the silicon-based Spiromax balance spring.[65]
- In 2008, introduced the Pulsomax silicon-based escapement.[65]
- In 2011, introduced the Oscillomax ensemble, combining the Spiromax balance spring, the Pulsomax escapement, and the GyromaxSi balance.[65]
- In 2014, created the Grandmaster Chime Ref. 5175, one of the world’s most complicated wristwatches (20 complications).[65][69]