Dat had ik uiteraard gelezen, dat is een mooie collectie uitvindingen.
Maar er staat alleen dat Patek het eerste Zwitserse polshorloge heeft gemaakt. Vervolgens stellen dat er dus zonder Patek geen polshorloges waren geweest vind ik wel een heel boude conclusie
Ik denk dat dit vooral @Parachrom zijn liefde voor Patek is die je daar hoort. Net zoals Rolex-bezitters denken dat er nooit een duikhorloge was geweest als Rolex niet met een sub was uitgekomen.
Hahaha inderdaad
Wow, mijn grail op rechts
Blijft toch wel het meest speciale horlogemerk voor mij. Als ik een miljoen zou kunnen stukslaan op een horloge zou dat ook een Patek zijn. Het is niet per se beter dan andere horlogemerken maar het is wel meer begerenswaardig dan andere merken op een of andere manier (voor mij)
Misschien een rare vraag, maar als je al een perpetual calendar hebt ontwikkeld waarom zou je dan nog een annual calendar ontwikkelen? Je zou het eerder andersom verwachten toch? Dat is hetzelfde als eerst een zelfrijdende auto ontwikkelen en daarna een auto die je zelf moet besturen…
De plebs kunnen de perpetual calendar niet betalen en voor die paupers is de patek annual calendar ontwikkeld.
Omdat het kan? Geen idee eigenlijk
Ik zie het verschil eerder als Tesla, eerst de model S, daarna de 3.
Omdat het kan is wellicht het juiste antwoord. Want zeg eens eerlijk, hoeveel complicaties die men nu bedenkt of bedacht heeft hebben we echt nodig? Maar omdat het kan is ook een prima reden.
Of op een wachtlijst staat bij de A.D.
Misschien een Rolls Royce Cullinan proberen? Die komt best een eind.
Erg mooi, maar 32 miljoen houd mij toch een beetje tegen. Zal ook wel een wachtlijst zijn. Moet je eerst allemaal incourant spul met steentjes kopen bij de ad voordat… Oh wacht…
Ik heb van beiden wat
Vanmiddag was mijn vrouw onderweg met de bimmer en mocht ik een boodschap doen met de 500🤗. Altijd een feestje met de 1.4.
Maar toen… Kom je aanlopen en dan dit
Ik kon er letterlijk niet eenvoudig omheen maar ik vind wel dat @rlc een punt heeft. Appels en peren, subjectief /objectief, referentie a vs referentie b, de waarheid

En zo nog wat clichés…
Hoe blij en vooral tevreden ik ben met mijn 5 serie en de super Fiat, is dit toch wel even een ontmoeting met een andere orde…
Na een polo wedstrijd zijn er vast wel wat paarden om hem uit de modder te trekken toch?
Wat is zo’n phantom toch fenomenaal
25 stuks in 35 jaar. Dus niet overdrijven, zo’n Fiat gaat niet slechts 8 maanden mee, maar gemiddeld bijna anderhalf jaar!

De annual calendar complicatie bestaat ook pas sinds 1996 en is ingewikkelder dan een perpetual. Je kan dus op je vingers natellen dat de eerste annual ook veel geld gaat opleveren de komende jaren.
Dit begrijp ik niet. De perpetual calender is inderdaad veel eerder ‘uitgevonden’, maar is toch ingewikkelder? Die hoef je niet aan te passen.
Wiki:
An annual timepiece calendar is less complicated and expensive than a perpetual timepiece calendar, which will not require manual adjustment till 2100. That year will not be a leap year, even though its number is evenly divisible by 4.
Wie weet hoe dat zit? Ik ben nu de kluts kwijt