Wat maakt een horloge aantrekkelijk

Ik merk zelf nu ik me wat meer verdiep in horloges ik er heel anders tegen aan gaan kijken.
Zelf ben ik een seiko fan, altijd al geweest van Kinds af aan.
Nu zie ik hele andere horloges die mij ook bekoren om diverse redenen.
Maar ook horloges waar je eigenlijk op afknapt.

3 likes

Haha klopt allemaal, budget wijs kun je wel een horloge mooi vinden maar toch niet kopen omdat het te duur is.

2 likes

Dit doet ā€˜t keer op keer voor mij… wat een aantrekkelijk horloge.

14 likes

Zekers waar. Niet de vast gebakken keuzes.

Zou je niet meer betalen voor een horloge wat je helemaal te gek vind??

Tsja, Willem, wat kan je daar nou van zeggen?

Ik ben het wel een beetje eens met @Pontiac… Die vraag is bijna onmogelijk te beantwoorden.
Mijn antwoord is niet perse wat jij zoekt. Jouw wens is niet altijd mijn passie.

Het is een beetje zoals bij mensen… Verliefd worden… of houden van… of heel opgewonden raken…
Je ontmoet iemand en valt op de houding, het figuur, of je gaat helemaal plat voor de prachtige blauwe ogen en de rest doet er niet meer toe. Het lieve karakter, de heerlijke stem. Je kunt niet meer slapen van die stoere kop, of dat prachtige figuurtje. Maar ook: je kent iemand al heel lang en van lieverlee ga je steeds meer houden van steeds meer eigenschappen. Misschien is zij of hij wel steenrijk… dat kan voor sommigen ook bijdragen aan woeste aantrekkelijkheid.

Bij horloges is dat net zo verschillend. De ene keer is het het stoere, of elegante model, of de waanzinnig mooie techniek. De andere keer de degelijkheid, de betrouwbaarheid, de nauwkeurigheid, of juist de extravagantie of het exotische karakter of de zeldzaamheid of een combinatie van die dingen en dan ook nog eens een lief prijsje. De ouderdom of juist de jeugd. Het merk, de afkomst, het materiaal.

Smaken verschillen, keuzen zijn oneindig.

Maak eens een lijstje voor je zelf van dingen die je mooi, belangrijk, leuk, opwindend en essentieel vind aan een horloge. Maten, materialen, functies, en least but not least, wat het mag kosten.
Dat levert een soort checklist op waarbij je dan kan zeggen: die wil ik, daar ga ik oud mee worden.

Sterkte! En succes!

7 likes

Zomaar wat gedachten:

• Is het een limited edition?
  • Welke complicaties heeft het (en welke zeker niet…)?
  • Welk caliber zit er in?
  • Voegt het iets toe aan wat ik al heb?
1 like

Mee eens soms heb je dat gevoel wat gaaf.

1 like

Ja hoor, da’s ook een lief koppie…

image

1 like

Was een grapje…eigenlijk buiten hf geeft niemand er iets om wat je omhebt.:wink:

1 like

Dit is de norm: ā€œNee nou wordt ie mooi, nee nou wordt ie fraaiā€

Ligt er toch aan wie het horloge draagt.
Dat maakt het aantrekkelijk. Of niet.

.

5 likes

Welk horloge ? :thinking:

2 likes

Waar zie jij horloges ? :thinking:

2 likes

Denk dat zij de kostwinner is.

1 like

Haha in dit geval mee eens🤩

1 like

Hoogste tijd

Lijstje heb ik niet echt, op de rikketik viel ik voor een gouden angelus. Koste 1600 dus niet gekocht want daar moest ik over nadenken.
Maar eerlijk is braaf de uitstraling van het klokje op leer was super.

1 like

Of Wie maakt een horloge aantrekkelijk?

:slightly_smiling_face:

5 likes

Dat lijken me replica’s… :wink::shushing_face:

Deze vrouw past beter bij je @Brick … tenminste qua Horloge Keuze

1 like