Powervrouw.
Makkelijk, wat maakt een vrouw aantrekkelijk?
Ik heb geen idee wat een horloge aantrekkelijk maakt.
Het is niet alleen om de tijd af te lezen he? Het is ook een sierraad.
Ik heb een hele uitgebreide smaak wat horloges betreft.
Van Breitling tot Citizen, maar ook de opkomst Brunmontagne vind ik verschrikkelijk mooi.
Ik draag mijn horloges eigenlijk alleen maar als sierraad. Zelden dat ik echt de tijd af lees
Ieeeeuw
Ftfy…en maar net
Als ik groen mag geloven; als het een goede investering is.
Wie Hendrik groen???
Haar horloge. Afhankelijk van het horloge.
Zakhorloges, mechanisch (geen Quartz). Allerliefst met volkskalender. Ook de zakhorloges met een speciale functie trekken me aan (tachymeter, wekker,…). Uitzicht, leeftijd, geschiedenis interesseren me enorm en vraag er ook telkens naar bij aankoop. Soms heel leuke verhalen (gewonnen bij wedstrijd, …)
Maar vanaf wanneer ben je tevreden dan?
Ik vind er geen lijn in. 1 ding vind ik belangrijk: DNA moet kloppen. Dus mss kwestie dat een horloge geen afknappers heeft.
Voorbeeld van DNA die niet klopt:
- duiker met slechts 100m WR
- toolwatch met felle kleuren
- dikke dresswatch
- brons op horloge waar het niet past in de geschiedenis
- quartz (don’t shoot me)
Het totaalplaatje.
Overall design, pasvorm, afwerking, originaliteit. Ik heb graag horloges met hun eigen identiteit, geen blatante ripoffs van bekende designs.
Er zijn ook mooie vrouwen waar ik me niet tot aangetrokken voel. Wil maar zeggen, het is veel meer dan looks voor mij.
Juist.
Haha als ik heel eerlijk ben vind ik rolex veelste veel over de top.
Bv de sub hoeveel modelen bij hoeveel merken lijken er op.
En wie was er eerder met dat model.
Dan de prijs is tegenwoordig niet in verhouding.
Ook dan is er nog het feit, ik heb er wel eens een gepast. Ze staan niet om mijn pols gewoon te klein. En eigenlijk de enige die mij kan bekoren is gelijk zo’n beetje de duurste.
Narcist meer:rofl:
Een vraag waar vele antwoorden op te geven zijn. De factor smaak en persoonlijke voorkeur speelt ontegenzeggelijk een rol. Dat kun je vast vertalen naar een aantal criteria, checklist items of geef het een naam. Mijn mondhoeken gaan omhoog bij een horloge met een zekere rust, een vleug modern, een vleug klassiek, bij voorkeur geen datumveld als verstorend element in de wijzerplaat (als is een datumveld met de achtergrondkleur gelijk aan de wijzerplaat zeker acceptabel; vorm boven functie ). En de wijzerplaat moet - ik herhaal: moet - iets in me triggeren dat me gerust stelt, blij maakt, doet smelten of op een andere manier de aanmaak van gelukzaligheid bevorderende stofjes in de hersenen stimuleert.
Om kort te gaan: als ik een horloge oprecht mooi vind en voel & inzie (hart & hoofd) dat het bij me past en ik het met plezier dragen zal.