Wat nemen we mee op vakantie + nieuwe aanwinst

Altijd weer een moeilijke vraag. Wat nemen we mee op vakantie?
Tot nu toe eigenlijk altijd deze maar durf ik niet mee te zwemmen

Deze dan? Echter ook niet waterdicht

Deze al helemaal niet

Tot ik een nieuwe aanwinst van iemand op het forum zag! Meteen besteld bij Russian Souvenirs (prima adresje, overigens) Deze wordt het dus

Wat gaat er bij jullie mee?

Stowa Seatime en misschien de Traversetolo…

De een voor overdag en de ander voor de avond.

Juist vanwege onder meer die gevallen heb ik mijn Sinn 856 UTC aangeschaft. Ik had eerst altijd een wat duurder sportief horloge (Omega Speed- en Seamasters, Chronoswiss Timemaster) naast een wat meer klassiek horloge. Maar ik liep met zo’n sportieve dure klok toch nooit echt op m’n gemak rond. Voortdurend op mijn hoede om krassen of erger te voorkomen. De Sinn is echt geweldig. Voor relatief weinig geld heb je een horloge met een getegimenteerd stalen kast (1200 Vickers; kun je een mes of schroevedraaier langs halen zonder dat dit krassen veroorzaakt), een 2e tijdzone en datum. In het donker perfect afleesbaar. Geen overdreven opvallend ding, en de merknaam doet schurken niet watertanden. Alles wat ik nodig heb op vakantie, of tijdens een avondje stappen, of al die menselijke activiteiten met een wat groter risico op beschadiging. Overigens ga ik nooit zwemmen met een mechanisch horloge. Of ze nu waterdicht zijn tot 600 m zijn of niet.

oi,oi,oi wat een mooi horloge die certina…de certina ken ik nog niet, dus vandaar.

Is van mijn vader geweest. Ik ben als jongetje van 10 jaar meegeweest toen hij het horloge kocht bij ‘de Lommerd’ in Amsterdam. Was dus ooit beleend geweest en niet meer opgehaald. Er zat oorspronkelijk een hele mooie gouden, geweven (van heel dun gouddraad) band om. Deze was echter ook heel kwetsbaar. Het horloge is live mooier als op de foto en loopt nog steeds prima!

Ik zou m’n Seiko duiker meenemen, lekker mee zwemmen etc. Al wordt het denk ik toch gewoon de JLC. :smiley:

Ik ga naar Milaan en daar is geen zee, al zou ik hier wel mee kunnen duiken. Er is ook geen sprake van een andere tijdszone, dus ik zou 'm niet mee hoeven nemen. Toch glimt hij mooi en kan een beetje pronken in de hoofdstad v/d mode geen kwaad!

Al mijn horloges gaan van de zomer “op vakantie” en komen nooit meer terug! Ik ga namelijk verhuizen :smiley: De vakantie stond een week daarna gepland maar dat vond mijn vrouw wat stressig dus die vakantie gaat niet door. :frowning:

Er zijn in Thailand vast meer mmensen met een GMT ll :wink:

Bij mij gaat de Seiko Black Monster om m’n pols, en verder gaat er niets mee.

Deze gaat weer mee onder water :smiley:

Ruud

In ieder geval mijn Bell&Ross quartzje, altijd makkelijk met wat extra functies en een rubber band. Voor 's avond wat leuks maar niet te duur… Misschien mijn Poljot Journey…

skx031 of certina ds (oudje)

grr

Op vakantie naar Istanbul wil ik mijn net vervangen Seiko 5 (dank je wel FBTO!) en net geerfde eeuwen oude Ruhla niet meenemen. Dus of het word de lekkere stevige Poljot of m’n oude Swatch Irony Steel (jeeugdzonde) die nu goed werkt als ik nog wil zwemmen en duiken.

Moeilijke keuze, maar ik ga voor:

  • Rolex GMT II met “Pepsi-dial” en Jubilee-band
  • Seiko SKX007

De combinatie echte 200m duiker en onvoorstelbaar goedkoop maakt het voor mij de ideale vakantieklok: de Vostok Amphibian.

Dat is nou precies waar ik 'm ook voor gekocht heb.

Rob

Pff al die Russcische klokjes tegenwoordig… :smiley:

Bij mij is het meestal de citizen promaster die mee gaat.
Kan mee gezwommen worden is niet te groot heeft een local time functie en felgeel staat mooi bij een gebruine arm.

Heb helaas geen foto