Wat of wie volgen we op YouTube mbt horloges?

Paul Thorpe, marc goldberg, John p, the urban gentry, roman sharf,…

1 like

TGV, Jenni Elle, WF&co en @AmsterdamVintageWatches! Maar wanneer komt er een nieuwe watch talk!?!? Ook de filmpjes over de horloge merken van A tot Z met side kick Nick waren echt geweldig. Zo was Nomos een merk voor rare types die iedere zaterdag gaan vissen en Grand Seiko is gewoon Seiko met een woord er voor. Een van de gevleugelde uitspraken van Nick! :rofl:

4 likes

Haha je bent nu net @Fate_Amenable_To_Change.

3 likes

Toch geef ik je een hartje op het horlogeforoum! :kissing_heart:

2 likes

Ho ho. Ik volg TGV nog steeds, ook al kijk ik zijn video’s nog maar uiterst sporadisch. Ik houd Ryan Fortnine met z’n motor en gear reviews veel sterker in de gaten, maar dat is deels ook omdat die man briljant materiaal maakt. Mooi gefilmd en ge-edit, met een meer dan goed gevoel voor humor, mooie locaties en gewoon uitstekende muziek er onder. Die mensen maken echt infotainment op het allerhoogste niveau.

Een stelletje talking heads wat over horloges zit te wauwelen, en ik heb dit al eerder aangegeven, is totaal oninteressant. Neem nu Jenni Elle. Die is op zich verfrissend omdat het een dame is, en niet dom bovendien. Maar toch.

Ze is een wandelend cliché. Zo zit ze over het “perfecte instap luxe horloge” te vertellen dat de Rolex OP “fantastische kwaliteit en afwerking heeft” met een blauwe lume pip in beeld die aan één kant een scherpe hoek heeft maar aan de andere hoeken klodderig is. Kritiekloos.

Zelfs haar Nomos review was oppervlakkig te noemen… Het gaat nooit op techniek in, en het is allemaal al eens gezegd. Punt is dat ome Jenni voor mij absoluut niks toevoegt, behalve dan dat ze als “talking head” plezanter is om naar te kijken dan menig andere horlogereviewer.

Grappig genoeg vind ik de filmpjes van Watchfinder dan wel weer leuk. Een zeer aardige Britse stem, goed ritme en goede uitspraak, met ontegenzeggelijk mooie bewegende macro shots van zelfs de meest gedoodverfde horloges: Zo heurt dat, met fatsoenlijke productiewaarden. :+1:

Kortom, het platform interesseert mij geen reet, het gaat om de kwaliteit van de inhoud en de amusementswaarde. In dat kader is de volledige “Talking Watches With” serie van Hodinkee echt ook te saai om uberhaupt tijd aan te verspillen. Man man man man man. Middelbare figuren die hun speelgoedjes aan het bespreken zijn. Doe es niet.

4 likes

Just one more watch, archie, caseback watches, just horology, nick shabaz, sailing doodles… oh nee die niet, marc goldberg, crapy luxury, watch repair channel, rich buddy, idguy.

Ik houd gewoon van podcasts en alle drama en shit eromheen vind ik lekker wegluisteren.

1 like

Hodinkee, Watchfinder co, Amsterdam Vintage Watches, Archieluxury, Bruce Williams, Horology house

1 like

Wie of wat is de griezel geworden. The urban gentry of de fortis?

The Urban Gentry.

2 likes

Ik volg een aantal bovengenoemde ook zoals The Urban Gentry en 24hours watches. Persoonlijk vind ik The Slender Wirst ook echt heel relaxed. Duidelijke reviews en de enthousiasme spat eraf bij hem. :ok_hand:t3:

1 like

Waarom? Ik vind het best een interessant persoon. Als je door het horlogepraat heen luistert, merk je dat het wel iemand is met levenservaring. Hij heeft wel een goede kijk op dingen mijns inziens.

3 likes

Hij mag wel zijn Dino crap weglaten als het aan mij ligt… :sweat_smile:

4 likes

Meen je dat? Dat vind ik juist een van de leukere horloge gerelateerde video’s op Youtube!

2 likes

Haha! Het enige juiste antwoord!

Ben daar een jaar admin geweest dus ik ken m’n pappenheimers onderhand wel…

1 like
1 like

Ik ben een tijdje lid geweest van zijn Facebook groep en het is nogal een pretentieus clubje om het netjes te zeggen, alles dat niet paste bij zijn imago werd verwijderd. Daarnaast heb je uiteraard nog dat gedoe tussen hem en alle andere horloge Youtubers en de copyright strike van vorig jaar maar ik weet daar niet genoeg van om er echt over te oordelen. Het bevestigde alleen een beetje de vibe die ik van hem kreeg, iets voelt niet goed aan hem.

Ik vind justonemorewatch een leukere aanpak hebben op de hobby.

Ik heb niets actiefs tegen de beste man en laat mij vooral niet je plezier bederven, als jij hem leuk vindt vooral blijven kijken! :+1::grin:

3 likes

Ook van de FB groep? Want dat gedoe met Federico was echt een drama.

1 like

Toch vind ik zijn filmpjes vermakelijk. En daar gaat het voor een groot deel wel om lijkt me.

1 like

Juist van de FB groep…

Ik ben destijds non stop bezig geweest samen met anderen om die shitstorm te temmen om er later achter te komen dat het allemaal niet zo in elkaar stak dan voorgespiegeld werd.

1 like

Daar geef ik je groot gelijk in, zijn productiekwaliteit is top. Het is gewoon niet mijn type. Kan gebeuren :slightly_smiling_face:

1 like