Wat te doen? #luxeprobleem

Weer een topic over welk horloge zal ik kopen? Jazeker! Héérlijk toch een beetje lullen over horloges?
Goed, wat is het probleem? Nou, ik heb 7 horloges in mijn horlogebox, en dat is te veel. Nu is dat probleem snel opgelost om er een paar te koop te zetten, maar ik wil er dan wel weer iets voor terug.

Mijn collectie bestaat nu uit de volgende horloges:

• Breitling Colt
  • Omega Speedmaster Pro
  • Damasko DA38
  • Sinn 104 ST SA I
  • Seiko SKX007
  • G-Schock GW5600
  • EMG HFLE{incoming)

Nu speel ik met 2 gedachten:

Optie 1: De Damasko en Sinn verkopen, en van de opbrengst +/- € 1500,- een horloge kopen voor dagelijks gebruik. Dat horloge moet dan weer aan de volgende specs voldoen:

• Maximaal € 1.500,-
  • Nieuw of gebruikt maakt niet uit
  • Maximaal 42 mm/L2L 48 mm
  • Geen Vintage
  • Geen Seiko
  • Minimaal 100 m waterdicht
  • Geschikt voor dagelijks gebruik

Optie 2: De Damasko, Sinn en de Colt verkopen, en van de opbrengst +/- € 3.000,- een duikhorloge kopen in het hogere segment. Een Omega smpc bijvoorbeeld. In dit geval moet het horloge aan het volgende voldoen:

• Maximaal € 3.000,-
  • Nieuw of gebruikt maakt niet uit
  • Maximaal 42mm/L2L 48 mm
  • Geen Vintage
  • Geen Seiko
  • Minimaal 200 m waterdicht
  • Geschikt voor dagelijks gebruik

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën, en welke optie jullie zouden kiezen en waarom.

4 likes

Ik zou geen van beide opties kiezen … maar laatste 3 eruit en sparen tot je budget hebt voor een nette duiker (Omega SMPc / PO - Breitling SOH 2 - LLD - MM300 - etc …) :wink:

2 likes

Optie 1 of 2; en dan een Oris Aquis/65 aanschaffen.
Waarom; Oris is een goed merk met een geweldige historie, het zijn top horloges (mag ik zeggen; heb er 2), goede prijs/kwaliteitverhouding, goed flipper gehalte.

3 likes

Optie 1 en dan n Oris 65 blue dial aanschaffen

3 likes

Optie 3: De Colt, EMG en G verkopen, iets bijleggen en dan een Oris Sixty five kopen.

Van de Damasko en Sinn ga je spijt krijgen. Maar dat zou ik doen althans.

1 like
  • SKX007
  • Speedy
  • DJ36

Klaar. Nou, dat ging best soepel. Je hebt nog geld over voor een supermod van die SKX, en dan heb je geen andere duiker meer nodig :sunglasses:

8 likes

Grand Seiko geen optie als duiker in hoger segment?

https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-quartz-diver-sbgx117-sbgx115-watch-review/

11 likes

Ik heb met een (non duiker) Grand Seiko mogen spelen en kan kort zijn: mooiere finish kom je in deze prijsklasse èn een klasse erboven niet tegen.

Zeer underrated bij de niet-kenners.

3 likes

Ben het met je eens, maar @cash wil geen Seiko.

1 like

Technisch gezien is het geen Seiko, maar Grand Seiko :wink:

Gemaakt in een andere fabriek, totaal ander uurwerk, andere afwerking etc.

3 likes

Je hebt gelijk :wink:

1 like

Je ontkomt hoe dan ook niet aan Seiko hier :wink:

Ik vind je collectie best mooi zo, maar als je iets wilt wijzigen zou ik voor optie 2 gaan. Ik vind de Oris dan ook wel een goede optie. Of iets leuks uit Duitsland (Nomos/Muhle/andere Sinn), meestal heb je dan ook een iets luxer afgewerkt uurwerk dan bij de Zwitsers in deze categorie.

1 like

Optie 1 en een Ginault zien te scoren…

Of

Optie 2 en zoeken (spraren) naar een pelagos…

4 likes

Behalve Breitling :wink:

3 likes

Ik denk dat optie 2 de beste is!
En dan onderstaande klok aanschaffen.

6 likes

Dat is zeker een kanshebber! Al meerdere keren naar gekeken.

3 likes

Voor € 3.000,- ?

Makkelijk.

Edit: ik vergat dat je geen vintage wilde :roll_eyes:

1 like

Liever geen Seiko inderdaad, maar dit zijn wel plaatjes zeg! Ga ik eens verder uitpluizen!

1 like

Toch een stukje groter dan 48 mm L2L dacht ik? Groter moet het zeker niet worden op mijn kinderpols…