Weer een topic over welk horloge zal ik kopen? Jazeker! Héérlijk toch een beetje lullen over horloges?
Goed, wat is het probleem? Nou, ik heb 7 horloges in mijn horlogebox, en dat is te veel. Nu is dat probleem snel opgelost om er een paar te koop te zetten, maar ik wil er dan wel weer iets voor terug.
Mijn collectie bestaat nu uit de volgende horloges:
Breitling Colt
Omega Speedmaster Pro
Damasko DA38
Sinn 104 ST SA I
Seiko SKX007
G-Schock GW5600
EMG HFLE{incoming)
Nu speel ik met 2 gedachten:
Optie 1: De Damasko en Sinn verkopen, en van de opbrengst +/- € 1500,- een horloge kopen voor dagelijks gebruik. Dat horloge moet dan weer aan de volgende specs voldoen:
Maximaal € 1.500,-
Nieuw of gebruikt maakt niet uit
Maximaal 42 mm/L2L 48 mm
Geen Vintage
Geen Seiko
Minimaal 100 m waterdicht
Geschikt voor dagelijks gebruik
Optie 2: De Damasko, Sinn en de Colt verkopen, en van de opbrengst +/- € 3.000,- een duikhorloge kopen in het hogere segment. Een Omega smpc bijvoorbeeld. In dit geval moet het horloge aan het volgende voldoen:
Maximaal € 3.000,-
Nieuw of gebruikt maakt niet uit
Maximaal 42mm/L2L 48 mm
Geen Vintage
Geen Seiko
Minimaal 200 m waterdicht
Geschikt voor dagelijks gebruik
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën, en welke optie jullie zouden kiezen en waarom.
Ik zou geen van beide opties kiezen … maar laatste 3 eruit en sparen tot je budget hebt voor een nette duiker (Omega SMPc / PO - Breitling SOH 2 - LLD - MM300 - etc …)
Optie 1 of 2; en dan een Oris Aquis/65 aanschaffen.
Waarom; Oris is een goed merk met een geweldige historie, het zijn top horloges (mag ik zeggen; heb er 2), goede prijs/kwaliteitverhouding, goed flipper gehalte.
Ik vind je collectie best mooi zo, maar als je iets wilt wijzigen zou ik voor optie 2 gaan. Ik vind de Oris dan ook wel een goede optie. Of iets leuks uit Duitsland (Nomos/Muhle/andere Sinn), meestal heb je dan ook een iets luxer afgewerkt uurwerk dan bij de Zwitsers in deze categorie.