Wat te doen met een miljoen?

4 likes

Wat is dat toch een dom blaadje.

18 likes

Sterk staaltje journalistiek, Jasper (leeftijd)

13 likes

’Ik heb het bedrag over tien jaar zeker verdubbeld’

Ik heb veel respect voor Jasper als vintage handelaar, maar obv deze uitspraak zou hij een hele slechte investeerder zijn. Ik neem aan (en van harte gegund) dat zijn marge gemiddeld per horloge 20-40% is. Als zijn voorraad ad 1 mln eur maar 3 x rouleert zou zijn geld verdubbeld moeten worden. Ik gok even dat de roulatie van deze vooraad in max 1-2 jaar klaar is.

3 likes

Je gaat echt niet die deal vinden, die iedereen heeft gemist.

Welles.

15 likes

Ik vind het maar een beetje een vreemd artikel. Waarom zou je als consument het product wat je koopt als investering willen gebruiken? Dan kan ik mijn geld wel in andere zaken stoppen die mij sowieso op de lange duur meer gaan geven dan een Rolex.

Pomp mijn geld maar in bakstenen, daar kom ik verder mee.

Naar mijn inziens koop je horloges met de volgende redenen:

  • Je vindt het merk interessant
  • Je vindt de horloges mooi
  • Je vindt de technologie/R&D die in het horloge wordt gedrukt interessant

Daar komt nog bij dat dit nu misschien booming is, omdat mensen centen hebben. Maar het is natuurlijk niet een primaire levensbehoefte en op den duur zal de waarde ook wel een keer stagneren, dan wel zakken. Niks in deze wereld blijft in waarde stijgen wat dat betreft.

Als je echt dik geld wilt verdienen ga je met je miljoen in de data-mining business en verkoop je data van gebruikers op het internet. Doet het aardig goed als ik naar Facebook, Google, Microsoft en consorten kijk.

Vintage is niks anders dan een leuk woord voor “Oude meuk”

7 likes

Zelf afgeven op artikelen van anderen over horloges in de Telegraaf (veelal terecht ook mijns inziens), maar dan wel in dit blad staan met zo’n artikel. Iets met pot en ketel?

1 like

Wat goed uitkomt is het geen wat men doet toch? Alles voor publiciteit en geld.

twee dingen:
je kan niet allergisch voor een woord zijn.
hij lijkt op harry potter.

2 likes

Achja, je moet toch wat zeggen om interessant over te komen?

1 like

Ik neem aan dat als je een horloge koop bij @AmsterdamVintageWatches de doos en papieren dan ook nooit als argument gebruikt worden voor de prijsstelling? :smile:

1 like

Beïnvloed de doos en papieren de waarde nog kwa aangeboden inkoopprijs,? Nee,? Oké dan neem ik die weer mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Dit dus ja
Of ‘maar op internet zie ik een jonger exemplaar met recent rolex ad service voor
’
ja maar meneertje toch, dat is zonder b&p :crazy_face::nerd_face:
Geintje he @AmsterdamVintageWatches moet kunnen toch

Ze hebben toch maar mooi de grootste vintagehorlogevisionair van Europa weten te strikken voor een interviewtje. Laatste wapenfeit van Sander S.?

1 like

Dat Telegraaf artikel werd ik voor gevraagd maar voor gepast omdat ze trachtte enkel negatief licht te laten schijnen over onze gedeelde passie. Enkel berichtgeving over diefstal en criminaliteit. Ze konden geen insider vinden die verder inhoudelijk wilde reageren dus hebben ze een “Anonieme bron” onder de naam “Paul” uitspraken laten doen.

Dat dit Quote artikel inhoudsloos is past mijns inziens bij de doelgroep. Gezien het onschuldige informatie is deins ik er niet voor terug om gratis publiciteit te omarmen.

Aangaande investeringen: Jasper Lijfering gidst ons met grote stappen door de markt, praat als een bevlogen leraar, maar dempt zijn stem als het puur over geld gaat. ‘Ik ben liefhebber, geen financieel adviseur Dit dus:

En @Double_E onderstaande quote is voor ROI van een investeerder; niet een handelaar. Als handelaar kan je het tienvoudige in deze periode realiseren, maar het onderwerp is “Investeren” en niet “Handelen”. :slight_smile:

11 likes

1 ding. Hoofdletters.

23 likes

Weinig spaarrente tegenwoordig, je hebt iets tastbaars.
Kunst kopen doen er genoeg, terwijl je ook een rembrandt op de achtergrond van je pc kunt zetten.

daar ben ik allergisch voor. (de deur stond open)

1 like

Dank voor je toelichting. Ik ben het met je eens.

1 like

Dit is niet geheel correct. Hun businessmodel is voornamelijk gestoeld op deze data voor eigen beheer te gebruiken om via hun platform reclames te verkopen. De adverteerder is de klant en de data wel het product maar wordt nooit overgedragen.

4 likes