Oh sorry ik had zeker over het woord “vastgoedhypotheek” heen gelezen. Excuus.
Welke talenten?
Een talent was een staaf zilver, als ik me dat goed herinner uit de Bijbel.
Tsja, het is een arbitraire klomp metaal, maar zo is de uitdrukking nu eenmaal.
Vanguard vwrl, 4% per jaar opname ratio. (https://jlcollinsnh.com/)
Gevulde boekenkast, huisje huren op het strand waar de kosten laag zijn. Kokosnootshakeje elke dag, hobby vinden voor wat stimulatie
Even snel, 500k = 30% eigen geld rest financieer je. Kom ik op 1.67m als je daar 70k netto huurstroom uithaalt maak je 4.2 - 2.5 rente = 1.7 netto rendement.
Dat is precies je box 3 heffing.
De volgende stap, als in: ná paarden, classic cars en kunst. Ik denk dat ik een nieuwe markt aan zie komen, meer vraag dalend aanbod, nog verder stijgende prijzen.
PS. Van mij moet je helemaal niks.
Hou je nog anderhalve ton over om een toffe pot van te kopen. Of een Rollie. Of een auto met privéchauffeur die jou en je bonsaiboom overal heen rijdt. Is mooi.
Zijn prima voor lijmfabrieken, worst of gewoon om in het wild te laten rondlopen.
Zijn een vaak lelijk en oncomfortabel anachronisme wat voor mij geen enkele waarde heeft, behalve dan om bij het automuseum eens te kijken hoe ze vroeger dingen ontwierpen.
Ik ben meer een literatuur-man. Veel beeldende kunst is mij het canvas niet waard waar het op gemaakt is. Of de steen waaruit het gehouwen werd. Ik ben een barbaar, ik weet het.
Zeker, maar als ik m’n leven in ledigheid doorbracht zou ik zelf ook Bonsai’s kunnen gaan trimmen. Da’s geiniger dan er eentje te kopen. Bovendien, ik hou m’n hart vast… Mij kennende vergeet ik dat ding drie weken water te geven en zit ik met een dooie klomp hout van 100.000.000 yen.
Ja en als je er 50k voor krijgt nog minder. Box moet je toch betalen…
Haalt diep adem…
PFfrfffffffffffffffffffff.
Jullie komen een ruimte binnen en zuigen alle sfeer op met die nummertjes en belasting en shit. Net een mobiele airco.
Ik zou wat minder gaan werken… maar wel blijven werken; gewoon voor de leuk en gezelligheid en verder een financieel zorgeloos leven genieten tot ik er niet meer ben! Niet te ingewikkeld allemaal.
Is goed, fijn weekend
Ik zou Invicta kopen en het failliet laten gaan
Minus de box3 schuld (nog wel…)
Precies, gewoon opmaken
Als je gaat investeren of beleggen krijg je met haaien
te maken die ook hun graantje willen meepikken.
Dat soort jongens mogen van mij in de prut zakken.
En bij deze mag dit topic van mij naar off topic
Met een miljoen zou ik een gouden wc-bril plaatsen en verder gewoon doorgaan wat ik altijd al doe.
Ik zou, eerlijk gezegd, op dit moment echt niet weten wat ik met een miljoen moet.
Ik denk gewoon in het nachtkastje leggen, mijn koffie opdrinken en gaan scheren en douche .
Al dat gedoe over ‘investeren’ bla bla. Gtfo. Wat investeren? Allemaal bledder. Je hebt een miljoen gekregen, je hele leven heb je geen moer geinvesteerd. Ben je nu opeens expert ouleh?
Wees dankbaar en ga leven. Niet te veel denken.
Wel met verwarming neem ik aan, anders krijg je een kouwe reet
Precies dit. Misschien nıg kijken of er wat steentjes in kunnen.