Wat te doen met een miljoen?

Het is toch niet heel ingewikkeld, maar met 500k krijg je 1500k aanvullende financiering tegen pakweg 2,5/3% rente. Beetje afhankelijk van de huurinkomst. Ja die leningen moet je in 10 jaar aflossen en/of herfinancieren.

De aankoop van een aantal objecten en een fictief rendement van 7% over uitstaand vermogen geeft 140k aan huuropbrengsten. Nee de objecten liggen niet voor het oprapen, maar ze zijn er zeker wel.

3% aan rente + 2% kosten onderhoud kom je een heel eind mee. Blijft er 55k onderaan de streep over.

Als jouw definitie van rentenieren is dat je van de investeringsopbrengsten en rente kunt leven zonder je kernkapitaal aan te tasten heb je gelijk.

Maar ik wil blut sterven. Ik geloof niet in Empire-building. Wel in een makkelijk leven.

1 Meloen - Hypotheek afgelost / 2400 is 25 jaar lang 2400 in de maand.

Met vaste lasten van zo’n 600 in de maand all-in zou ik drie dagen in de week in een snackbar kunnen werken om rond te komen. Met m’n huidige baan zou dat betekenen dat ik echt kon doen en laten wat ik wilde.

Da’s een compleet zorgeloos leven, want je hebt plots een vangnet.

Woekeren met je talenten? Sodemieter op. Gewoon lekker geen reet doen behalve waar je nog zin in hebt, en verder een beetje met hobbies pielen.

3 likes

Oh sorry ik had zeker over het woord “vastgoedhypotheek” heen gelezen. Excuus.

Welke talenten?

:+1:t3::smile:

Een talent was een staaf zilver, als ik me dat goed herinner uit de Bijbel.

Tsja, het is een arbitraire klomp metaal, maar zo is de uitdrukking nu eenmaal.

Vanguard vwrl, 4% per jaar opname ratio. (https://jlcollinsnh.com/)

Gevulde boekenkast, huisje huren op het strand waar de kosten laag zijn. Kokosnootshakeje elke dag, hobby vinden voor wat stimulatie

Even snel, 500k = 30% eigen geld rest financieer je. Kom ik op 1.67m als je daar 70k netto huurstroom uithaalt maak je 4.2 - 2.5 rente = 1.7 netto rendement.

Dat is precies je box 3 heffing.

De volgende stap, als in: nĂĄ paarden, classic cars en kunst. Ik denk dat ik een nieuwe markt aan zie komen, meer vraag dalend aanbod, nog verder stijgende prijzen.

PS. Van mij moet je helemaal niks.

Hou je nog anderhalve ton over om een toffe pot van te kopen. Of een Rollie. Of een auto met privéchauffeur die jou en je bonsaiboom overal heen rijdt. Is mooi.

unnamed

Zijn prima voor lijmfabrieken, worst of gewoon om in het wild te laten rondlopen.

Zijn een vaak lelijk en oncomfortabel anachronisme wat voor mij geen enkele waarde heeft, behalve dan om bij het automuseum eens te kijken hoe ze vroeger dingen ontwierpen.

:point_down:

Ik ben meer een literatuur-man. Veel beeldende kunst is mij het canvas niet waard waar het op gemaakt is. Of de steen waaruit het gehouwen werd. Ik ben een barbaar, ik weet het.

:+1:

Zeker, maar als ik m’n leven in ledigheid doorbracht zou ik zelf ook Bonsai’s kunnen gaan trimmen. Da’s geiniger dan er eentje te kopen. Bovendien, ik hou m’n hart vast
 Mij kennende vergeet ik dat ding drie weken water te geven en zit ik met een dooie klomp hout van 100.000.000 yen.

Ja en als je er 50k voor krijgt nog minder. Box moet je toch betalen

Haalt diep adem

PFfrfffffffffffffffffffff.

Jullie komen een ruimte binnen en zuigen alle sfeer op met die nummertjes en belasting en shit. Net een mobiele airco.

2 likes

Ik zou wat minder gaan werken
 maar wel blijven werken; gewoon voor de leuk en gezelligheid en verder een financieel zorgeloos leven genieten tot ik er niet meer ben! Niet te ingewikkeld allemaal.

1 like

Is goed, fijn weekend :muscle:

Ik zou Invicta kopen en het failliet laten gaan :grin:

Minus de box3 schuld (nog wel
)

1 like

Precies, gewoon opmaken :+1:

Als je gaat investeren of beleggen krijg je met haaien
te maken die ook hun graantje willen meepikken.
Dat soort jongens mogen van mij in de prut zakken.

En bij deze mag dit topic van mij naar off topic

1 like

Met een miljoen zou ik een gouden wc-bril plaatsen en verder gewoon doorgaan wat ik altijd al doe.

3 likes

Ik zou, eerlijk gezegd, op dit moment echt niet weten wat ik met een miljoen moet.
Ik denk gewoon in het nachtkastje leggen, mijn koffie opdrinken en gaan scheren en douche .

Al dat gedoe over ‘investeren’ bla bla. Gtfo. Wat investeren? Allemaal bledder. Je hebt een miljoen gekregen, je hele leven heb je geen moer geinvesteerd. Ben je nu opeens expert ouleh?
Wees dankbaar en ga leven. Niet te veel denken.

1 like