Een degelijke auto, een huisje, een leuk horloge de rest investeren
500k voor 3-5 pandjes voor de 6k netto in de maand, 250k beleggen en voor de rest genieten van het leven, met of zonder horlogeā¦
Als klein jongetje hoorde ik mijn vader het wel eens over ārentenierenā hebben, helaas is dat begrip ook redelijk uitgestorven anders had ik het wel geweten met 1 mio.
Jij woont niet in de Randstad.
Dacht ik ook al. Buiten de randstad lijkt me dat ook nog vrij lastig
Hallo zeg, het is zijn handel. Geef hem ongelijk.
Een miljoen?
De helft verdelen onder mijn kinderen; die zitten in een levensfase waarin ze het beter kunnen gebruiken dan wij.
En de andere helft?
10% in crypto
30% gespreid beleggen
10% voor leuke dingen voor ons beiden.
Dat zeg ik toch ook? Alles voor geld en publiciteit.
Zeker wel. Leg later wel eens uit hoe het werktā¦
Doe nu maar aub
6k netto in de maand, is op 500k dus 14.5% rendement na exploitatiekosten etc.
Ga je wiethokken opzetten?
Dit doet pijn Jasperā¦
Waar koop ik een pandje voor een ton?
Oeps is al gezegd
Met een vastgoedhypotheek maak je er minimaal 1,5m van. Bij sommige aanbieders zelfs 2m. 5% rendement over het totaal en voilaā¦
Had deze populatie iets hoger zitten.
Waar? Oost Groningen?
Ahja, zoān hypotheek. Waar
De maximale verstrekking is 75% van de waarde
&
Basis voor de bepaling van de betaalbaarheid is de (verwachte) huur uit het vastgoed. De huur dient minimaal 1.25x de rente en aflossing te dekken.
Zoān hypotheek. Waar je dus op een woning van 200k waarvan 75% gefinancierd verplicht een +/- 750 rente per maand af mag tikken en je dus hooguit een paar honderd āomzet?ā kan pakken. Want plaatsen waar je voor 200k nog een woning kan kopen betalen ze geen 1600,- euro huur. 800 - 1000 max.
Anyway.
Dan heb je heel wat woningen nodig om
Over te houden.
20-25 ongeveer. Dan ben je gewoon een huizenlord met een hoop rechten & plichten.
Zie jij al het onderhoud al voor je? Alle semi-verplichte milieuaanpassingen voor de toekomst.
Gaat dat lukken van 5000-6000 euro per maand? Laat het 10k zijn ( dat is namelijk het rendement ) waar je ook je salaris uit wil halen?
I wish u good luck sir.
Ow ik ben nog vergeten het te hebben over verplichte brandverzekeringen en ⦠Ach weet je , laat maar.
Mooi hoe iets uit de hand kan lopen, ik heb nooit gezegd dat het geen werk is, het was meer mijn besteding. Maar met 1,5m-2m aan vastgoed kom je aardig in de buurt.
Waarom zou ik, los van mijn uit kapitaal verkregen maandsalaris naast mijn baan nog de fout begaan om van mān hobby mān werk te maken, als ik een miljoen had?
Ik ben al eens een hobby verloren toen ik de ICT in ging. Laten we horloges nou ook geen baan of hoofdpijndossier maken, alsjeblieft.
Ho ho. We hebben maar 1 mil hĆØ.
Had namelijk een interessante uitleg gekregen hoe je mijn argumenten kei-hard neerhaalde met je huidige vastgoed portfolio en je zwitserleven vakantiefotoās.
Helaas
Een mil is nog geen rentenieren in 2020ā¦
Ik wil je best wat cijfers doorsturen, maar laten we niet doen wie de grootste heeft.
Ja, post hier maar
Dan zijn we snel klaar.
Maar ik zie graag de cijfers.