Wat te doen? 🏊‍♂️💦

Ik heb vocht in mijn daily beater Quartz Longines.
Gister in zee gezwommen en daarna goed schoongespoeld. Niks aan de hand.
Vandaag nadat ik mijn zoontje in bad gewassen had zag ik dat het wat mistig is in mijn horloge…

Ik heb het horloge ongeveer 2 jaar en na aanschaf destijds gelijk op waterdichtheid laten controleren.
Ik zwem er regelmatig mee en heb nooit problemen ondervonden.

Wat kan ik het beste doen?

Je kunt het beste het deksel openenen zodat het vocht eruit kan. Daarna laten controleren op waterdichtheid om te kijken waar het euvel zit.

1 like

Hoogstwaarschijnlijk toe aan een nieuw pakkingsrubbertje :roll_eyes: althans dat zou ik eerst proberen

2 likes

Kroon helemaal uit. Op n warme plek in een bak met rijst.
En sowieso even langs de horloge maker

4 likes

Deksel eraf gehaald en morgen maar even wegbrengen.

1 like

Ik weet ook wel dat het achteraf makkelijk praten is maar persoonlijk zou ik met geen enkel horloge gaan zwemmen, badderen of klussen.

Tja, met mijn andere horloges zou ik dat ook zeker niet doen… dit is de daily beater dus als het echt mis gaat dan lig ik er niet wakker van.

1 like

Nope niet meer, ondanks dat de service nog geen week oud is

Zat de kroon wel goed dicht? Dat willen sommige nog wel eens vergeten…

Als ik er eentje had zou ik er zeker niet mee gaan zwemmen nee. Ik heb iets teveel respect voor mijn horloges. Goedkoop of minder duur maakt niet uit.

2 likes

Zeker weten, die druk ik altijd aan

1 like

Chips dat is balen…
Ik zou ook proberen de cashback te openen en morgen meteen ergens een afspraak maken…

Ik zwem en douche eigenlijk met al mijn horloges😬

Je moet de kroon eerst aandrukken en dan vast draaien,anders kan er nog water in horloge komen :wink:

Het is geen schroefkroon :wink:

#G-shock :metal:t3:

1 like

Het leek net zo…succes iig

1 like

Jij hebt ook een oud hok… hoewel t moet kunnen.
Mits waterdicht getest.

Vintage is toch stuk kwetsbaarder.

1 like

Dan echt never nooit mee gaan zwemmen. Ongeacht wat de fabrikant aangeeft…

Roest vormt zich heel snel. Kroon open en in een bak met rijst leggen gaat echt niets doen. Meteen open dat horloge, en reken maar op een volledige service. Kan het heel misschien meevallen.

Ik heb er al genoeg van binnen gezien met waterschade - het valt zelden mee…

Ga zelf alleen met een SKX het water in of op; die loop ik zelf regelmatig na, uiteraard inclusief onder- en overdruktests.

1 like

Hij is getest en waterdicht bevonden, maar ik neem gewoon geen risico’s meer met de meer kostbare horloges, mijn Seiko Monster is er goed voor en nog steeds waterdicht na 20 jaar en nul service! :smile:

1 like

Hier ook alléén met de SKX of mijn G-shock in het water! :swimming_man:t2:

Zwemmen met dure horloges is overrated. :sunglasses:

Het wachten is nu op een epistel van ons zéér geachte forumlid @Fate_Amenable_To_Change. :smiley:
(Het kán zijn dat ie nog in bad ligt op zondagavond samen met zijn (mooie) Grand Seiko)

2 likes