Wat te kopen?

Hallo Horlogeforum,

Ik zit te twijfelen voor mijn volgende aankoop tussen een Squale 1521 en een Hamilton Khaki Navy Scuba.
Misschien kunnen jullie mij helpen met een beslissing nemen. Voor welke zouden jullie gaan en waarom?

Ik vind ze zelf allebei mooi, de Squale is alleen iets duurder als je naar de listprijs kijkt.

2 likes

En dan de bezel met blauw erin. Mooi merk, oogt goed en zie je niet zo veel op het forum.
Een Squale zie je hier af en toe wel voorbijkomen.

Squale 1521 met blauwe dial/bezel en bruine lederen band, heel gaaf! (overigens vind ik de Hamilton ook helemaal niet verkeerd :wink: )

Die blauwe dial is erg gaaf.

4 likes

Hamilton zou ik doen

Squale

Je kan denk ik geen verkeerde keuze maken allebei zijn tof. Ik zou gaan voor de skwale.

Dat scheve datumvenster op de Hamilton vind ik een afknapper, en ook iets minder een eigen gezicht; ik zeg ga voor de Squale. :sunglasses:

Squale!

1 like

deze zin had een hele andere betekenis gehad in de F1 offtopic post

4 likes

Mee eens. Bovendien heeft de Hamilton maar 100 meter WR. Ik vind dat toch weinig voor een duikhorloge.

2 likes

@Alkuzar Met geen van beiden is iets mis, je moet op je gevoel af gaan tussen die 2. De Squale is dan misschien iets duurder, de Hamilton is misschien wat minder populair hier en zou net wat meer kunnen afschrijven als je hem over 2 jaar zou willen verkopen.

Kun je uitleggen waarom dat een argument voor jou zou zijn? Ik lees het vaker maar kan het absoluut niet volgen.

Het klinkt een beetje als "ik vind een MG B mooi maar heb liever wat anders dan een MG B want op de MG B club hebben ze zo veel MG B’s"

Maar dan nog vreemder eigenlijk want het is niet dat we de deur bij elkaar platlopen. Op een HF bijeenkomst komt maar 0.2% van de leden én je kunt (bijna) altijd een ánder horloge om doen dan een HF lieveling.

I call: gedachtenkronkel :wink: No offence hoor.

Heb je een voorbeeld van een horloge wat je mooi vind maar niet gekocht hebt omdat het hier populair is?

1 like

Het is natuurlijk maar in het klein, maar; ik vind het mooi als iemand een niet ‘veilige/logische’ keuze durft te maken.

Dat is het ook. En ben ik mij ook van bewust. Zelf heb ik dat bijvoorbeeld met auto’s. Als voorbeeld de VW Golf. Deze zal ik nooit aanschaffen. De goedkopere Golfjes zie je teveel bij de McDonalds staan. De duurdere vind ik een saaie en veilige keuze. Ik kan het dan juist waarderen als iemand voor iets totaal anders gaat.

Niet per se met horloges. Maar wel vaak met andere dingen. Ik kies dan soms juist bewust voor de niet standaardkeuze :thinking:

Dit klopt helemaal. En alles is natuurlijk afhankelijk van je referentiekader. Maar goed, de meeste mensen die ik ken vinden meer uitgeven dan 100 euro voor een horloge al vreemd :grin:

2 likes

Prijs maakt mij in principe niet al teveel uit bij deze keuzes omdat het verschil tussen deze twee te overzien is.

En of iets populair of niet is, maakt mij helemaal niks uit. Net zoals waardevermindering, ik koop in het algemeen alleen horloges die ik niet meer weg doe. Ik heb er tot nu toe maar 1 gekocht waar ik vanaf wil. Maar heb helaas geen toegang tot het blauwe gedeelte.

Niet iedereen koopt horloges omdat een ander ze ook mooi vindt. Sommige mensen zijn nou eenmaal geen eenheidsworst. No offence :wink:

1 like

volgensmij is dat niet wat @Hieronimus hier bedoeld. Hij snapt niet waarom je een horloge zou kopen puur omdat bijna niemand die heeft, ipv omdat je hem gewoon mooi vindt

Dat was niet de opmerking van @RBK

“Mooi merk, oogt goed en zie je niet zo veel op het forum.”

Dus hij vindt het een mooi horloge wat je niet vaak ziet. Lijkt me een logisch verhaal.

2 likes

Het is niet puur omdat. Het kan een extra reden zijn. Denk dat dat de nuance is :slight_smile:

1 like

Nee dat begrijp ik ook wel, ik probeerde alleen iets te verhelderen. :slight_smile:

1 like

Ik bedoelde met mijn MG voorbeeld dat je iets wat bij een select clubje populair is eigenlijk niet vaak tegenkomt. Of in ieder geval dat als ze op je netvlies komen dat dat dan meestal van een foto is op een beeldscherm.
Daarom zie ik niet in dat een 1521 “veiliger of logischer” zou zijn dan die Hamilton.
Ook de Speedmaster Professional wordt de laatste tijd wel eens geroepen dat hij “voor de hand ligt”.

Ik heb in 2017 één Speedmaster gezien. In 2018 heb ik er nog nul gezien. De 1521 is hier populairder dan de Khaki Navy Scuba. Ik heb nog nooit een 1521 in het wild gezien.

Bij de VW Golf is het anders imo, die zijn er wél echt veel.

Een MG B is toch geen eenheidsworst-auto? Mijn punt is dat alleen binnen de MG B club een MG B eenheidsworst is :slight_smile:

2 likes