Wat time je met jouw chronograaf?

Sinds ik deze Fortis met Lemania 5100 (en dus goed afleesbare minuten) heb, merk ik dat ik veel dingen time met de chronograaf.
Zo nu de versteken tijd sinds m’n zoontje, die flinke koorts heeft, in slaap gevallen is.

Wat timen jullie met je chronograaf?

8 likes

Slaapjes. Kokende eieren.

2 likes

Om eerlijk te zijn: niets
Vind chronografen gewoon cool qua look & feel.

19 likes

niets, maar zet wel alles in werking als ik ze draag, :wink:

3 likes

Ook niets. Soms zet ik hem eens aan om te zien werken. Maar functioneel gebruik ik dat eigelijk niet.

Een duikbezel zou ik bvb wel gebruiken bij het koken.

3 likes

Met mn chronografen niks, maar met mn duikersring time ik hoe lang ik al in de sauna zit, aangezien ik met mn slechte oogjes t zandlopertje niet kan zien.

2 likes

Bed prestaties.

5 likes

Ik ook: niets. Heb twee chronografen die ik zonder aanleiding wel eens als timer laat lopen. Maar da’s meer voor de dynamiek dan voor een duidelijk doel.

3 likes

ZEP is een aanrader

Nauwkeurig tot 1/10de van een seconde.

10 likes

Gebruik je daarbij ook de tachymeter :crazy_face: en

1 like

Hier ook hoe lang het duurt voor de kleine slaapt soms, hoe lang de rijst kookt of wanneer iets uit de oven moet. Keer of 3 per week denk ik? En afgelopen jaar op Le Mans onderlinge verschillen getimed toen het spannend was maar we geen live timing te pakken kregen.

1 like

Niks. Ik duik ook niet met een duikhorloge :joy:

4 likes

Ik zet meestal de chrono aan tegelijk met de oven, zodat ik niet steeds naar dee keuken hoef te lopen om te zien hoe lang die aan staat/ hoe lang die nog moet.

Verder time ik vaak de trajectcontrole waar ik dagelijks rij. Is op een N-weg en er rijden nog wel eens slapende mensen voor me. Dan kan het in een trajectcontrole wel een gok zijn om in te halen. Maar niet als je weet hoe lang je minimaal over het traject moet doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De baktijd van mijn steaks :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De tijd dat m’n vriendin d’r mond houdt.

Geen idee of die chrono nog werkt :thinking:

4 likes

5 likes

Zoveel gangreserve hebben de meeste niet :wink:

2 likes

Helemaal niks, de looks van een chronograph zijn gewoon gaaf!

1 like

Die heb ik niet maar ik wil tijdens het koken weleens een duikring gebruiken voor bv de rijst ofzo.
Alleen draai ik hem dan vaak uit automatisme perongeluk weer terug naar 12 uur en dan vergeet ik hoelang iets al aan het koken was :man_facepalming:

Beterschap voor je zoontje.

1 like

Eitjes. 3 minuut 45 voor grote eieren, zachtgekookt. Vanuit koud water. :ok_hand:

Heel soms mijn fietstijd deur tot deur, naar mijn werk. Maar vergeet dan vaak tijdig stop te zetten. :wink:

1 like