Wat vind je het mooiste horloge ooit?

Prima dat je een mening hebt.
Waar ik wat moeite mee heb is de minder respectvolle wijze waarop je dit ventileert.
Misschien zou je daar nog iets aan bij kunnen schaven.
Het is niet louter gebaseerd op deze ene reactie overigens.
Het werkt polariserend en dat is wat we willen voorkomen op een forum waar we onze passie delen.
Kan zijn dat dezelfde woorden in een face to face gesprek heel anders overkomen.
Ik ga dan ook uit van goede bedoeling.
Maar in louter tekst weergegeven tesamen met het min of meer anonieme karakter van het internet, vind ik het storend.

Inhoudelijke reactie op jouw bericht: in de ouderwetse horlogemaker kunst heeft de tourbillion wel degelijk een betekenis. Daarnaast werd het gezien als een van de uitdagende technieken en verbeeldde een goed uitgevoerde tourbillion als proeve van bekwaamheid.

3 likes

haha ja :stuck_out_tongue:

1 like

Ah, dat is ook een aardige manier om het te zeggen :slight_smile:

Veel netter dan mijn ontwijkende gedrag :smiley:

1 like

Als het om verbetering van omgangsvormen gaat, moet er nog veel water onder de brug.
Ook bij mij trouwens, maar ik pas me altijd aan, qua communicatie.
Sterkte ermee. :wink:

2 likes

Ik snap dit niet. Waar zie jij dat ik respectloos bezig ben dan? Ik gebruik geen scheldwoorden, ik beledig geen persoon of organisatie, ik geef gewoon weer wat ik van tourbillons vind. Dat doe ik hier niet anders dan in een gesprek over een bak koffie.

Jij mag zielsveel van tourbillons houden, en je mag ze zo relevant vinden als je maar wilt, en je mag ze graag mogen zien in een Omega Logo wat de halve wijzerplaat beslaat. Dat vind ik allemaal prima. Sterker nog, het interesseert me eigenlijk ook niet of je mijn mening respecteert of niet, we kunnen het er over eens zijn dat we het niet eens zijn zonder dat ik de eetlust of m’n slaapje verlies. :+1:

Als mijn mening over tourbillons je stoort adviseer ik je dus om me gezellig voor gek te verslijten en vrolijk verder te gaan met deze overigens erg mooie dag. :kissing_closed_eyes::kissing_closed_eyes:

2 likes

Het regent keihard !

2 likes

Momenteel vind ik dn dizze het mooiste horloge:

Kan volgende week weer anders zijn :rofl:

7 likes

Daar heb ik ook last van. En van de constatering dat m’n ogen vele malen groter zijn dan m’n portemonnee toestaat.

2 likes

Een voor altijd blijvert…simply the best.:+1:

4 likes

deze voor mij dan

6 likes

“Allermooiste ooit” is het wellicht niet, maar toen deze uitkwam vond ik 'm onmiddellijk wel iets geils hebben. Waarschijnlijk spelen de aparte (want vrouwelijke) merknaam en serieuze prijs mee in de beoordeling:

CNL

2 likes

Ik zie in dit topic geen enkel horloge die ik wil hebben. Handig, kan ik lekker sparen :smirk:

Zie deze knapperd

2 likes

Is ook nodig zo nu en dan. Even depri voelen om daarna weer uit te kijken naar de zon:D:D:D:

Deze mag het zijn voor mij.

9 likes

Mooiste horloge heb ik niet. Zijn zoveel horloges die ik mooi vind.
Net of je vraagt welke vrouw ik het mooist vind. Zijn er zoveel.

1 like

Dodelijk …

Helemaal mee eens
Bb

De 1016 is ook mijn grail!:raised_hands:t3:

Kan ik me niet voorstellen, er is genoeg cool vintage spul gepost :wink: