Wat vind je niet mooi aan een horloge?

Een goed boek, impressionisme, heul veul dames, iets met bomen, bergen en watertjes, lekker gepresenteerd eten, gezellige binnensteden en oude gebouwen, om een paar zijstraten te noemen. Wie het leven neerkookt tot één hobby is armetierig van geest, denk ik dan maar weer.

Maar soit, horloges met een eenvoudig en gebalanceerd ontwerp vind ik ook vaak mooi. :slight_smile:

1 like

Ik weet niet of het hier al genoemd is maar die geheel zwart gecoate horloges (vaak ook inclusief de band) vind ik niet mooi (oerlelijk)

Ook niet als er AP op staat…

2 likes

:white_check_mark:

Nou, één is ruim voldoende. Maar misschien komt dat door de vrouw die waarmee ik getrouwd ben. :laughing:

:white_check_mark:
Ja, dat spreekt mij ook wel aan.

Maar die waslijst met ‘no-go’s’ -ik zeg dat als aspie- dat is echt wel een beetje auti.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik laat 't altijd 'n beetje op me afkomen en bekijk 't per geval. Soms kan iets, verrassend genoeg, toch wel werken. Nou ja, ieder z’n ding!:grin:

1 like

Ik vermoed inderdaad klant te zijn van het spectrum.

2 likes

Je treft ook net die ene one off custom die voor Karl Lagerfeld is gemaakt in de 80’s. :wink:

1 like

Ik lees deze lijst nu pas. De moeder van alle lijstjes die de rest overbodig maakt. Heerlijk… :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

Vraag aan @Fate_Amenable_To_Change: Bestaat er een horloge dat aan al deze voorwaarden voldoet? En welk horloge voldoet het allerminst hieraan?

Eveneens datumloep, vanwege het uit balans brengen van de look.

Coatings op externe delen, zoals kast, band, maar ook bezels, omdat ik krassen en slijtage op coatings lelijk vind. Krassen op blank metaal vind ik minder erg.

Even een grabbel gedaan in m’n eigen doos:

Sport:

Duik:

Dress:

Chrono:

Pilot:

GMT:

Merk wel op dat die lijst in Maart 2022 is geschreven, en er is kleine beweging. Ik ben inmiddels van de afkeer van ronde datums en datums op half vijf afgestapt. Aan de andere kant ben ik er wel achter gekomen dat ik horloges haat waarbij het evident is dat de kast te groot is voor het uurwerk. Dan krijg je de datum bijna midden op de plaat. Dus er is een punt verdwenen en een ander punt bij gekomen.

Dit zijn twee horloges met een rond datumvenster die m’n mening hebben veranderd:

Plenty horloges die aan m’n criteria voldoen, dus.

3 likes

Zweven de indices niet een beetje op je Chronomaster?
What has been seen connotatie be unseen!
Stuur maar een pb dan help ik je voor een zacht prijsje van de pijn af :wink:

1 like

Gelukkig maar.

Die mag zeker tussen rariteit staan…die is echt lelijk…mijn gedacht…die kast is precies aluminium…bandje past er NIET bij…cijfer combi…omg…maar soit…als rariteit zou het wel scoren…

1 like

Eerste zicht dacht ik aan Zeppelin…\(^_^)/

Sommige logo’s zijn voor mij een no-go. Niet vanwege het merk, maar gewoon vanwege een lelijk logo. Bijvoorbeeld de lelijke ‘Y’ op Yema horloges, of het drukke Oriënt logo.
Ik laat het horloge er om liggen.

2 likes

Die is echt top. Speels design, toffe wijzers, vrolijke kleurtjes. Dat ronde venstertje klopt er gewoon bij (wat inderdaad bij veel andere absoluut niét het geval is). Niet toevallig Farer. :ok_hand:t2:

2 likes

Nee, die liggen heel erg strak op de plaat. Dat de plaat deels uit saffier bestaat, soit, maar zweven doen ze niet, helaas. Ik vrees dat deze gewoon lekker mag blijven, maar als ik de neiging krijg om 'm in de weggeef-hoek te zetten stuur ik je zeker een PB. :slight_smile: :slight_smile: :+1:

Logo,s, teveel tekst op de plaat.
Niet strak sluitende bandjes aan de kast, mesh bandjes, datumloep.
PVD op band of kast of nog erger, beide……
Natobandjes, duo tone met goudkleur, gouden horloges.

Blijven er gelukkig nog genoeg over welke ik wel mooi vind :wink:.
Tis allemaal persoonlijke smaak he, net als een of ander merk(iets met een kroontje) wat er bij mij nooit in zal komen.

Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Je hebt wel een hele mooie collectie zo!

1 like

Ja, goed gezien! Ik wilde aantonen dat je zélfs een heel mooi horloge kan verprutsen met zo’n coating :slightly_smiling_face:

1 like

Horloges met een brede bezel a la Daytona, Submariner, Seamaster 300 professional en een helium valve kroon.