Wat vind je niet mooi aan een horloge?

Coke/Pepsi/Rootbeer/Batman bezels

3 likes

Even de tijd genomen hiervoor:

• datumpuisten
  • ruitenwissers
  • mercedeswijzers
  • lompe slab kasten (zoals bij vele rolex hommages)
  • quartz getik
  • gmt bezels
  • two tone
  • slechte proporties (zoals bij moonswatch)
  • schroeven
  • dials met patroon in dat niet scherp is

Er blijven heel veel dress watches over.

Hotdamn dit man. Ja, 100%. Dit verziekt zoveel mooie horloges. Zet er dan een leren band op! Maar niet zo’n mismatchende stalen band.

1 like

Deze twee was ik nog vergeten, de indicator is een weinig onlogisch en daardoor storend, maar zo een California is een 100% dealbreaker!

1 like

Dat dus

Beide prachtige horloge’s, maar die urenwijzers…

Zoiets…:face_holding_back_tears:

1 like

Even het hele topic doorgespit, conclusie: ik moet mijn hele collectie verkopen :rofl:.
Maar wat vindt je van deze dan, kliko werk toch. Prijs vanaf €2150,00 met een NH35 uurwerk. Nee dat is pas echt bagger :poop: en dat zeg ik niet snel zoals jullie weten. O ja, en dan ook nog de naam: GIMA Datejust, hoe bedenk je het :grin:

4 likes

Wafelstructuur van wijzerplaten

Schroeven of inbusbouten in bezels.

A-symmetrisch ontwerp van wijzerplaten, dus plaatsing van dit soort subregisters.

Verder nog alle GMT horloges. :grimacing:

Alles zal al gezegd zijn, maar persoonlijk vind ik horloges waar je serieus moeite moet doen om de tijd vanaf te lezen een no go (en dat zijn er meer dan je denkt).

1 like

Ik ben het met je eens op punt 2 en 2 (wafel wijzerplaat en asymmetrisch, over het algemeen genomen) maar vind je deze GMT dan ook verschrikkelijk?

3 likes

2150 voor een Aliexpress-Special? Terwijl voor 2150 je een heel toffe 2ehands Omega kan scoren?

laat me niet lachen.

1 like

Ik snap de functionaliteit van GMT wijzers, maar word afgeleid door zo’n extra wijzer.
Als ik niet in één oogopslag de tijd kan aflezen, zou ik mij mateloos ergeren. Heb er ooit eentje gehad en na twee dagen weer verkocht.

1 like

Ah! Ik was daar ook bang voor, maar ik ben er nu wel aan gewend. Voor mij is een GMT (liefst icm chronograaf & datum) niet echt meer een luxe. Ik moet meerdere keren per dag de tijd weten in de USA, en ik moet vaak chemicalien timen, en met mijn telefoon is dat niet te doen. Vandaar mijn lichtelijke obsessie met de Valjoux/ETA 7754: doet precies wat ik wil dat een horloge kan, en doet. GMT’s, je went eraan. Of niet :smiley:

1 like

Oh my. Ik ben geen fan van Audemars Piguet. Niet eens vanwege de prijs, maar het design staat me gewoon over het algemeen flink tegen. De Royal Oak (offshore idem) vind ik spuuglelijk, de 11:59 vind ik wat saai maar niet heel erg naar. Maar dit?!

Als het Doppler-effect een horloge was, was het dit. En dit kost 14k! Thanks, but no thanks.

2 likes

Het is echt lachen, zijn gewoon 2 Nederlandse kerels die met dit horloge de wereld gaan veroveren. Uit een zeer betrouwbare bron heb ik begrepen dat die jongens zeiden, je moet gewoon hoog in de boom gaan zitten met de prijs want dan willen de juweliers ze wel verkopen want dan hebben ze een hele grote marge :rofl: :rofl:

IMG_9700

5 likes

Zal best, marketing he :rofl:, nee ik heb het van iemand die de boys persoonlijk heeft gesproken. Die lag later met zijn vrienden in een deuk, ze meenden het ook bloedserieus :rofl: :rofl: :rofl:

ze kunnen misschien beter de boom ín, met dat overprijsde gedrocht. My oh my. ik heb er nachtmerries van. Mijn Omega slaapt er slecht van, mijn IWC heeft haar eetlust verloren, en mijn Zenith krijgt spontaan haaruitval.

2 likes