Haha, dat snap ik best, maar dat zijn ook echte horloges. Misschien kopen die knapen wel dat hun horloge ooit als kunst gezien wordt
. Maar je weet maar nooit, nu al je spaarcenten erin zetten en wie weet over 100 jaar
Eerlijk gezegt kan ik mij daar wel wat bij voorstellen, maar kon het toch niet laten om 2 Tudors destijds te kopen, alleen op de BB58 zitten dezelfde wijzers. Op mijn Royal TT vind ik ze juist weer mooi, lekker scherp. Ach we blijven kritisch he
Gelukkig wel.
En er zijn volksstammen die ze wel fraai vinden anders werden ze niet verkocht (al zie ik ze wel vaak voorbijkomen in het blauwe gedeelte ).
Datum zonder venster
Rode wijzer
Ik hou niet van grote horloges, alles boven de 39/40mm valt af. Soms vallen grotere wel oké en dan gaat het wel, maar soms zie ik ook keukenklokken om kinderpolsen… Mijn pols heeft een 21cm band nodig en ik draag bij voorkeur een dreswatch van 36mm. Of een Planet Ocean van 37,5mm. Ieder zijn ding.
Haha inderdaad
wijzerplaten waar de ontwerper dronken was toen die de cijfers erop zette
ben sowieso al geen voorstander van Romeinse cijfers op een wijzerplaat, maar ondersteboven of op zijn kant

prachtig horloge verder en een no brainer qua aanschaf maar dit, nee…
Horloges die zo dik zijn dat het lijkt alsof je een bureau klok op je pols hebt.
Jawel ik las in een ander topic dat het een Tumor was
van het één komt het ander…
eens…
Je laat ook wel een vreselijk lelijk horloge zien, vind ik in ieder geval.
Maareh, eensch hoor! Ben ook geen fan van skeleton horloges. Een enkele uitzondering daargelaten.
Deze zou ik dan wel weer willen.
Deze is ook niet voor mij
Maar ieder zijn ding natuurlijk stel dat iedereen een speedmaster
zou dragen dan zou je er op spuwen
Hmmm. Ik heb een aantal moderne Seiko’s. Laten we eens kijken wat ze zoal hebben uitgebracht:
Kroon op 3:
En één ouwetje. Ook met kroon op drie.
Kroon op 4:
Er tekent zich een patroon af. Je kijkt alleen naar een smalle selectie duikertjes of vijfjes. Bij Seiko 5 staan de meeste kronen op 4 omdat dat een expliciet deel is van de ontwerptaal van die serie, maar ook daar heb je field en fliegers die 'm gewoon op 3 hebben.
Grand Seiko is geen Seiko!
Dat is zeker waar. Al zijn vier van de tien horloges die je laat zien Grand Seiko. Omdat Grand Seiko tot een ander segment behoort en een volledig eigen productielijn heeft, zou dit in mijn ogen niet in de vergelijking meegenomen moeten worden. Daarbij is de King Seiko die je laat zien een opnieuw uitgebrachte ode aan een ouder model dus wederom niet geheel een eerlijke vergelijking.
Overigens zijn dit wel modellen die me wel aanspreken uit jouw collectie Vooral die pink blossom, wat een plaat blijft dat:
!
Even scrollen dan maar