In mijn absolute onwetendheid over je broer en je familiebanden neem ik dit als een compliment; waarvoor dank
1 like
Het is een beste vent. Er zijn wel erger vergelijkingen. Ik zal hem weer eens bellen, nu ik er bij nadenk.
1 like
LVA
17 maart 2022 om 08:43
162
Yep, daar hebben we de winnaar. Mein Gott.
1 like
Horloges van designer merken, denk aan vercase, gucci of hugo boss. Ze hebben geen ervaring met horloges, maar kopen ze goed in plakken hun naam er op en verkopen het voor het zelfde geld van een goede Seiko of Tissot. Echte oplichterij.
5 likes
WJH
17 maart 2022 om 10:48
165
Volgens mij is het een micro brand dat Invicta hommages maakt…
Samenvatting van dit topic
8 likes
RobinH
17 maart 2022 om 11:36
167
Hey, dus als ik het goed heb, zou deze wel kunnen passen bij jouw smaak
Ik ben het bijna overal wel mee eens ook.
Meest lelijk vind ik rubber banden waar je een end link voor nodig hebt. Bijvoorbeeld deze
DeeJay
17 maart 2022 om 11:44
168
Dit doet mij aan de jaren 90 Thundrdome posters/cd hoesjes denken.
1 like
Dit doet ook zo’n pijn aan mijn ogen
2 likes
Die Vertex doet het erg goed voor me.
DeeJay:
Thundrdome
Als je het nummer van Tina Turner bedoelt voor Mad Max III, misschien.
eensch.
1 like
Nozomi
17 maart 2022 om 14:12
171
Ik mis op het eerste gezicht de datumlens op de 3…
Nozomi
17 maart 2022 om 14:14
172
Lelijk he, die kast bij die mooie rubberen band.
RLS
19 maart 2022 om 16:10
173
Fate_Amenable_To_Change:
Open harten. Ik hoef die skere balansjes niet te zien.
Open tourbillons. Omdat tourbillons nutteloos zijn.
Mercedes-wijzers. Nuffsaid. +1000!
Snowflake-wijzers (al zijn die mooier dan Mercedes wijzers)
Schroefpushers op een chronograaf.
Polished center links. Of überhaupt gepolijste facetten aan een bracelet.
Van die half-geïntegreerde links op een rubberen band.
Rubberen banden die aansluiten op de kast Niks mis mee, bij het juiste horloge.
Leren banden die aansluiten op de kast Te geforceerd idd.
Sandwich dials, in 9 van de 10 gevallen zijn het slechte gimmicks
Dagaanduiding op 12. Zo bah, zo naar, zo totaal onnodig.
Datum op vier uur of half vijf. Gewoon niet doen. Maak er een no-date van.
Te korte wijzers Anders had ik allang een Sinn 556i gehad.
Gelakte blauwe wijzers. Blauwe wijzers zijn hittegeblauwd. Zolang je niet weet hoe dat moet dien je je tot gilt / staal / wit / zwart te houden. Als je je goed gedraagt mag een geel of groen accentje. Maar nooit, nooit blauw. De wijzers van mijn Tisell Antique 9015 zijn écht hittegeblauwd
Had ik te korte wijzers al genoemd? Echt, zo erg.
Shrouded lugs. Zie helmet kasten. Buiten dat altijd kut met leer.
Helmet-kasten. Zo lelijk, ik heb geen hoofddeksel voor een halloween feest nodig, om de pols.
Gegraveerde balansbruggen. Zo onnodig, zo barok. Zie graveren. Geen mening. Nooit gezien.
Gegraveerde kasten. Waarom? Zie graveren. Hmm voor een jubileum o.i.d. Ik zal wel te oud zijn.
Graveren. Ik heb gewoon een teringhekel aan graveren. Zeker met blad- of tribal-motiefjes. Brrr. Ik heb wél een tbc-hekel (pleuris/tering/pokke- is zó blasé) aan kitsch. En aan mensen die zweren bij tribals als de hoogste kunstvorm. Ga weg. Neem lekker salsa-les bij een zekere ‘kritische denker’, groei die dreadlocks, koop cq. biets die hennep-hoodie, kralen-ketting +sandalen en ga lekker low-budget backpacken in Thailand en mingelen met de locals.
Ronde datumvensters. Nuffsaid. Nope. Disagree. Nogmaals, mijn Tisell Antique 9015 draagt 't goed. (Daarbij, anders was het hélemaal te veel een Hamilton Intra-Matic ripoff geworden
Keramische bezels. Zielloos, doods.
Carbon kasten. OK, niet gecoat, maar toch lelijk.
Zwarte kasten. Zie coatings.
PVD. Coatings. Die zijn kut.
Jumping hours. Zie Retrograde.
Retrograde reut. Ik houd niet van Steampunk.
Elke millimeter dikte boven de 13. Onnodig. Niet comfortabel. Het is dat ik zó graag een goeie 5517 hommage wil, dat ik dat bij een Steinhart OVM 39 vergeef, maar ik was een stuk blijer geweest als ie onder de 13mm dik was.
Grote vouwsluitingen. Lomp! Lomp! Lomp! Bah.
Diver’s extensions. Herem’ntijd, wat lomp. Neuh. M’n ex-Squale 1545 Atmos 20 had het, viel totaal niet op. Is het nodig? Zelden. Is het handig áls je dan toch een keer een wetsuit aantrekt op de Malediven? Zeker.
Oorlog en Vrede op de wijzerplaat: Hou op met die tekst! Zie hekel aan kitsch en quasi-interessant-doenerij. Typetje Che Guevara-tshirt en nooit van de Varkensbaai gehoord hebben.
Cocktailprikkers als secondewijzer, inclusief Breitling, GO en Christopher Ward Understated bij het juiste horloge is juist een plus.
Automaat rotors in de vorm van een lelijk logo. Jawel, JLC, looking at you, GucciGang. En GO ook, trouwens.
Stiksels op leren banden die een kleurelement van het horloge bevatten. Doe eens niet, die rooie / oranje / gele kut-accentjes.
Fluted bezels.
Engine turned bezels. Vind zelf die Oris-sen juist erg mooi.
Zwevende indices.
Van die lelijke jaren 60 indices. Die grote.
Nodeloze kronen op een duikhorloge.
Het dragen van leren bandjes, vetertjes, touwtjes of andere reut naast je horloge. De Michaelis-bloemetjes hemden, Mas Colores schoenen en Happy Socks zullen er niet ver vandaan zitten.
Van die lompe velcro maanlandings-straps. Met godbetert nog zo’n “pull here” tab ook. Man man man man man. Aan een Stinger-raket op de wingtip van een F-16, prima.
We blijken het wel vaker in grote lijnen eens.
2 likes
Janus1
19 maart 2022 om 17:19
174
Mogen deze foto’s eigenlijk zonder waarschuwing vooraf überhaupt getoond worden hier?
Ik denk dat ik slachtofferhulp ga inschakelen.
2 likes
Ik hou niet van grote kronen die in mijn pols drukken. Één en al plastic wat heel grof en groot gemaakt is.
En ik hou niet van horloges met allerlei Marvel thema’s
Mijn grailwatch is een groene Daytona. Ondanks dat ik helemaal weg ben van deze variant, blijf ik het jammer vinden dat deze geen keramische bezel heeft.
Toch wel mooi contrast
1 like
… Ehm… Die is echt heel mooi. Die mooie diepgroene kleur. Net een donkere groene zee waar je de diepte niet kunt zien.