Wat vind je van Chopard Alpine Eagle: weer een hommage?

Zag net een flimpje van de nieuwe Chopard Alpine Eagle.
Wat vind je ervan? Een hommage of een update van een oud Chopard model?

Ik vind hem wel mooi, maar dat vond ik ook van de Bell&Ross.

Hommage aan Nautilus? In zekere zin wel. Goede marketing strategie? Weet ik niet. De prijs van CHF 12.500 vind ik wel fors.

8 likes

Ik zou voor een solide, gebruikte AP RO gaan voor dat geldā€¦ Als het daarvoor nog luktā€¦ :sweat_smile:

2 likes

Heeft inderdaad wel Ć©rg veel aspecten van de Nautilus-kast. Wel een gaaf horloge verder.

Wat is dit nou :joy::sob:

2 likes

Wel ok, met name door de wijzerplaat. Moet zeggen dat dat hem wel uniek maakt. Verder zou ik voor dat geld eerder kijken naar een fraaie Laureato ofzo, als je dan toch zoā€™n soort horloge wilt hebben.

2 likes

Mooi

Maar ik vind een Girard Perregaux Laureato de mooiste

1 like

Kans is even groot als een rolex AD binnen stappen en vragen naar een steel daytona.:joy::rofl::joy:

@automan16 @EVH ja, ik zal ook voor de GP kiezen.

1 like

https://timeandtidewatches.com/week-on-the-wrist-with-the-chopard-alpine-eagle/

Het is wat gecompliceerder dan ā€˜hommageā€™.

Lijkt mij inderdaad meer een update van het oude St. Morritz model. Uiteraard wel de bekende Genta design kenmerken.

Mooi horloge alleen die band constructie ben ik niet kapot van, zelfde als de oude Santos van Cartier rekken en lubberen verschrikkelijk uit en als je hem een keer iets of wat te ver doorbuigt is de boel kapot.

Lijkt qua kast en wijzerplaat toch wel erg sterk op mijn eerst horloge bijna 20 jaar geleden.

2 likes

Meh.

De wijzerplaat is prachtig. Maar weer zoā€™n kutding met non-standaard lugs, een patrijzenbezel en een rupsband-achtige metalen band.

Ondanks de wijzerplaat zie ik de toegevoegde waarde niet ten opzichte van de Aikon.

By the way, 316L staal is ook chirurgisch, net als 420, 440 en een hele zwik anderen. Ook het meerdere malen smelten en temperen is volledig normaal. Dat marketing gelul over dat staal vind ik heel erg ā€œwe zijn een luxemerk, dus hier heeft u een generiek lulverhaal over luxe staal, nee nee, geen normaal staal, maar luxestaal.ā€

Kortom; Het is een leuke Aikon Royal Bang Engineer, maar 13000 ballā€™n is van de zotte voor zoā€™n derivatief ding.

13 in een dozijn, etc etc etc.

1 like

Ik vind hem erg mooi op de Romeinse cijfers na. Dat is voor mij een no go.

De St. Moritz was er alleen wat eerder

1 like

Pohh, op zich niks mis met het horloge, kort gezegd denk ik dat de prijs de hele appeal weghaalt van dit horloge.

Oh ja, die Vanceur zal vast wel daar weer op geĆÆnspireerd zijn. Maar ik kende dat model toen niet en nu niet. Ik volg Chopard pas een beetje sinds de L.U.C.-lijnā€¦

Donderdag jl. moest mijn vrouw weer naar OLVG Aā€™dam voor een dag(deel)opname. Tsja, dan kun je gaan zitten wachten of je gaat richting de P.C. naar wat ā€œdealersā€. Kies maarā€¦ De Daytona 116503 was me nog niet gegund (later op de dag gelukkig wel) dus maar richting Rolex Boutique. Daar ga ik hier verder niet over schrijven.

Vanuit Rolex Boutique schuin overgestoken naar die andere snoepwinkel van S & C. Aldaar o.a. de Piaget Polo S gepast, wat een tegenvaller zeg!

Toen ik die zaak verliet, linksaf richting de auto maar verrek wat zie ik daar nou liggen, na 3 passen, bij de buren, de Chopard Boutique? De Alpine Eagle! Met de blauwe plaat is dit een absolute knaller. Ik ben met het horloge in de hand naar de deur gelopen voor "dag"licht en dan komt het pas goed ā€œtot levenā€. Wat een reliĆ«f en kleur in die plaat, magistraal! Fan-tas-tisch!

Ook de rest van het horloge (band / kast) en het draagcomfort is prima in orde! Later die dag kreeg ik de Daytona 116503 gegund dus die Alpine Eagle vliegt nog maar lekker door maar op mijn lijst staat deze zeer hoog genoteerd, Nautilus kloon of nietā€¦

Ik had weinig tijd (moest op bepaald tijdstip terug in OLVG zijn) en bedacht me buiten pas ā€œkak, geen fotoā€™s gemaaktā€ā€¦

Overigens ben ik in alle zaken uitstekend geholpen (vrijetijdskleding, ongeschoren) waarbij ik wel steeds de indruk had dat ze net (nog) iets meer hun best gingen doen als ik bij het passen de YM afdeed (die zat tot dat moment lekker onder de truimanchet).

1 like

Ziet er niet onaardig uit!

1 like

Ik heb er ook wel even bij staan kijken in de P.C. nadat er een stuk over geschreven stond in ā€˜Watchingā€™. Absoluut geslaagd !!

1 like

Elk merk heeft wel iets van een ander geleend. Niks mis mee. Maar deze is zeer geslaagd. Kijk een Gerald Genta vind je niet meer, het is moeilijk om daarover heen te gaan. Dan moet je wel lenen.