Wat vinden jullie van de Chopard Alpine Eagle?

Dat was de smaak van je voorouders :nerd_face:

1 like

De dail is t enigste wat ik mooi vind aan t horloge. Voor de rest not my cup of tea

Ik vindt het persoonlijk helemaal niets; in hetzelfde straatje als een RO; vindt ik ook lillik; Bij Maurice Lacroix hebben ze iets soortgelijks… de Aikon… brrrr… Maar gelukkig verschillen smaken waardoor het forum een leuke plek is voor één ieder van ons :sunglasses:

3 likes

Ik heb hem buiten bekeken bij Wempe in Dusseldorf in de etalage.
Vervolgens niet genoeg klik mee om hem binnen te gaan passen.
Wél zou ik nog eens graag de VC Overseas life willen zien.
Smaken kunnen ook veranderen.
10 jaar geleden vond in de PP Nautilus erg mooi, maar nu heb ik er niets meer mee.
De APRO in basisuitvoering is voor mij de topper nu. Daarna Rolex.
Deze Chopard echter vind ik dan wel nog steeds erg gaaf. Heb ik ook al weer 10 jaar.

10 likes

Weet je dat zeker?

c1b6831edf53f22678bca937ce4a240b0a5c5ff4_1_690x457 43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457

7 likes

De meningen zijn al eens gepeild…

Ik heb daarbij aangegeven echt onder de indruk te zijn van de Alpine Eagle, m.n. de wijzerplaat. Dat geldt nog steeds maar nadat ik de laatste tijd, o.a. in dit topic ook weer, foto’s zie waarop de schroefjes in de bezel niet symmetrisch zijn uitgelijnd, haak ik toch af. Als ik ergens een hekel aan heb… Eens gezien… ik zou me er kapot aan ergeren…

Jip! :sweat_smile::wink:

1 like

Ik heb er helemaal niets mee.
Echt zo’n beetje alles waar ik niet naar zoek. Romijnse cijfers, integrated bracelet, die schroeven, asymmetrische datum plaatsing, net niet dail kleur en een bezel waar je niet omheen kan kijken.

Erger kan voor mij bijna niet. Maar goed… gelukkig is mijn smaak niet de smaak van iedereen :grin::grin:

1 like

Het is zeker een mooi horloge en ook hoe die tot stand is gekomen, leuk verhaal. Ik ben blij dat iedereen een eigen mening hierover heeft. Was dat ook maar met topics over Rolex en Seiko. Tuurlijk zitten er wel een paar mooie klokjes tussen. Volgens mij is het geen wannabe voor een Royal Oak. Maar toen die kwam waren ook andere merken ervan bewust dat die gekocht werden. Zo gaat dat eenmaal in de wereld van de horlogerie.

1 like

Geniet ervan als je hem zelf geweldig vindt maar persoonlijk vindt ik dit niks…

Als ik dan al iets zou kiezen binnen dit subgerne (sportieve integrated bracelet, dikke bezel etc.) Dan de IWC ingenieur met witte dail. Geen scheef zittende schroeven schroeven, geen scheef datumvenster, subtielere bezel

Plaatje?

1 like

Ik heb met Chopard wel een beetje iets van, hoe kan een merk dat zulke mooie horloges maakt ook zulke enorme gedrochten produceren?
Voorbeeld van iets dat wel heel gaaf is

En tegelijkertijd ook dit soort dingen maken

1 like

Sporty vs dressy he.

Beetje alsof je een sub met een cellini vergelijkt :stuck_out_tongue:

3 likes

Ook daarvan is er eentje tof en de ander een gedrocht :wink:

Ja inderdaad. Cellinis, bah.

Waarom heb jij de enige GS gekocht die echt lomper en horkeriger is dan een submariner :p?

1 like

Ik dacht, wat is de antithese van de Cellini, dan koop ik die. Moet wel mooi zijn :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind Chopard in elk geval wel tof spul maken. Vooral de luc’s. Maar het is toch een merk met wat minder naam en uitstraling. Girard-Perregaux zelfde.

Die GS is onvergeeflijk. Net een breitling :rofl:

1 like

image

Sommige zijn erg gaaf, sommige zien er zo uit

1 like