Wat vind jij de mooiste Seiko duiker

De Spelregels: Hij staat in het rooie deel, dus het gaat alleen om de moderne Duikers en om het eerlijk te houden worden de professionele modellen zoals de MM300, SLA017 etc uitgesloten.

Dus het gaat er om, wat vind jij nou de mooiste “gewone” moderne Seiko duiker? Ik vind het een heel stijlvolle duiker met de opgelegede indices en verfijnde bezel.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/1/9/919821cf802189f828b37aeaa91d786044d00654.jpg

28 likes

Tsja, +1 voor de (originele) Samurai!

Ook in de stalen varianten.

image

6 likes

12 likes

Blue Lagoon Turtle.

1 like

Heb ik een keer een Seiko killer, mag ik niet meedoen, en hij is zo mooi :roll_eyes:

5 likes
26 likes

Imo de shogun. Ik heb een zwak voor mooie opgelegde indices

17 likes
28 likes

SBDC051:

20 likes

Welke ik echt de mooiste vind is de SLA017. Alles klopt, ik vind hem alleen iets te duur.

Call the police :sunglasses:

24 likes

Seiko heeft vaak te korte wijzers en die wijs ik allemaal af. :tipping_hand_man:

Ook niet zo’n fan meer van de 6R15 in prijsklasses waarin je een ETA kunt krijgen. SKX is zo goedkoop dat hij toch wel leuk is, een beetje een VW Kever effect. Simpel en toch leuk.

Shogun is nog wel fraai, maar door de 6R15 geef ik liever wat meer uit voor een gebruikte Oris.

2 likes

Deze, :ok_hand::+1::+1::wink:

Seiko SBDC049

Summary

Op een Strapcode Angus Jubilee

13 likes

+1

Kon een kakelverse kopen voor 2600, toch laten lopen. Nu zijn ze €3300-3800 gebruikt.

1 like

M’n zelf gemodde SKX natuurlijk.

Alhoewel ik de Samurai ook gaaf vind met z’n hoekige kast en strakke lijnen. Alleen iets te groot voor m’n pols helaas, anders was ie er al lang geweest.

9 likes

De Politie is al gebeld door Daniel inmiddels, dus Han en ik zitten straks samen in het busje. Han is toch al gewend aan handboeien. :wink:

11 likes

Moeten we voor onze HF paradijs vogel weer een uitzondering gaan maken?

3 likes

Deze stond niet op het “uitgesloten” lijstje dus kan ik met een gerust hart aanvelen :wink:

33 likes

Toch nog een kwartiertje geduurd voordat je verzoek werd genegeerd, best netjes… :sunglasses: ach ja.

Mag deze ook meedoen?

(Ref SPB071J1 Bron foto: Fratello via Google)

8 likes

Zeker hoor. Ik denk dat als we de duurdere modellen professionele modellen er ook bij nemen iedereen die dan kiest. Dus op deze manier is het een interessanter topic.

Seiko SPB077 a.k.a MM200 zonder enige twijfel. Ongekend hoogwaardige afwerkingen voor zijn prijs en een van de beste en mooist afgewerkte Seiko banden die ik tot nu toe gezien heb.

18 likes