Wat vind jij de mooiste Seiko duiker

Ah top, ik meende al een ceramische bezel te zien…ik had hem nl. in mijn handen vandaag maar de juwelier - nota bene Seiko AD - meende dat het geen ceramische bezel was. :sweat_smile:

Saffier en de bracelet met de interlinked schakels vielen me idd ook op maar rechtvaardigden nog niet de prijs imo maar nu vaststaat dat de bezel voorzien is van een ceramisch insert kan ik de prijsverhoging beter begrijpen. Jammer dat er nog steeds een standaard type clasp op zit zonder snelverstelling, voor de rest wel een geslaagd horloge.

Wel Prospex duikers, behalve deze en de King Turtle hebben verder nog een ceramische insert?

1 like

Ik blijf de mini Turtle toch echt een cool horloge vinden, voor de smallere pols.

5 likes

King Samurai.

2 likes

11 likes

In ieder geval de ‘King’ modellen (Turtle, Samurai en Sumo) en de Speedtimer. Volgens mij nog wel meer in het duurdere segment.

1 like

9 likes

Mijn favoriete koppel !

11 likes

En deze!

afbeelding afbeelding

9 likes

Klopt, is een topper:

Draagt ook erg prettig!

9 likes

Dit blijft (in mijn mening) toch wel de beste duiker die seiko ooit heeft gemaakt. Ongelofelijke details.

17 likes

Prachtig deze.

En geen faux patina geelachtige brons kleurtjes zoals de prospexen.

1 like

Paar jaar geleden al gereageerd in dit topic en nog steeds deze mening toegedaan:

De mooiste =

8 likes

Wat @SuperDuiker zegt… de BFK vind ik ook de mooiste (en de beste/sterkste). Als iemand nog de SKA761/SKA371 heeft?

7 likes

Seiko Kinetic Scuba Divers 5M62 0BL0, SKA371, Refurbished, J80 voor € 242 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24
Seiko Prospex Kinetic Scuba Divers, SKA367, 5M62 0BL0, Yellow,… voor € 266 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24
Foto voorbeeld van de mijne!

7 likes

Nog iets ouder maar wel mooi inderdaad.

8 likes

Ik vind de Spork nog steeds erg mooi. Jammer dat ik hem ooit weg heb gedaan.

7 likes

:+1:t2: Welk jaar? (Zie serienr). Denkt dat t elkaar niet veel ontloopt. Mijne is een JDM uit ‘85. Zit alleen saffier in en een keramische inlay, dus oogt wat moderner.

1 like

Is ongeveer uit die jaartallen. Zal eens kijken.

1 like

Monster 1st gen!

6 likes

8 likes