Wat vind jij de mooiste Seiko duiker

Keramische insert eruit en weer oude alu erin!

11 likes

De alu vind ik mooier/beter passen, gaaf horloge!

1 like

Makkelijk, de SLA033

1 like

Mee eens en dank. Deze heb ik al 7 jaar inmiddels wat een record is (muv de skx007 waar de hobby mee begon in 2012, maar dat was een kado en gaat daarom niet weg). Verder geen enkel ander horloge van de 100+ is daar ook maar enigszins bij in de buurt gekomen…

Welk model is dit? Wat een gaaf horloge, goeie band ook!

1 like

Thanks! Mijn grail, waanzinnig horloge inderdaad. Wat hierboven gezegd wordt is de referentie :point_up:t2:

Mijn favoriet, de skx171

3 likes

Mmm goede vraag… zal eens wegen.

Draagt iig niet zwaar (op rubber). Dit is eigenlijk de og baby-tuna. Is kleiner en dunner dan de automaat-versies. Best aardige diameter maar door het ontbreken van lugs niet lomp.

Nog maar een plaatje :grinning:

10 likes

MM001

9 likes

6 likes

Yup.

121 gram op rubber.

5 likes

9 likes

En mijn huidige favoriet:

Van alle Seiko duikers die ik ooit in bezit had of heb gepast is dit veruit de meest comfortabele ooit.

En de helaasheid der dingen: Ik heb de 38mm geprobeerd en die is eigenlijk gewoon te kort qua lug to lug, waardoor hij erg klein oogt, zelfs met witte wijzerplaat. Ik vrees dat de 41-42mm varianten mijn sweet spot zijn, grappig genoeg.

8 likes

Ik denk toch de SBDX001.

6 likes

Heel gaaf deze 300 serie. Ik wil m, maar dan moet eerst iemand mijn Marinemaster (Fortis) overnemen…

Voorlopig is deze de mooiste bij mij (van lelijkheid):

7 likes

heel mooi! Welk model is dit? (ik raak de draad beetje kwijt… er zijn er zoveel…)

Wat ik mooi vind is dat ze de datum gewoon rechtop geprint hebben. Ok, hij staat op half vijf, dat is een minpunt, maar rechtop is beter dan gedraaid. En het in een driehoek uitlopen van de tekst bij 6 uur is ook mooi gedaan. Als ik mijn Grand Seiko duiker niet al had gehad, dan zou ik deze ook kopen. Misschien moet ik hem sowieso toevoegen aan de collectie.

1 like

Van lelijkheid ?
Een van de mooiste, wat mij betreft.

1 like

6 likes

Is met knipoog. Ik vind m geweldig. Niet voor niets voor de 9e keer ene gekocht.

Monsterlove! :orange_heart:

1 like