Wat vind jij de mooiste Seiko duiker

Haha mensen zullen weten ook, wat jij huidige favoriet is. Goedverdoeme! Sorry, teveel Undercover gekeken.

Vinde gij da ook zo een leuke serie of wa?

1 like

10 likes

Sja, da’s algemene praat dus. Dat sluit vintage en duur niet uit, vind ik.

Dat vind jij, maar IK heb hier de spelregels gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ai, de keuze voor de markers en kleur lume😱. Precies zoals foute aftermarket onderdelen…helaas😄

Incoming Seiko Marinemaster SLA021J1 :

images

10 likes

Well played sir :sunglasses::+1:

1 like

Sorry. Zie je vraag nu pas. Het is een originele sluiting van MM 300 die op de andere band gezet is.

Ik heb hem ook weer terug gekocht. Top klok :sunglasses::+1:

4 likes

Sja, als je nou de clout had om ze ook te handhaven. Ik nomineer de SLA017. Prijzig, maar wel de coolste ooit.

Het blijft wel een dikkertje, maar 40mm is de perfecte maat.

9 likes

Ik heb het juist gedaan om het interessant te houden en niet de helft van de mensen voor de SLA017 kiest en de andere helft voor de MM300. :wink: Zijn natuurlijk prachtige horloges maar hebben een oneerlijke voorsprong op de andere horloges.

Maar als je buiten de lijntjes wil kleuren. Vind deze net zo gaaf als een vintage 62MAS eigenlijk, is ook grotendeels eigenlijk een gelijkwaardig horloge maar voor een schijntje van wat een 62mas kost. Met zn 38mm ook een goed formaat.

6 likes

Overigens, een ā€œnormale duikerā€ moet minimaal 100m WR zijn, lume hebben en een functionele bezel.

Mijn spelregels zouden vintage toestaan indien ze in de staat worden gebracht die er een functionele ISO duiker van maken. Dus geen gelul met afgebrokkeld tritium, geen weggesleten pakkingen en geen vastgeroeste bezels, aub. :slight_smile:

Die vintage is leuk, maar als hij 70m wr is is het geen kandidaat, want geen ISO duiker.

Hoeveel WR hij heeft maakt mij persoonlijk echt helemaal niks uit :wink: Vind het geinig zo’n duikersbezeltje er op, thats it :grin:

ISO6425 schrijft dat een duikhorloge 200m WR moet zijn. Lume en Bezel klopt wel.

Maar dan erbij, mijn Scurfa heeft een rating van 500m WR. Staat verder niets over op het horloge. Is getest door Paul (ontwerper van het merk).

Prachtige duikers. Maar waarom zijn ze in hemelsnaam vrijwel allemaal 42-47mm. En de paar die kleiner zijn, zijn of niet te vinden, of erg kostbaar, of allebei. Misschien moet ik toch eens naar de Seiko boutique om te kijken hoe erg ā€œte grootā€ ze zijn. Ik heb eens een Samurai gezien, maar die vond ik echt ā€œteā€.

Ze zijn dat sinds jaar en dag eigenlijk al. In de jaren 60 waren er al 44mm Seiko duikers. Maar vaak valt de lug to lug wel mee, dus dragen ze niet te groot.

Er zijn wel een paar kleinere opties in het lagere segment duikers. In het hogere/mid segment eigenlijk niet. Daar zal wel geen vraag naar zijn.

Misschien omdat je ze onder water ook goed moet kunnen aflezen? :rofl:

Ik ben toch een desk diver, dus voor mij hoeft het alleen boven water afleesbaar te zijn als ik de pizza of de aardappels time.

De ISO standaard schrijft 100m voor, vrees ik.