Wat vind jij een mooi horloge? maar zou je niet dragen/kopen

Beste horlogeliefhebbers,

Met enige regelmaat kom ik hele mooie horloges tegen, die ik om vele verschillende redenen waarschijnlijk niet veel zou dragen.

Voor mij is dat bijvoorbeeld een moonphase. Ik vind een moonphase uiterst charmant, maar ik ben daar nog niet ‘klaar’ voor. Misschien in de toekomst.

Overigens vind ik onderstaande moonphase wel een gezellige snuiter:

Wat zijn voor jullie redenen om iets niet te dragen wat je wel ontzettend mooi vindt?

disclaimer: aanschafprijs even buiten beschouwing laten s.v.p.

2 likes

Mag ik vragen waarom je niet klaar bent voor een moonphase?

1 like

Daar kleed ik me niet chique genoeg voor!:grin:

1 like

Ach, zo’n IWC kan je naar mijn mening altijd wel rocken, al ga je naar de sportschool (bij wijze dan)

2 likes

Die IWC was maar een voorbeeld hoor! De foto staat er met name bij voor de complicatie. Ik wil er overigens geen moonphase topic van maken. Ben meer benieuwd naar andere redenen om iets niet te kopen/dragen:thinking:

Dressers, want ik zie er uit als schorem. En alles boven de 42mm want ik heb kinderpolsen.

Dus de een Marinemaster, Sinn Testaf of soortgelijke toolwatches mag ik helaas nooit fatsoenlijk dragen :slightly_frowning_face: En een mooie GS dresser past niet bij mijn aura. Echt niet, ik heb het geprobeerd…

6 likes

Panerai. Ik vind hem prachtig, maar met mijn polsjes van 17cm…Bovendien vind ik een duiker, zonder duikbezel en met een leren band op z’n zachtst gezegd eigenaardig…
Maar mooi is hij wel!

Dick

6 likes

idd een beauty! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Maar valt bij mij waarschijnlijk ook in de categorie van dit topic

Dat is ook de eerste waar ik aan dacht.
Ook door mijn smalle polsen idd.

Ik heb dat een beetje bij Reversos. Prachtig horloges maar ik zie het mezelf (nog) niet doen.

10 likes

Gek genoeg heb ik dat ook met een andere vierkante icoon

Super gaaf! maar ik weet niet of vierkant mijn ding is.

4 likes

Deze wilde ik ook plaatsen. Vindt m schitterend maar of ik m zou dragen…

1 like

Erg mooi, maar ik ben er nog niet klaar voor.

9 likes

Wat is de reden dat je er niet klaar voor bent? nog bezig met je PADI-duikcursus?

3 likes

Vind heel veel mooi, maar wat ik niet draag komt allemaal neer op te groot of te dressy (naast te duur).

1 like

Alles waar Grand Seiko op staat. Niks met knuppel en hoenderhok hoor. Ik hoef ook niet per se de les gelezen te worden wat ik allemaal mis door deze knapperts links te laten liggen. Het is gewoon niets voor mij. Kortzichtig? Vast wel… :wink:

Oh en dresswatches, daar ben ik nog niet klaar voor. Later als ik groot ben.

Cartier horloges, ben ik niet klaar voor. En of het ooit gaat gebeuren?

4 likes

De Tag Heuer Carrera Calibre 18 telemeter. Cool old-school Heuer design van toen Heuer’s nog mooi waren. Maar om een of andere reden vragen ze 5k voor een Sellita met een chronograaf module. Misschien dat ik hem ooit tweedehands oppik.

4 likes

Omega Moonphase (blauw) :sunglasses:
Mooiste horloge “ever” maar helaas formaat ijshockey puck dus niet echt een fijne daily.

11 likes

Ik weet er een te koop staan in mint conditie een 7S2600201 op rubberen band. laat maar weten

2 likes