Wat vind jij een mooi horloge? maar zou je niet dragen/kopen

Mijn god wat is dit ? :point_up_2:t4:

:laughing:

Vergeet niet dat je in 1969 van $1375 veel meer kon kopen. De income value (op basis van BNP per capita) van dat bedrag vandaag de dag is ong. $17.000

Dat bedrag vertegenwoordigt dus hetzelfde deel van het gemiddelde inkomen als €1375 in 1969, dus iets van 15k euro’s. Dat is, zeker voor luxeproducten als high end horloges, een nuttiger manier om het te vergelijken dan puur indexeren (dan zou het vandaag ong. $9000 zijn of zo).

Wat kost een gouden GMT Master vandaag? 20-25k? Of sla ik de plank dan mis? Dan zou het verhoudingsgewijs ‘maar’ de helft duurder geworden zijn in 50 jaar.

Holy moses! wat is dat: :joy: Dat vind ik nu leuk aan dit forum, om eens wat te spotten wat ik niet ken.
Tnx voor jouw input!:+1:

1 like

De Panerai Luminor 1950 Regatta…

Ik mag het hier niet over de prijs hebben dus zeg ik maar dat ik niet kan zeilen en dat het dan raar is om met een Regatta (in je Paul Shark polo) rond te lopen…

Panerai luminor 1950 Regatta

3 likes

:joy::joy::joy:

Die driewijzer valt nog wel mee.


Doe mij dan eens een Speedmaster voor dat geld :+1:

1 like

Valt op het eerste gezicht wel mee. Zijn wel vanaf prijzen. Ik zou iig met samengeknepen billen op het telefoontje van AP zitten te wachten met the final verdict

Rechthoekige horloges zoals de Monaco, Reverso, Tank, … Ook een dual toned Rolex met goud zoals de Submariner en YachtMaster II vind ik voor bazen, maar ik zal het nooit van m’n leven dragen.

1 like

Geelgouden Daydate. Zou ik alleen binnen durven dragen om maar niet voor pooier aangezien te willen worden. Ik weet het, dat beeld zit vooral in mn eigen hoofd, maar het is helaas wel zo… Hij zal er vast nog wel eens komen, en dan eens per week even uit de kluis en binnen mee rondlopen…

1 like

Heb deze gehad. Mooi ding, maar niet om mn eigen pols.

1 like

We kunnen nog een poging doen om te stoken in een goed huwelijk, maar da’s niet cool voor @SwedishChef. Er zijn grenzen aan wat we doen voor een unieke SARB. :+1:

IWC fans gaan dan weer roepen dat het uurwerk gewijzigd en verbeterd is, dat de kast een onwaarschijnlijk hoog afwerkingsniveau heeft…

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de afgebeelde RAF flieger wel zou willen hebben. Als ik een enorm bonus zou scoren zou het me misschien ook nog wel dat geld waard zijn.

Omdat ze gewoon mooi zijn. ETA vs “in house” is voor mij minder boeiend. Goed is goed.

4 likes

En wij kunnen elke vorm van geluk gebruiken. :wink:

1 like

Als ik me niet vergis had iemand hier op het forum de band geborsteld, scheelt een hoop glimmertjes en zag er goed uit.

Zelf denk ik dat er geen Explorer 1 of DJ36 gaat komen. Ik vind ze prachtig, maar voor dat geld heb je ook 2 a 3 (of 50} andere horloges die ik misschien net zo graag draag. Misschien als ik er later wat warmer bijzit, maar voor nu is het net teveel.

1 like


allemaal stuk voor stuk mooie klokjes :heart_eyes:
maar ik blijf er af anders ga ik mijn eigen merk verloochenen :face_with_raised_eyebrow::neutral_face:
maar niet tegenstaande zie ik ze graag verschijnen op deze HF::star_struck::sunglasses: