Wat vinden de kenners van de nieuwe Tudor Royal?

Voor mn gevoel krijgt de nieuwe Tudor Royal maar weinig aandacht. Wat vinden de kenners hier er van?

Ik heb een mooie Tudor Prince Date-Day (referentie 76214) met wit/zilveren “linnen dial”. Ben al een tijdje in the market voor een toevoeging met blauwe dial, en hoopte eigenlijk dat Rolex de “oude” blauw weer zou introduceren voor de OP (zeg maar de “2024 kleur”, donkerblauw met sunburst). Helaas niet gebeurd. Ik vind het huidige matte blauw wel mooi, maar meer een mode-kleur dan tijdloos.

En nu heeft Tudor de Royal in precies dat mooie diepe donkerblauw uitgevoerd. En dan ook nog eens met gewone stick indices ipv Roman numerals. En met verschillende andere verbeteringen (inhouse movement, bracelet met t-fit, verbeterde kast, voor mij fijnere dimensies, …).

…en voor zo’n 3000 piek. Ook gewoon heel goede value for money…

Wat ik vind de bezel moet vinden weet ik nog niet. En misschien lijkt ie, oa door de bracelet, net teveel op mn huidige Prince?

Anyway, ik ben benieuwd naar de meningen!

18 likes

Brrrrr !

2 likes

mooi! alleen jammer dat dit enkel op bracelet lijkt te komen door de band-aanzet…

1 like

eindelijk een Tudor waarvoor ik bewondering voor zou kunnen opbrengen :+1:

1 like

I like it!

1 like

Ik vind de nieuwe versie zeer geslaagd. Stick indices veel beter en een prachtig blauw. Plus de T-fit sluiting. :muscle:

1 like

Ik ben helaas geen kenner.

2 likes

Ik vind de plaatjes van Tudor nooit recht doen aan het horloge. In het filmpje komen ze helemaal aan het eind aan bod. Zou er toch wel graag een in het echt zien.

3 likes

Ge-wel-dig.
Als je van sportief chique houdt is dit een wereld optie (in die prijsrange).

3 likes

Schitterend horloge, jammer dat hij maar 36 mm is :facepunch:

3 likes

Ik vind het een schot in de roos. Hij ziet er nu tijdlozer en eleganter uit. Meer Rolex zou je kunnen zeggen.

En met de T-Fit en mooie movement echt een mooi totaal pakket. Best veel value.

1 like

Ik vind 'm leuk en mooi maatje. Het is dat ik vooral vintage leuk vind nu, maar anders was dit een serieuze kandidaat.

1 like

En de maatvoering lijkt bij een ander integrated altijd 1-2mm groter te dragen, dus als je niet hele grote koleschoppen hebt, prima te doen.

1 like

Mooi horloge in een mooie maat maar ik vind het dan weer jammer van die herrie-bezel :wink:

2 likes

Prima voor mij,beter dan zo een glad gepolijst krassenmagneetje als bezel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geborsteld met een gepolijst buitenrandje?

1 like

Nog een filmpje

1 like

Dat kan nog maar zo glim glim bezel trek ik niet :roll_eyes:

2 likes

Oysterquartz uit ‘77.

Die land-schuiver hebben ze nu veel schreeuweriger gemaakt want je moet wel opvallen.

Dus ik vind de nieuwe Royals net wat meer quiet luxury uitstralen.

4 likes

Mooi horloge. Prachtige diepblauwe kleur, fantastische indices, maar ik kan die schreeuwerige bezel niet waarderen

1 like