Geslaagd en totaal anders dan een date+day behalve dan dat ze beiden chique sportief zijn. Alleen de stijl bezel heeft mij altijd weerhouden voor de Royal te gaan, maar heb hem dan ook nog nooit in het echt gezien
N.b. Zonder datumvenster zou hij zeker nog hogere punten scoren…
Ik vind 'm enerzijds wat druk wegens de engine-turned bezel in combinatie met de kastvorm en bracelet, maar anderzijds is het voor mij in deze nieuwe 36mm date-only versie met stick wijzers en cleane stick indices één van de leukste geïntegreerde bracelet horloges op de markt.
Wel jammer dat de zalmroze nu net weer met die rare Romeinse cijfers is. Full disclosure:
Consensus lijkt dat men er, soms tot verassing toe, erg positief over is. Grootste minpunt, of iig zorg, is de bezel, al schijn je deze in het echt te moeten zien om goed te kunnen beoordelen.
Ik heb nog maar weinig goeie foto’s/filmpjes gevonden (van de blauwe), dus hou me aanbevolen. Hieronder nog twee plaatjes van de Tudor Reddit. Misschien ga ik een dezer dagen zelf even bij een dealer langs.
Ik had ooit de eerste versie (day + date) in het blauw maar moest er erg aan wennen. Voor het geld €2100,- vond ik het wel een top horloge.
Ik heb vrij grote handen qua lengte dan weer geen dikke vingers en zo maar zou zeker geen 41mm nemen. Soms verlang ik nog wel eens terug naar mijn blauwe Royal maar helaas verkocht.
En aan mijn blauwe 7017 kan hij niet tippen.
De manier waarop ze de Romeinse cijfer track hebben gedaan is … nogal in het oog lopend. Bovendien ben ik zelf geen fan van day dates met zo’n dag op 12.
Daarom is voor mij de 36mm met alleen datum en stick indices gewoon veel mooier. Da’s een smaakzaak, maar ik kan begrijpen dat de andere dials zeker geen allemansvrienden zijn.