Wat vinden de kenners van de nieuwe Tudor Royal?

Geslaagd en totaal anders dan een date+day behalve dan dat ze beiden chique sportief zijn. Alleen de stijl bezel heeft mij altijd weerhouden voor de Royal te gaan, maar heb hem dan ook nog nooit in het echt gezien :thinking:

N.b. Zonder datumvenster zou hij zeker nog hogere punten scoren…

2 likes

Bezel in het echt is minder schreeuwerig dan op de foto.

2 likes

Nu ben ik echt een Tudor fan maar dit model heeft mij nooit aangetrokken. :thinking:

Dat ben ik ook niet,

2 likes

Ik vind 'm enerzijds wat druk wegens de engine-turned bezel in combinatie met de kastvorm en bracelet, maar anderzijds is het voor mij in deze nieuwe 36mm date-only versie met stick wijzers en cleane stick indices één van de leukste geïntegreerde bracelet horloges op de markt.

Wel jammer dat de zalmroze nu net weer met die rare Romeinse cijfers is. Full disclosure:

Dit is nog steeds zo veel cooler in 36mm. Geweldig.

Nu ben ik totaal geen Tudor fan, maar dit model vind ik juist wel geinig. Ik zie een soort patroon ontstaan.

3 likes

Heel gaaf, alleen die engine turned bezel is nogal een turn off.

3 likes

Consensus lijkt dat men er, soms tot verassing toe, erg positief over is. Grootste minpunt, of iig zorg, is de bezel, al schijn je deze in het echt te moeten zien om goed te kunnen beoordelen.

Ik heb nog maar weinig goeie foto’s/filmpjes gevonden (van de blauwe), dus hou me aanbevolen. Hieronder nog twee plaatjes van de Tudor Reddit. Misschien ga ik een dezer dagen zelf even bij een dealer langs.

12 likes

Zou ik zeker doen. Van mij mogen ze in die maat en met stick wijzers meer kleuren uitbrengen.

In een wat gedekt kleurtje een chique daily, in de lichtere kleuren een heerlijk zomer horloge.

De bezel, love it or hate it, geeft hem wel wat karakter. Ik vind dit gaver dan de grote broer.

2 likes

Ik had ooit de eerste versie (day + date) in het blauw maar moest er erg aan wennen. Voor het geld €2100,- vond ik het wel een top horloge.
Ik heb vrij grote handen qua lengte dan weer geen dikke vingers en zo maar zou zeker geen 41mm nemen. Soms verlang ik nog wel eens terug naar mijn blauwe Royal maar helaas verkocht.
En aan mijn blauwe 7017 kan hij niet tippen.

5 likes

Nog altijd veel plezier van mijn “oude”. Ik snap niet dat het horloge zoveel haat krijgt. De nieuwe is ook een topper!

6 likes

Reeds bij 2 dealers geweest, gaat nog wel een paar maanden duren. Eigen boutiques krijgen voorrang.

1 like

Bij de tweede foto op de pols kan ik hem wel waarderen! Zeker potentie!

1 like

Exact dat.

De manier waarop ze de Romeinse cijfer track hebben gedaan is … nogal in het oog lopend. Bovendien ben ik zelf geen fan van day dates met zo’n dag op 12.

Daarom is voor mij de 36mm met alleen datum en stick indices gewoon veel mooier. Da’s een smaakzaak, maar ik kan begrijpen dat de andere dials zeker geen allemansvrienden zijn.

3 likes

Hier nog een mooie video: https://youtu.be/z141tPjeHHE?is=X1wiS7LepBQ98Ww6

Een een short wrist roll: https://youtube.com/shorts/NEBPWkBSuFE?is=lwjC_UKI2uIRzgCz

3 likes

Thanks,vind die blauwe plaat zo gaaf,jammer van die 36 m/m,maar ga hem toch eens passen :facepunch:

1 like

Ik heb hem in Genève gepast, in foto’s komt hij mooi over. Als je hem in et eggie omhebt is het een geweldige sparkling star.

Ik was serieus onder de indruk, zoals eigenlijk alle nieuwe Tudor modellen.
Jammer dat ik geen foto van de Royal heb.

2 likes

Deze zou ik goed lusten. Two tone met stick plaat en tropical dial.

EDIT: Kak. Laat ook maar.

image

Verguld. De kroon ook. Dat wordt tyfus lelijk op termijn. Jammer hoor.

4 likes

Prima afmeting die 36mm, ziet er toch een stuk eleganter uit.

1 like

Dat zijn zorgen voor iemand anders want Tudors zijn geen bl…

5 likes

Qua afmetingen zijn ze wel goed bezig bij Tudor.

3 likes

Wat verwacht je dan? Solid gold elementen voor 5.5k? Bij een micro brand wellicht….

3 likes