Wat vinden jullie dat een Rolex 16014 uit 1981 waard zou mogen zijn?

Beste allen, nieuw hier, al wel lang een gevoel voor/met horloges. Eerste post dan maar meteen in het diepe. Ik zoek een '81 Rolex. Elegant, geen sporter of duiker. Datejust dus. Oyster of Jubilee band waren naar mijn weten destijds beide al leverbaar maar de Jubilee is veel meer verkocht. Na 37 jaar echter vrijwel nooit meer in goede staat natuurlijk. Het liefst heb ik een full set, originele doos, papieren etc. Maar daar kan ik me overheen zetten wanneer het horloge in zeer goede conditie is. Gewoon silver dial (grey zou geweldig zijn maar niet te vinden - kan natuurlijk altijd swappen) of de linen white/silver dial. Nou ja…mijn onderwerp zegt het al…Stel een conditie 1 full set, of conditie 1 zonder papieren; wat vinden jullie dan redelijk geprijsd? Enne…mocht iemand nou stomtoevallig een exemplaar hebben liggen valt er altijd te praten! :wink: Alvast dank voor jullie mening/overwegingen/reacties!

1 like

Date of Datejust?

De één is 34mm (Date) en de ander 36mm (datejust)
Het verschil lijkt miniem,maar de uitstraling van de Datejust is compleet anders en vaak ook wat duurder in aanschaf.

Date ref 15xxx (de Date’s waren bijna altijd standaard voorzien van een oysterband)

Datejust ref 16xxx

1 like

Deze bedoel je waarschijnlijk


Deze 16014 is uit ‘80-81.
Werkelijk een super horloge, leuk op leer en jubilee :wink:

2 likes

Dank je. Helder! Ik bedoel inderdaad de Datejust. Zal ook even aanpassen in topic. De tussenmaat is nu meer een dameshorloge geworden. Tijden veranderen… persoonlijk vind ik de Datejust II weer te grof. Datejust 16014 dat is met de fluted white gold bezel.

1 like

Een datejust hoort voor mij persoonlijk gewoon 36mm te zijn !!
Natuurlijk respect voor iedereen die toch de moderne versie prefereert :love_you_gesture:

2 likes

That’s the one! Met linen dial ook erg gaaf.

2 likes

Nice :ok_hand:

Hier ook een 16014 maar dan met zwarte dial! 36mm is inderdaad een heel fijne maat (zeker voor mijn pols…), en de witgouden lunette maakt em nog mooier.

Deze hieronder is nog beschikbaar bij de verkoper waar ik de mijne gekocht heb! Ik heb ook erg getwijfeld om voor een linen dial te gaan, en doe dat nog steeds…

2 likes

Ja die linen is heel cool. Vraag me wel af of je jezelf er niet mee beperkt qua gelegenheden om te dragen. Maar ik twijfel ook.

Maar wat vinden jullie een faire prijsrange? Daar zoek ik wat steun in… :thinking:

Mijn twijfel is vooral… is een linen dial niet te vrouwelijk…:thinking: :sweat_smile:

1 like

3000-3700€

Ligt helemaal aan de staat. Maar wat @Bertus1 zegt ben ik het mee eens. Al zou ik voor 3500+ wel echt een mooi/bijzonder/compleet exemplaar verwachten.

2 likes

:point_up_2::+1:

Deze heeft een kennis van mij te koop, geen idee hoe oud deze is. Ben helemaal niet thuis in Rolex maar hij vraagt er €2450 voor, leek mij niet gek veel.

2 likes

Is een Oysterquartz. Heel ander horloge, heeft ook wel wat trouwens.

3 likes

Dat is een Quartz. Heel ander model.

Ik zie absoluut niet dat de uitstraling anders is, hoe bedoel je dat? Alleen door die 1mm? Eén millimeter ja. Het verschil lug to lug is nog kleiner. Beiden zijn er met fluted/gladde bezel, jublilee vs oyster.

Dat verschil is wel behoorlijk zelfs.

Gaaf! :heart_eyes:

Juwelier Burger heeft er een uit 1981 met een aparte wijzerplaat, €3150,- maar zonder bracelet:

Burger is goedgekeurd.
Er staan er meer uit 1981 op chrono24:
https://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=Rolex+16014+1981&dosearch=true&searchexplain=true&watchTypes=U&accessoryTypes=