Maar wat als de lug-to-lug korter is dan de breedte van je horloge?
Want dat is in dit geval ongeveer 35mm bij 48mm.
Horloge moet niet te groot of te klein zijn.
Nee, ik bedoel de breedte van je pols van boven gezien. Dat is hoe je de verhouding tussen je pols en de kast ervaart. Je ziet geen omtrek van je pols.
En ik weet echt wel dat niet iedereen het hier automatisch mee eens is, merk op dat ik het hier ook niet mee eens ben aangezien mijn ideale maat 34mm is.
PP 5711 40mm
AP 15407OR.OO.1220OR.01 41mm
CITIZEN AT8020-54L 43mm (dit is voor mij de uitzondering)
Wat ik qua diameter groter had heeft inmiddels een andere blije verzamelaar gevonden
Verzameling is inderdaad beter verwoord
Die Ploprof blijft een fascinerend horloge.
Dat zei je vrouw gisteren ook tegen m…eh, wacht. Gekheid, stokje: Mooie samenvatting van het hele topic.
Ik hoop dat we van de toxische definitie van mannelijkheid af kunnen stappen zodat mensen zich gewoon normaal kunnen gaan voelen met een horloge om de pols wat past.
Minimaal 36 en max 42
Staar je niet blind op een afmeting. Pas het horloge en kijk hoe het zit. Als je een stukje van de band zit boven en onder dan is het goed. Zie je bijna geen band dan issie te groot en zie je te veel band dan issie te klein.
Ik heb een tissot van 41 mm die perfect is om mn pols, maar een longines 40mm was te groot en moest voor een 38,5 gaan. Ik heb polsen van 17,5cm
Mijn ideale horlogemaat koopt horloges die ik leuk vind en laat mij de horloges die hij niet gebruikt, dragen.
Qua omvang 42mm en Max 13mm hoog.
Voor mijn pols is tussen de 34 mm en 39 mm perfect met mijn 17.0/17.5 cm pols omtrek.
Heb in het verleden groter gehad, maar dat vond ik altijd minder prettig dragen.
Ik heb een 44mm Breitling welke lekker log aanvoelt om mijn 22cm pols. Ik heb 41mm Rolexen welke precies de juiste maat lijkt te zijn, maar heb ook een 47mm smartwatch welke ik ook heerlijk vind aanvoelen, maar dat komt weer door zijn 65gr gewicht. Maar ook 40mm Rolexen welke bijna een kwart kilo wegen en die voelen dan weer aan als een 44mm Breitling.
Het is bij mij afhankelijk van gewicht, band (ben verzot op Jubilee, maar ook de herkenbare Breitling band) en het thema van de horloge.
Ik heb dus geen voorkeur. Verschillende maten, gewicht en feeling zorgen er bij mij juist voor dat er voor elke stemming wel een horloge is die mijn hobby aan blijft wakkeren. En twee keer in de week die leuke dame bij de DNK mag spreken. Ook geen straf van mijn hobby 🤌🏻
De vorm van de kast en de wijzerplaat maken enorm uit.
34mm:
35mm:
37mm:
39mm:
42mm:
Het kan wat mij betreft allemaal.
Die Zenith
Thanks! Is wel een blijver.
De breedte van m’n pols is 60mm. Lug to Lug is voor mij max 50mm. Weerskanten dus 5mm over zodat de band bol blijft staan. Diameter kast is voor mij dus minder belangrijk.
Mijn horloges zitten tussen 38 en 45mm.
Hoogte ligt aan het type horloge.