Wat vinden jullie de meest mislukte Omega Speedmaster Professional?

Naar aanleiding van Jordy’s @Watchstick_81 NA [🚨 NA: Het lelijke eendje onder de Speedmasters?! Apollo XVII 40th...] en de wisselende comments daarop: wat vinden jullie de meest mislukte Omega Speedmaster Professional?

Let wel, het gaat dus alleen over de Professional-modellen, en dan nog het liefst de handgewonden modellen met het originele kastontwerp (niet de Mark-series bijvoorbeeld), anders wordt de vijver om in te vissen wel heel erg groot.

Zal ik een voorzet doen? De Moon-to-Mars misschien, met z’n dot-matrix geprinte wijzerplaat?

9 likes

A17 40th, in het Engels hebben ze daar een uitdrukking voor “a face only a mother could love”.

1 like

Die MtM was zeker een misser door het kleurvervaging wat in de loop van de tijd ontstond ja.

1 like

Allemaal

Ik erken het horloge als icoon. Heb ook een moonswatch.
Maar verder….not for me, vind het echt allemaal lelijke eendjes. Doe mij maar een Daytona of een tag heuer chronograaf.

2 likes

Om nou te zeggen dat je ze allemaal lelijk vindt?!

Ach ieder z’n smaak.

1 like

Persoonlijk vond ik de 50 anniversary, die met het gouden zeepaardje, niet mooi.
Op de wijzerplaat is omega in donkerrood zeer slecht te zien en ik moest goed kijken om er een zeepaardje in te zien.
Tegenwoordig vind ik het gewoon een mooie speedmaster.
De apollo 11 30th anniversary waarop alleen op de achterdeksel een vermelding staat is niet mijn favoriete, tenmiste niet voor een anniversary.

Foto van de 1957 50th anniversary :watch:

1 like

Ik vind dit geen succes waarbij je tegen het achterwerk van Buzz Aldrin aankijkt.

2 likes

Het klopt: ieder z’n smaak. Ben hier zelf happy mee.

Dat kan natuurlijk, dat de Omega Speedmaster Professional niet je ding is. Maar er is toch wel eentje die je het meest mislukt vindt?

1 like

Vind ze allemaal wel wat hebben.

1 like

:clap:

1 like

Dan vrees ik de standaard hesalite.
Minder glas, geen zichtbodem, minder interessante wijzerplaat.

De redenatie dat die het dichtst bij het origineel komt vind ik gek met wel een coaxial aandrijving erin. Doe dan de rest van moderner en luxer ook maar.

1 like

Ik vind trouwens de niet screw down kroon en pushers en het zijprofiel meest lelijk aan een speedy.

Ze zijn relatief dik en de bezel zit als een soort opstaande rand als van een hoed. De dikte maskeren met een dicht achterdeksel en een dun zijprofiel is een goede truc die meer merken doen, maar wel ver gaat bij de speedy.

1 like

Dat is voor mij net andersom bij Tudor/Rolex.

1 like

Benieuwd wat ie zelf draagt. Nog weinig zinnigs van voorbij zien komen.

1 like

Nu even niet veel soeps. Ben op zoek naar een baan. Heb binnenkort waarschijnlijk een baan waar ik wel goed kan verdienen. Je zult dan NA’s van mij gaan zien in het hogere segment.

Helder. Ik zou een screw-down kroon bij een handopgewonden horloge niet zo’n goede combi vinden denk ik.

1 like

Dan hoop ik dat je snel een passende baan vindt.

1 like

Kei tof !

2 likes