Wat vinden jullie er van en whats next...?

Hallo allemaal,

Gisteren mijn 3e “echte” horloge gekocht een longines legend diver… Nu ben ik benieuwd wat jullie van mijn collectie tot nu toe vinden en wat een leuke aanvulling kan zijn… (er moet nog gespaard worden, maar in 2017 wordt ik 40 en dat vraagt toch om iets leuks :grinning: ).
Daarnaast nog twee praktische vragen… Wat is een goed adres voor onderhoud… en waar bewaren jullie je horloges…kluis, nachtkastje?
Ik hoor graag van jullie,

11 likes

Ze zijn ontzettend mooi mooie collectie heb je

Damn!

Gave 3-piece collectie :+1:

Ik bewaar m’n horloge in mijn vrouw haar onderbroek. Daar mag toch niemand in behalve ik…

Alleen als ik 'm dan draag ruikt het bandje naar vissenleer

15 likes

Hier heb ik zojuist even smakelijk om zitten lachen…wat een draadjes lopen er vandaag toch op het forum, is het vakantie ofzo??

4 likes

3 toppertjes !!

De laatste Longines levend diver is ook een dromertje van me.

Veel draagplezier.

Mooi! Vooral de bovenste Oris :+1:
Misschien een mooie Seamaster co-axial er bij?

Thanks… Hoop dat de collectie nog uitgebreid gaat worden… Maar uhh het woord diver krijgt wel een hele andere betekenis met jou bewaarplaats…

3 likes

Mooie set!

Ik zou dit aanvullen met iets met een blauwe of zilveren plaat

Een hele mooie set. Vooral de derde vind ik mooi.

Alledrie prachtig, misschien nog een Black bay erbij. Ik ben aan het denken om een mooie antieke kluis aan te schaffen, past wel in mn interieur, reeds voor een redelijke prijs aan te schaffen ( zelfs goedkoper dan sommige horlogedozen) en met ongeveer 200 kg niet zo snel mee te nemen door gespuis.

Heel mooi trio !!! Ik bewaar mn horloges op mn dressoir in een watchwinder.

Maar wel onder strenge 24 uurs bewaking

En als aanvulling op je trio een dresser van Oris

3 likes

mooie collectie hoor!

Mooi trio inderdaad.
Volgende stap zou ik een Oris wegdoen en upgraden naar Tudor.
(*zegt hij vanuit de zetel, met een Vostok om de pols…)

1 like

Thanks voor de reaties tot nu toe… Een van de horloges weg doen is voor mij geen optie…de twee oris horloges heb ik gekocht ter ere van de geboorte van de mijn twee kinderen…er moet er dus gewoon nog een of twee of drie bij komen in de loop der jaren

1 like

Niet alleen een horloge heeft onderhoud nodig natuurlijk. :innocent:

1 like

Mooie 3 piece collectie. Zelf vind ik de Aquis en de LLD ook heel eeg mooi, je hebt dus een goede smaak :wink:

Ik denk dat een mooie dresser er wel bij past.

We zijn gek op eigen foto’s hier dus…

Mooie verzameling hoor.
Volgende misschien een chrono met een lichte wijzerplaat?

Misschien is een leuke vintage een mooie aanvulling?

'70s chrono’s gaan als warme broodjes, of een klassieke duiker.

Nou, gefeliciteerd.

Twee prachtige merken met prachtige horloge’s.

Welkom overigens.

Elf.

Mooie collectie! Zoals al gezegd past een Tudor uit de Heritage collectie er heerlijk bij. Mijn voorkeur gaat dan naar de Black Bay, om in thema te blijven.:wink:

Qua bewaring zou ik altijd een bankkluis aanbevelen.

Glenn