Wat vinden jullie? Hamilton of Mido?

Ik zit al een lange tijd naar de Hamilton Intramatic silver dial 38mm te kijken en was ook bijna overstag om hem te kopen. Toen kwam ik ineens de Mido Commander gradient dial tegen. Ook erg mooi, maar hier zijn de meningen denk ik over verdeeld. Mooie ervan vind ik dat het eens iets anders is en hij eigenlijk veelzijdiger is.

Nu was ik benieuwd naar jullie mening. Niet alleen van het uiterlijk, maar ook over de kwaliteit. Dat laatste vind ik zelf namelijk nog lastig, aangezien ik nog niet veel verstand van uurwerken heb.

Hieronder nog even een plaatje voor de duidelijkheid. Wilde ook een poll toevoegen, maar dat lukt me niet.

11 likes

volg je hart, dat klopt altijd…

6 likes

Hamilton

1 like

Beetje durven. Mido.

2 likes


Mido bevalt uitstekend foto van vanochtend

6 likes

Zijn wel heel verschillend. Volg je gevoel zou ik zeggen. En de volgende link: https://www.ashford.com/mens-watches.html?brand=Hamilton%2CMido om knaken te besparen.

1 like

De hamilton heeft een beter uurwerk (al is het ietsjes ouder)

Ik vind zelf de hamilton ook mooier. Zou wel een kleinere variant kopen (niet 42mm)

2 likes

Ik ben enigszins gekleurd als Mido-fan.
Volg inderdaad je gevoel, waar ik aan toe kan voegen dat ik erg content ben en blijf met mijn Mido horloges. Technisch erg goede horloges, zeker gezien de prijsstelling, met mooi designs.
Voor mij persoonlijk staat Mido een trede boven Hamilton, maar dat is mijn mening.

3 likes

Ik denk dat deze Hamilton een soort tijdloze schoonheid bezit en dat je op deze Mido vrij snel uitgekeken bent. Heeft een hoog gimmick gehalte.

Overigens niets ten nadele van het merk Mido. Een prachtig en ondergewaardeerd merk.

4 likes

De Mido, ook al is dat wel een heel ander horloge dan de Hamilton. Dus waarschijnlijk wil je ze uiteindelijk allebei. :smile:
De Hamilton heeft trouwens geen running seconds, dat maakt het voor mij persoonlijk een no-go.

2 likes

Zo even doen?

  • Hamilton Intra-Matic
  • Mido Commander
  • Anders, namelijk…
0 stemmers
2 likes

De Hamilton wat mij betreft.
Vind het een prachtig mooi horloge.

2 likes

Anders, namelijk…

De twee horloges zijn zo verschillend dat ik @AFB86 aanraad om eerst eens goed na te denken wat voor soort horloge hij überhaupt wil.

3 likes

Die kans zit er inderdaad in. Zit al maanden naar de Hamilton te kijken en kwam deze twee dagen geleden pas tegen. Dus ook vooral benieuwd of ik hem over een maand nog steeds zo mooi vind. Snap dus ook wel wat @Piede bedoelt.

Was ook vooral benieuwd naar de kwaliteit. De een zegt dat het uurwerk van Hamilton beter is en de ander dat Mido een trede hoger staat. Waarschijnlijk houdt dat in dat het beide goede kwalitatieve horloges zijn.

2 likes

Lijkt me een goed advies.

2 likes

Van deze 2 de Hamilton. Mocht. Je de klassieke 37mm commander tonen, dan zou ik die kiezen.

4 likes

Op het eerste gezicht lijkt je daar een punt te hebben. En als liefhebber van Hamilton horloges en ook in het bezit van een Intramatic chrono wil ik toch graag de keuze voor de Mido aanmoedigen. Ook die heb ik in mijn verzameling en als ik morgen nog maar 3 horloges mag houden blijft de Mido Commander op zeker in mijn bezit.
Zoals ook gezegd door Jandoedel

Doe ze op termijn alle 2🫣.

Mido is een merk wat je steeds meer gaat waarderen na verloop van tijd. Best knap als een merk dat voor elkaar krijgt.

2 likes

Tussen deze twee zou ik ook voor de Hamilton gaan, maar idd kleinere variant.

1 like

De Hamilton is een rustiger horloge en heeft mijn voorkeur. Daarnaast is hij ook erg dun!

1 like

Een appels en peren vergelijking.

Slaat werkelijk nergens op!

Denk dat @AFB86 eerst nog héél veel moet lezen op HF.