Koop dan.
Nee.
De Hamilton kan net en casual, de Mido alleen casual.
Bovendien is hij gimmicky en denk ik dat hij snel zal vervelen.
Altijd de intra Matic.
Koop dan.
Nee.
De Hamilton kan net en casual, de Mido alleen casual.
Bovendien is hij gimmicky en denk ik dat hij snel zal vervelen.
Altijd de intra Matic.
De Hamilton is prachtig!
Beetje onzinnige reactie. Vind ze beide mooi en heb maar budget voor één. Was op zoek naar goede argumenten en was benieuwd naar de kwaliteit van beide horloges. Al goede reacties gehad waar ik iets aan heb en merk aan mijn reactie op de reacties dat mijn voorkeur naar de Hamilton blijft uitgaan. Daar hoorde deze reactie echter niet bij.
Cool dat je ze beide hebt!
Ze hebben beide een prima ETA uurwerk. Sommigen hebben iets tegen de powermatic van de Mido maar zelf heb ik daar goede ervaringen mee. De 2892 is sowieso niks mis mee.
Misschien kan je iets meer vertellen over de bouwkwaliteit en afwerking van beiden?
In mijn hoofd kun je alles vergelijken. En in dit geval zijn het twee horloges van de Swatch groep in een zekere prijsklasse. Ik vind de reactie ook nodeloos hard en bot, en ik sta er niet om bekend de meest diplomatieke man te zijn.
Hoe dan ook, als je de intra Matic koopt zie ik uit naar je NA topic. Ik heb drie Hamiltons gehad en weg gedaan, en ik vind Hamilton zo cool dat ik er misschien nog wel weer eens eentje wil hebben.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik inzie dat dress watches de beste daily drivers voor mij zijn. Dankzij dit topic heb ik nou zin in een intra Matic.
Ho ho… De Powermatic is een verkrachte versie van een ETA 2824-2, die modulair gemaakt is, waarvan het tikgetal verlaagd is om een langere power reserve te kunnen noteren (who cares about power reserve?), en wat in principe een vingeroefening is in het verkopen van corporate shill cost cutting als “nieuw en verbeterd”.
De 2892 is gewoon een goed uurwerk, daarentegen. Mooi, plat, degelijk en loopt goed. Het is echt één van m’n favoriete ETA’s.
Draag je vaak een kostuum/overhemd? Dan sowieso Hamilton. Is je kleding doorgaans casual, dan kan allebei maar dan ook zou mijn voorkeur uitgaan naar de Hamilton.
Twee totaal verschillende horloges. Mido is meer dressy en zou mijn keuze zijn. Zodiac olympos gold zou misschien ook niet misstaan?
Inderdaad wat ik bedoelde met
Ik heb zelf namelijk erg de behoefte aan een lange powerreserve.
Overigens !spoileralert! kan ik bij de wijzerplaat van de Hamilton nu alleen nog maar denken aan Grease Lightning!
Van deze twee, al heb ik met geen van beide merken ervaring, de Hamilton puur vanwege de looks.
Daar denk ik nooit aan.
Maar dat je goede ervaringen hebt met de powermatic is inderdaad geen verrassing, want zo lang ze het doen doen ze het goed, zeg maar. Daarna flikker je ze weg en lepel je er een nieuwe in, naar mijn smaak. Ik heb één Hamilton met 2893 gehad, de Navy Pioneer, en één met de Powermatic, en beiden liepen in de praktijk prima. Toch zou ik altijd een fatsoenlijk, fixbaar uurwerk kiezen als ik kon.
Hoe dan? De Mido is een sporthorloge pur sang.
De Hamilton, afgezien van de datum, is wat je krijgt als je iemand op straat vraagt om het archetype van een net horloge te tekenen.
Trouwens nog zo iets, nu ik grootte noem: De Mido is te groot voor z’n kast, want de datum staat irritant ver naar binnen toe. Die had 4mm kleiner moeten zijn, of ze hadden een ander uurwerk moeten pakken.
Dat is omdat ze bij de Swatch groep een stel lazy cunts zijn die weigeren hun uurwerken aan te passen op de maat van de horloges die ze uitbrengen. Daar hebben Mido, Tissot, Hamilton, en zelfs Longines een handje van.
Bedankt voor de reacties allemaal. Waarschijnlijk kreeg ik even twijfels, maar merk nu ook wel aan mezelf dat ik bevestiging voor de Hamilton zocht.
Beetje hetzelfde als je aan je vriendin twee keuzes voorlegt om te gaan eten omdat je in beide trek denkt te hebben en je achteraf eigenlijk een beetje teleurgesteld bent als ze voor het ene kiest. Sorry dat ik jullie hiervoor misbruikte .
Zodra hij binnen is volgt er zeker een NA.
de Hamilton gaat je niet teleurstellen
Huh?
*hamilton
Sorry, gepost in de vroege uurtjes😃
Edit: mido moest hamilton zijn
Die zijn op het oog nogal verschillend.
Ik heb ooit 1 Hamilton gehad en vond die nogal iel en fragiel voor mijn gevoel. Die hoef ik nooit meer.
Dus dan zou ik voor de Mido gaan.
De Mido is lelijk, de Hamilton mooi.
Duidelijk nu?
Junghans Max Bill…eindeloos tijdloos
Aha, zeg dat dan gelijk