Wat vinden jullie hier van

Niet echt een Tag Heuer fan. Maar als het een Tag zou moeten worden, dan zou ik voor de blauwe of paarse Glassbox gaan.

1 like

Zelf denk ik dan aan twee non-chrono’s. Een chronograaf is duurder in onderhoud, gevoeliger bij intensief gebruik.

Mijn top 2 zou zijn;
Tudor Pelagos - geweldig horloge voor vrijwel iedere gelegenheid, zelfs de 42 draagt fijn (want Titanium). En iedereen die dit type ook gehad heeft zal dat beamen. Hier slaap je zelfs mee.

Monta - bijv. de Skyquest, of Oceanking. Maar zelf kijk ik naar de Noble Voyager. Qua maat en eisen voldoet die, maar ik weet niet of dat ook jouw smaak is. De Voyager staat bovenaan mijn lijstje als GADA Exit watch. Ik wil hem dan wel in Montana gaan halen i.p.v. laten verzenden, althans dat is mijn idee sinds deze week. Met jouw budget moet dat ook lukken. :sunglasses::clinking_glasses:

1 like

Ik zou er geen geld aan uitgeven. Sowieso spreekt het hele ontwerp mij niet aan, maar heb ook niks met horloges met kleurtjes.

1 like

Ik vind de Glassbox in 39mm mooier. Minder verschillende kleur accentjes, fijner van maat en stijl.

Het horloge wat je daar past lijkt mij eerder iets voor een achttien jarige die dan tien jaar later ook nog eens spijt krijgt van zijn aankoop.

Ik sluit me graag bij @Ruud aan. Ga niet naar de discounter, maar kijk gewoon eens bij TAG Heuer wat ze hebben wat gewoon courant is.

Een horloge kopen voor je vijftigste snap ik goed. Ik heb net een klassieke Reverso gekocht voor dat doel. Maar ik durf er veel om te verwedden dat ik die niet zat ben over een jaar of twee.

4 likes

Deze snap ik niet goed.

Het merk zeker heel mooi, ik vind deze wat te druk/kleurrijk zou er denk ik snel op uitgekeken zijn.
Maar niets zo persoonlijk als smaak en zeker gewoon kopen waar je zelf blij van wordt :grin:

1 like

Dan moet je niet een TAG kopen, niet dat het een slecht horloge is, maar zodra je de winkel uit loopt ben je de helft van je geld al verloren.

Er is eigenlijk maar 1 merk wat aan je eisen voldoet, en dat is….

Een tweede hands Tudor. Een ander heeft de afschrijving al gepakt voor je, en over het algemeen blijven de 2e hands prijzen een beetje rond de 2500 tot 3000 euro hangen.

Je heb ze van 37, 39 en 41mm, ze zijn allemaal automaat, en ja, ze kunnen tegen een stootje.

4 likes

Ik vind hem lelijk en het hele merk doet me niks. Maar het gaat er om wat jij er van vind.

1 like

Ten eerste alvast gefeliciteerd, bijna Abraham! :older_man:t2:

Zoals meerderen zeggen moet je vooral kopen wat jij echt mooi vindt!
Zeker als het een horloge is wat je op/bij/voor een speciale gelegenheid koopt en dus waarschijnlijk de rest van je leven wil behouden?
Dan maakt de afschrijving ook niet uit! :wink:

Verder ben ik geen Tag fan, wel eens gepast maar geen klik mee. Geen modellen waar ik direct “onrustig” en hebberig van werd.
En het model dat je laat zien vind ik te donker, band en de band aanzet beetje simpel uitgevoerd en de drukknoppen veel te groot en teveel uitsteken. Blijf je denk ik snel ergens mee achter haken?

Ik zou voor dat bedrag ook eens kijken bij een mooie pre-owned van een ander merk of een duurdere (Grand) Seiko?
En gezien jouw voorkeur voor afmeting zou een pre-owned Omega Speedmaster reduced ook nog een optie zijn. Schrijf je dan ook weer niet zoveel op af! :wink:

Verder zou ik als overweging mee willen geven om in jouw geval, als je één horloge voor ‘altijd’ wil kopen er een te kopen met stalen band. Daar kan je altijd ook nog leer/rubber op doen en heb je weer een compleet ander horloge zonder dat je hem weg hebt gedaan! Andersom, als een horloge op leer of rubber wordt geleverd is er vaak geen originele stalen band en is dat minder snel mogelijk of ook mooi te doen.

Verder mooie verjaardag gewenst, moed en wijsheid gewenst bij de keuze en laat het ons weten! Wat jij ook koopt, als jij het mooi vindt is het voor jou geslaagd! Onthoud dat.

1 like

Bedankt voor de tips, zeker wat je schrijft met de band. Weer iets waar ik niet aan gedacht heb. Daarom jullie feedback. Ben een horloge liefhebber maar zonder al te veel kennis. Nogmaals bedankt.

1 like

Ik ben geen hater, maar dat ze onderdeel zijn van de LVMH groep stuit mij tegen de borst… Zal aan mij liggen :wink:
Voor de rest; succes met de zoektocht!

2 likes

Ik vind hem mooi maar ik heb dan ook graag een oranje accent

2 likes

Ik ben ook van meeening :wink: het is een goed merk. Zijn niet voor niets ook gebruikt als tijdwaarneming bij internationale sportevenementen. Maar heeft tevens een mooie stijl/kleur.

1 like

Mooie klok. Mooie kleuren combinatie. Mooi excuus om iets te kopen :stuck_out_tongue:.
past je goed.

Heb zelf alleen altijd beetje mindere ervaringen met outlets.

Weet niet of je het weet. Maar heb het liever gezegd dan niet.

Maar outlets verkopen vaak producten die speciaal voor hen zijn gemaakt, meestal van mindere kwaliteit dan de reguliere winkelversies.

Weet niet of dat bij de horloges ook zo is maar bij de kleding is het algemeen bekend en was er enkele jaren veel gedoe over.

1 like

Zo zijn wij allemaal begonnen hier op het HF! De kennis komt vanzelf, tenzij je het bij deze ene aanschaf laat en je na je keuze je doel bereikt hebt en er ‘klaar’ mee bent!
En dat is natuurlijk prima, maar de ervaring leert dat dit pas het begin is van het horlogevirus en flipperitus.

Graag gedaan. En houd er rekening mee dat het maar zo kan zijn dat je vanaf heden hooked bent! Maar is dat erg?? :innocent:

1 like

Kleuren van de Belgische vlag.

Ik zou voor zo iets gaan

1 like

Longines Zulu Time titanium, 39mm.

Nomos Club Sport 37mm.

Longines Spirit 37mm.

Ebel Sport Classic 37mm.

Zoek dan gewoon een mooie gebruikte. Voor 3700 Euro kom je bijvoorbeeld al een heel eind in de richting van deze, gebruikt:

3 likes

Best mooi… Voor een Tag. Persoonlijk vind ik Tag en Breitling niet mijn ding maar van deze zou ik als ik hem tegen zou komen wel vragen wat het is.
Meestal te druk en protserig. Dat heeft deze niet.
Verder kan ik me niet voorstellen dat in een outlet er net als bij kleren mindere kwaliteit ligt.
Daar gaat het overigens meer over kleine productie foutjes die de algehele kwaliteit niet echt hoeven te beïnvloeden.
Denk niet dat een horloge met fout op de Dial opeens bij een outlet ligt

1 like