ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ik vind het opzich wel maai maar een beetje overpriced
Ik vind het een mooie lijn. Je ziet ze te weinig, maar voor mij komt dat deels door het feit dat je in die prijscategorie heel veel mooie horloge kan kopen. En mijn voorkeur gaat minder uit naar dresswatches…
ja daar ben ik het zeker mee eens. het is een beetje een ondergeschoven kindje van rolex en als ze 30% goedkoper waren geweest dan zouden we ze denk ik veel meer zien
Rolex = Oyster case voor mij. De Cellini’s vallen dus een beetje buiten de boot.
Dat betwijfel ik. 30% lijkt veel, maar dan nog kosten ze nieuw boven de 10k.
Als er een stalen versie werd uitgebracht, dan denk ik dat we ze meer zullen zien.
De Cellini Time kost list €14050 trek daar 30% van af en je komt op… €9835.
Maar inderdaad een stalen versie zou de prijs waarschijnlijk wel flink drukken…
Voor het geld zou ik elders gaan shoppen. Heb je in mij ogen mooiere modellen.
Aah, ik keek bij de Date (die kost € 16.450,-). Te snel gekeken dus.
Wat beter zoeken scheelt je zomaar €2400
Dat geldt voor 70% van wat Rolex maakt. De overige 30% zijn saai of lelijk en overpriced.
Jammer, want als ze zich rond de 1500-3000 Euro bewogen zou ik ook een OP of DJ kopen. Maar ik vind de afwerking echt geen 5000-7000 ballen waard. Voor flipperaars is dit anders, want je schrijft er geen reet op af, dus bij doorverkoop valt het reuze mee.
Maar Cellini… Ach, ik zou geen Rolex dress horloge kopen. Daar hebben we JLC of Patek voor.
ja helemaal mee eens maar zeker wel te duur
Dat zijn geen bedragen waar ik horloges voor pleeg te kopen; daar verbouw ik m’n huis voor. Zelfs aan een auto geef ik zulke bedragen niet uit.
Maai. Goed woord voor mijn mening over de Cellini lijn: houdt het midden tussen ‘mooi’ en ‘saai’.
ja zeker
Rolex gebruikt het woord goud als excuus om de prijs van een horloge te verdubbelen, terwijl er maar een fractie van dat bedrag aan edelmetaal in zit. Gewoon weer marketing dus.
Mee eens dat de nieuwe best mooi kunnen zijn en dat er daarnaast toch mogelijk interessantere alternatieven zijn voor dat geld.
De oudere en bijna vintage modellen zijn doorgaans ook nog aan de prijs, maar zijn dan vaak ook nog eens heel lelijk imo.
Als je dan denkt dat je een waardig alternatief voor een vintage Omega Seamaster ziet…
… dan is het weer een dameshorloge (24mm).
ik vind de cellini’s erg mooi, maar zoals al meerdere malen gezegd is: voor dat geld vind je heel veel andere modellen die misschien net iets mooier zijn.
Erg mooi, maar in die prijsklasse, ga ik eerder naar JLC of Patek. Hoewel de service kosten van deze twee zijn aanzienlijk hoger dan van rolex.