Ik denk dat er meer nieuwe Seamasters zijn bijgekomen in 2024 dan Speedmasters. Een horlogemerk kan niet leven van alleen de puristen, en wil zoveel mogelijk (verschillende) kopers aanspreken. Maar ik vraag me af of je dan bijvoorbeeld ook vindt dat Nike de Air Max 1 teveel uitmelkt, bijvoorbeeld.
Hele goeie vraag, ja en ook weer nee.
vind ik van de dunk dan weer wel
Dat lijkt me een term die ik niet op kantoor zou googelen iig😂
Hetzelfde als van alles met maanfase.
“Wie in godsnaam heeft daar iets aan?”
Als je bij de Melkunie werkt?
Ik vind hem wel goed de Milkmaster,
die houden we erin
Ik vind meteoriet wijzerplaten te druk, niet mooi van kleur en te grillig van patroon. Als ze dan ook nog in een drukke sport-chronograaf worden geprakt is het helemaal kolderiek veel.
Dat ze vervolgens de Speedy dan ook nog verkloten door er een volledig nutteloze maanfase-complicatie in te bakken is “adding insult to injury” zoals de Engelsen het zouden zeggen.
Mijn favoriet?
De Speedmaster Sapphire sandwich.
Gewoon zoals dat ding hoort te zijn.
En die vind ik ook te druk, niet mooi, etc. Geef mij maar een 6119R.
Tja, zoals Omega de Speedy uitmelkt en AP de APRO uitmelkt zou je het bijna wel gaan vermoeden.
Alle gekheid op een stokje: Ik zou Omega wel eens een mooie DeVille dressy chronograaf van een mm of 39 willen zien ontwikkelen, graag 12,5mm dik, met automatisch high-beat uurwerk. Een soort liefdeskind van een El Primero met een jaren 40 Breitling, zeg maar.
Dat zou voor mij veel spannender zijn dan de duizendste Speedy-variant die de naam geen eer aan doet. Met een Zeigerdatum, godbetert. Maar zulke dingen doet Omega niet, want da’s een risico, zo’n nieuw model op de markt. In plaats daarvan maken we liever de 28e generatie Golf, zeg maar.
Ik vind ze gaaf. De prijs zou wel rond de 12k mogen liggen…
Hmm nee ik vind deze varianten niet zo geslaagd. De N/S aanduiding vind ik overigens ronduit lelijk/storend.
Wat is dat met die twee manen op de onderste subdial dan?
Voor zover hebben we één maan toch? Of is er nog een ondekt?
De NS rijdt niet op chronometer specs in ieder geval
Vind hem niet zo geslaagd. Het onderste stuk van de maanfase knipt de hele schaalverdeling van de wijzerplaat weg. En dat terwijl dan onderste stuk echt nul informatie toevoegt. Dus, eens met:
Laat dat onderste stuk lekker weg
Hij hoort gewoon met hesalite hoor, niet met saffier
Moonmaster!
Ze hebben prachtige De Ville Tresors gemaakt voor heren, heb je die wel gekocht? Ze hebben ook verschillende Globemasters (39mm), tig De Ville Chronos… maar uiteindelijk is dat niet wat verkocht wordt… (ze hebben ze nog steeds in de collectie overigens). Dus ik hoor wat je zegt, en snap het helemaal, maar ik zie aan de andere ook dat elke poging om iets anders dan een Speedmaster of Seamaster te maken, commercieel geen groot succes is geworden.
Dat heeft vast te maken met beroepsdeformatie
Ik vind het eigenlijk toch best gaaf, alleen de afleesbaarheid bij de donkere versie is wel om te huilen .
Of het voor 19K over de toonbank vliegt, dat betwijfel ik.