Wat vinden jullie van de nieuwe Omega Speedmasters met Maanfase?

Dan valt 35k voor een stalen vacheron ineens wel heel erg mee :sweat_smile:

1 like

Ik ben over het algemeen wel fan van meteorietplaten en vind het vanwege het space-thema ook wel bij de Speedmaster passen. De maanfase snap ik in dat opzicht ook.

Maar toch… ik vind hem wel leuk en niet per se meer dan dat. 19K is een hoop geld en wil ik een dergelijk bedrag aan één horloge uitgeven, moet ik hem wel echt heel graag willen. Dat heb ik hierbij niet. Zoals al eerder opgemerkt, oogt het geheel wat rommelig en is het allemaal misschien ‘too much’: Meteoriet, chrono, dubbele maanfase, datum… Ik zou er zelf liever voor hebben gekozen een mooie meteorietplaat te nemen en dan in een gewone Speedmaster Moonwatch. Of met een wat kleinere, chiquere moonfase met een gouden maantje ofzo. Denk dat het dan wat mooier geweest zou zijn.

Desalniettemin, ik vind ze best leuk en het zijn zeker unieke stukken.

2 likes

De details zijn leuk om te ontdekken, maar eens gezien… dit dus :point_down:

:joy:

1 like

Verrek. Valt mij nu pas op; Die kast is helemaal geen normale speedy kast.

En waarom 43mm? De normale speedy is al groot genoeg.

.
.

Prachtig, alleen veel te duur. 9000 is al veel maar het dubbele voor een andere dial is absurd :relieved:

1 like

Vanwege de 9914 begreep ik

2 likes

Ik ben in een fase beland waar ik nog naar 35-38mm dress horloges kijk. Daarmee is veel van wat de Swatch groep aan mannen verkoopt te groot. Dat uit zich bij de mindere goden in datums die te ver naar binnen staan.

1 like

Je ziet bij Omega door de bomen het bos toch ook niet meer? Hoeveel verschillende Speedmasters hebben ze inmiddels? 50? En dan maken ze er een onder de 40mm zonder zichtdeksel en dan is hij in ene €2000,- duurder. Why?!

1 like

Deze modellen zijn puur esthetisch, ik denk geen bijdrage aan de rijke historie van Omega maar meer een centen kweste (helaas) :smirk:

1 like

Als je de FOIS bedoeld… deze is minder duur dan een “normale” speedy saffier?

1 like

Ik dacht €2000,- duurder. Maar nu ik kijk is de Professional €7700,- en de FOIS €8700,-.

1 like

Dat is de hesalite. De saffier is €8.900. De FOIS heeft saffier. Alleen geen zichtbodem daarom iets minder duur. Wel opgelegd logo, deels gepolijste band etc. zoals de saffier versie van de Moonwatch

1 like

Dat zeg ik: ik zie door het bomen het bos niet meer. Volgens mij had de FOIS hesalite moeten hebben en de professional standaard saffier.

2 likes

Historisch gezien zou dat niet kloppen. De “Professional” hoort met Hesalite, en prima dat er ook een saffier versie van is voor degene die dat op prijs stelt. Zo moeilijk is het niet in de “Moonwatch” serie, het is nog steeds vrij overzichtelijk als je een momentje de tijd neemt om er naar te kijken. Het gaat met name mis in alle andere Speedmaster collecties, zoals de two-counters, Chronoscope modellen, etc. Dat zouden ze wel mogen uitdunnen.

5 likes

Spuuglelijke dial

1 like

In eerste instantie maakt het meteoriet de plaat wat druk.
Nu ik hem was länger bekijk vindt ik het toch wel een erg mooie uitvoering.
11 zou ik nog begrijpen, 19 absoluut niet.

1 like

Het woord professional impliceert saffier in 2025. Ja ik weet dat plexi sexy is, maar ik zou nu altijd saffier kopen.

1 like

Dat mag, niks mis mee.

Maarrrr

Indertijd is de Speedmaster juist vanwege hesalite goedgekeurd door de NASA voor ruimtemissies.
Je wilt niet dat het saffier uiteenspat in je raketje. Dan heb je allemaal rondvliegende deeltjes die schade kunnen aanrichten.
Dat is het hele punt. De hesalite is de versie voor puristen

1 like

Mag zijn, maar ik raak meer dingen in de keuken, zo terloops, dan dat ik in een vokking raket zit op weg naar een klomp steen die op een paar honderdduizend kilometer afstand in een vacuüm hangt.

Rare jongens hoor, die mensen die denken dat je met een Speedy naar de maan gaat. Waarbij het nota bene een racing-chronograaf is die daar ook maar per ongeluk belandde.

2 likes