Ik hoor wat je zegt. In mijn wereld doen Longines en Breguet op dit moment spannender dingen dan Omega. Dat is aan een kant jammer.
Ja, de constellation is mooi, maar ik zou altijd een 36mm c shape kopen vóór de moderne. Waarom doen ze daar geen periode correcte heruitgave van, bijvoorbeeld? Waarom zijn Tresors voor heren zo groot?
De back catalog van Omega is een schatkamer.
Ik zou zelfs een heruitgave van de Marine uit 1932 kopen.
2 likes
Dan willen ze er daar kennelijk wel heel graag vanaf. Dit staat op de Breguet website:
Breguet 7147BR/29/9WU - 27.000,00 EUR - * Recommended retail price (incl. VAT)
https://www.breguet.com/en/watches/classique/classique-7147/7147br129wu
Bernard
14 januari 2025 om 15:33
63
Puur mijn mening o.b.v. de foto’s:
Band niet mooi qua tussenschakels.
datumaanduiding onoverzichtelijk.
uitvoering v.d. maanfase niet mooi.
De prijs vind ik verder idioot.
2 likes
rjbroer
14 januari 2025 om 15:33
64
Fate_Amenable_To_Change:
Ik hoor wat je zegt. In mijn wereld doen Longines en Breguet op dit moment spannender dingen dan Omega. Dat is aan een kant jammer.
Ja, de constellation is mooi, maar ik zou altijd een 36mm c shape kopen vóór de moderne. Waarom doen ze daar geen periode correcte heruitgave van, bijvoorbeeld? Waarom zijn Tresors voor heren zo groot?
De back catalog van Omega is een schatkamer.
Ik zou zelfs een heruitgave van de Marine uit 1932 kopen.
Volgens mij is er een her-uitgave van de Marine geweest. De Tresor is toch niet zo groot? 40mm met korte lugs.
Er komt vast iets aan van Omega op dat gebied (Constellation), maar geen C-shape hopelijk. Liever iets ouder…
Mbt Breguet, de 5157 blijft m’n favoriet. Wat ik niet zo begrijp bij Breguet is dat ze niks meer in geelgoud hebben.
2 likes
GerardNijenbrinks:
maan
Daar zouden ze meer mee moeten doen bij Omega!
2 likes
Zo’n grote subdial bij die twee kleinere subdials. Ik vind het niet mooi.
Ik denk dat ik hem maar niet ga kopen.
3 likes
ROOMTU
14 januari 2025 om 16:05
68
Ziet er mooi uit, maar veel te duur!
Ray010
14 januari 2025 om 16:50
69
Schitterend maar een beetje buiten mijn budget
1 like
whisky
14 januari 2025 om 17:38
72
Lelijk.
Maanfase, chrono en €19.000?
Doet u mij deze maar
Edit krijg steeds foutmelding met uploaden van plaatjes:
Doe mij dan maar de JLC master control met maanfase en chrono.
Deze dus
9 likes
AMV8
14 januari 2025 om 17:46
73
Referentie 345.08.09 blijft de mooiste.
1 like
De bovenste, zo te zien zijn de lugs aan de binnenkant gematteerd geeft een beetje een jaren 70 vibe. Vind ik wel leuk. Het bewerkte uurwerk is ook mooi.
1 like
Ja klopt, die JLC is inderdaad ook een stalen chrono met maanfase voor €19K. Zonder meteoriet, maar wel ook heel mooi.
9 likes
Ik ben altijd al fan geweest van een maanfase op de Moonwatch – je kunt wat mij betreft niet genoeg manen hebben.
Toen ik deze teaser voorbij zag komen, dacht ik door de dubbele maanfase meteen dat het om een nieuwe MoonSwatch ging. Daarom heb ik er verder geen aandacht aan besteed.
Eerlijk gezegd vind ik de gekozen maanfase niet zo geslaagd. Het doet me te veel denken aan een MoonSwatch, en dat werkt voor mij niet.
Daarnaast stoort de te grote subdial me; die verstoort de balans van het ontwerp.
Kortom, ik denk niet dat ik hier fan van ben.
4 likes
Voor mij is er maar een speedmaster en dat is de 1861 hesalite
7 likes
Ten
14 januari 2025 om 20:51
79
43(!)mm (vind ik best wat groot).
Wel nieuw uurwerk (9914), daarom zal ie wel zo duur zijn ook (met een beetje goud erbij)?
JohnvdT
14 januari 2025 om 21:00
80
sanderg80:
1861 hesalite
Helemaal eens maar wel met Mitsukoshi plaat
4 likes