Wat vinden jullie van deze Oris service?

Dank voor al jullie reacties
Als ik t even samenvat:

• een los schroefje heeft weinig te maken met hun constatering dat er wat uitwendige krasjes zijn (het horloge is niet gevallen van enige hoogte)
  • op zich heb je meer garantie dan de wettelijke termijn: zo n product mag je meer van verwachten
  • vergelijkbare ervaringen met Oris

Je zou ze dus kunnen vragen: wat zijn de kosten van alleen het herstel van het schroefje. ik was vergeten te zeggen dat die 300 een full service is.

Blijft staan dat de reactie van de boutique op zijn zachtst gezegd wat koeltjes was en terwijl ik voor mijn andere zoon daar vorig jaar ook een afstudeercadeu heb gekocht…

1 like

Ik had hier laatst een Seamaster, nog in de garantie. Was drijfnat van binnen. Verrekte Omega had weer eens een deksel bedacht die ik hier niet zomaar open kreeg. Maar - ik zag door de zichtbodem ook een losse schroef, die al heel wat schade had aangericht. Is een merk waar ze al jarenlang kampen met ongemotiveerd/slecht geinstrueerd werkvloer-personeel. Ik spreek uit ervaring, zeker wat betreft losse schroeven.

Doorgestuurd naar een Omega Certified forumlid. Dan blijft het garantiewerk en gebeurt het tenminste goed.

3 likes

En dan betaal je dan je zuurverdiende geld voor een zogenaamd “kwaliteitsproduct” :woozy_face::man_shrugging:t3:
Hun marketing afdeling is iig gelukkig wel gemotiveerd, dat dan weer wel. :rofl:

5 likes

Want niemand maakt fouten :person_shrugging:

Imho gaat t er meer over hoe je het oplost.

1 like

Nee. Je moet het voorkomen. F*cking 8K voor een Speedmaster inmiddels. Ik moet daar maanden voor werken. En nog steeds lees ik over problemen met de 3861.

7 likes

Waar mensen werken worden fouten gemaakt… dat is logisch.

Maar als je zulke kwaliteits/luxe/hoogsegment producten maakt, met een dito prijskaartje, mag je er toch wel vanuit gaan dat de eindcontrole van dit soort producten ook van hoog segment is?
( omdat zulke dingen dus schijnbaar vaker voorkomen )

1 like

En nog steeds is t mensen werk, dus ondanks dat t niet voor moet komen doet t dat af en toe wel.

Waarom neem je ze in bescherming eigenlijk? Of is het omdat je gewoon altijd tegen mijn posts in gaat? Jammer Ruud.

2 likes

Wow… dat is wel erg. Goed om dit soort dingen van iemand te horen die er verstand van heeft!

1 like

:joy:

Ik weet niet wat je in je hoofd haalt maar ik neem je mening als horlogemaker serieus.

On topic pls

1 like

Dat valt dan toch reuze mee? Vind ik niet veel voor een volledige service. Als je dat niet wil kan je dan niet vragen wat het kost om alleen het schroefje te herstellen? Of laat dit doen door een willekeurige horlogemaker, kan nooit veel kosten.

2 likes

Dat zou ik dan zeker accepteren. Kan hij er weer even tegen.

Verder vind ik het logisch dat een horlogemaker schades benoemt. Die komen er toch doordat het horloge tikken heeft gekregen, hetgeen weer kan leiden tot uurwerkschade.

2 likes

Precies!
Horloge aangekocht op 12 september 2021 dat met een afgebroken schroef teruggebracht wordt op 14 september 2024, gewoon betalen ja!
Ze hebben al een schrikkeldag cadeau gehad en dan nu gratis service en reparatie?
Dacht het niet.

Dit soort waardeloze ******service is voor mij reden om dit merk volledig te boycotten en aan anderen af te raden! :rage:

#zoboos

2 likes

Dat maakt de zaak wel anders imho. Dat is best redelijk nog

3 likes

Vertel, waar zou jij de grens trekken dan?
Alles maar kosteloos repareren in de hoop dat mensen een tweede horloge bij je kopen?

2 likes

Dan zou ik gewoon die 300 euro af tikken. Voor een full service valt 300 wel mee. Over een paar jaar zit het horloge sowieso aan een full service. Meestal is het service interval bij een mechanisch horloge om de 5 jaar.

Ik had overigens wel van een ‘sympathiek’ merk als Oris wel meer coulance verwacht als de garantie termijn net een paar dagen verstreken was. Je zou toch denken dat Oris in het huidige horloge landschap waarbij er veel te krijgen is in hun prijsklasse (2000-4000 euro) het wel moet hebben van goede service, aftersales en klantenbinding.

Normale draagsporen lijkt mij niet de oorzaak van een losse schroef tenzij de schade die geconstateerd is hele happen en dutsen uit/in de lugs is. Waarbij het klinkt alsof het een welles nietes verhaal gaat worden waarbij zij uiteindelijk aan het langste eind zullen trekken want de garantie termijn is verstreken.

Daarnaast is bij normaal dragen een losse schroef wel echt bijzonder. Bedoel je trouwens met een losse schroef dat hij nog op z’n plek zit maar niet meer vast geschroefd of dat hij los in het uurwerk rond zwerft? Dat laatste lijkt mij niet zo bevorderlijk dus dan zou een full service wel een betere keuze zijn dan alleen de schroef weer aan draaien bij een andere horlogemaker.

2 likes

Sorry hoor, een losse schroef in een horloge.
Hoe precies moet dat aan de gebruiker liggen?
En je dan beroepen op een garantietermijn die maar liefst vier weken verstreken is?

Die losse schroef, en de gevolgen er van, horen voor rekening fabrikant te zijn.

TS zou even kunnen mailen naar Oris zelf, waarschijnlijk zijn die meer betrokken bij hun product.

IMG_1312

3 likes

Omdat er deuken in je auto zitten is die losse bout in de versnellingsbak daar geen gevolg van. We hebben gelukkig consumentenrecht en conformiteitsbeginsel.

2 likes

Voor wat het waard is;

Garantietermijn is garantietermijn. In dit geval blijkbaar 3 jaar. Die lijn is wat mij betreft gewoon duidelijk.

Een schroef die loskomt… Niet meteen iets wat je na 3 jaar mag verwachten van een kwaliteitsmerk. Ook niet na bijna dagelijks dragen. Doen de meeste mensen denk ik. Okee, buiten HF misschien dan…

Als ik de Oris boutique was zou ik, gezien het horloge net 1 maand uit garantie is, dit uit coulance oplossen. Brengt je i.m.h.o meer op, op langere termijn, dan die 300 euro.

Langs de andere kant raad Oris sowieso een service aan tussen de 3 en 5 jaar. 300 euro voor een full service lijkt me dan helemaal nog zo gek niet in vergelijking met andere merken uit die prijsklasse?

Weet je of de schroef gewoon los zit, of los in het horloge rondzwerft? In dat laatste geval kan het schroefje nog wel meer schade aangericht hebben aan andere componenten. Dan lijkt een volledige service me ook niet overbodig. Kan het horloge er gelijk weer 3 tot 5 jaar tegen.

3 likes