Wat vinden jullie van deze Oris service?

Ik denk dat je de coulance in het lage bedrag van de full service moet zien.
Waarschijnlijk benoemen ze de staat van het horloge om discussies te voorkomen,er heeft natuurlijk ook een inspectie plaatsgevonden en dit is geconstateerd :man_shrugging:
Al met al vind ik een serviceaanbod van €300,- niet het overwegen waard maar zou het gewoon doen :grin:

1 like

Het is belangrijk te vermelden dat het horloge z.g. draagschade heeft.
Dit is gecontateerd na beoordeling van het horloge door een vakkundig persoon lijkt mij.
Indien het horloge wordt opgehaald kijkt de klant altijd nauwkeurig naar zijn horloge.
Dit voorkomt mogelijke discussie.
Een horloge dat ruim 3 jaar goed functioneerd zonder problemen kan je volgens mij niet spreken van een productiefout.
Full service voor E300 is een zeer redelijke prijs voor een Oris horloge.
Hopelijk kan uw zoon snel zijn horloge weer , goed werkend, gaan dragen.
Groet
Jan

Dank voor jullie input, aan de hand hiervan hebben we maar besloten om de welles/nietes strijd niet aan te gaan en de full service te nemen.
Oris is wel een klant kwijt…

4 likes

:+1:t2:
Niet kwijt, want het horloge blijft.

Omdat je iets niet krijgt waar je wel op had gehoopt maar formeel geen recht op hebt?

Ik snap dat je ergens op hoopt, maar probeer de andere kant ook te snappen. Bij Oris en Nieuwendaal klotst het goud ook niet tegen de plinten. Ik lees dat de “experts” bij Nieuwendaal eea geconstateerd hebben wat kan duiden op gebeurtenissen welke buiten de garantie bepalingen valt. Verder weet jij niet (hoop ik) wat je zoon allemaal uitspookt met dat ding om zijn pols. En dus wat ie heeft doorstaan. Daar hoeft de buitenkant geen spiegel voor te zijn. De voorgestelde reparatiekosten zijn denk ik schappelijk als je hem netjes, gerepareerd en strak opgemaakt terug krijgt. Misschien zijn ze daarin al “aardig” geweest voor je. Lekker klaar voor volgende wilde avonturen van je zoon, heerlijk toch!

Ik zou idd gewoon deze kosten pakken, zonder wroeging… en lekker door. Ze maken zoveel moois bij dit merk.

4 likes

Ik duim vooral op een echt mooi resultaat voor je. :crossed_fingers: :ok_hand:

Ik denk dat je dit verkeerd ziet gezien het conformiteitsbeginsel. Maar dat terzijde

Ach ja wroeging…
Hartelijk dank voor jullie bijdragen, het onderwerp is wat mij betreft afgesloten

Nemen ze dan wel alle uitwendige beschadigingen ook mee? Want krassen en butsen weg polijsten valt niet onder garantie.

Ee dat is nog 60 eur extra

Bij Stowa bijvoorbeeld ben je fors meer kwijt voor service aan het uurwerk en kast opmaken.

Is €360,- de standaard prijs van Oris voor bovenstaande?

Nee de 300 is voor de full service, 60 is polijsten op basis vanwat er gedaan moet worden denk ik

1 like

Dit is een horloge dat in 2018 nieuw gekocht. Klant heeft het ruim 6 jaar gedragen en plotseling is er ook een schroef los gekomen van de automaat. Tussentijds was het niet geopend.

Schade die zo’n schroef kan aanrichten is fors. Rode pijl links is de plaats waar hij in hoort en groene pijlen wijzen naar de beschadigingen die ontstaan zijn. Een revisie is dan zeker noodzakelijk want de messing deeltjes zit overal in de olie en dit zal de smering niet bevorderen!

5 likes